Programplaner og emneplaner - Student
KREFT6100 The Platform of Knowledge in Cancer Nursing related to Science and Phenomenology Course description
- Course name in Norwegian
- Kreftsykepleiens naturvitenskapelige og fenomenologiske kunnskapsgrunnlag
- Study programme
-
Advanced Programme in Cancer Nursing
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Admission to the programme.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge:
The student
- has in-depth knowledge of how physiological processes function and how pathophysiological processes and cancer start, develop and are treated
- has in-depth knowledge of microbiological processes and infection prevention principles as they relate to cancer nursing
- has in-depth knowledge of causes of cancer
- has in-depth knowledge of the basic principles of diagnosing cancer
- has in-depth knowledge of oncology treatment principles
- has in-depth knowledge of effects and side effects of pharmaceuticals used in oncology
- has in-depth knowledge of acute situations relating to cancer and cancer treatment
- has in-depth knowledge of physical and mental consequences of cancer and cancer treatment in an age perspective
- has in-depth knowledge of patient experiences, reactions and needs in connection with cancer and cancer treatment in an age perspective
- has in-depth knowledge of next of kin's experiences, reactions and needs
- has in-depth knowledge of theories of hope and quality of life in connection with cancer and cancer treatment
- has in-depth knowledge of family-centred care
- has in-depth knowledge of crisis, grief and coping strategies
- has knowledge of cancer nursing in different cultures
- has knowledge of the possibilities and limitations of cancer treatment in an ethical perspective
Skills:
The student
- is capable of analysing and taking a critical approach to existing theories on patient experiences and reactions relating to cancer and cancer treatment in an age and multicultural perspective
- is capable of analysing and taking a critical approach to existing theories on coping and coping strategies relating to cancer and cancer treatment
- is capable of analysing and taking a critical approach to existing theories in medical and surgical treatment of cancer
Teaching and learning methods
Lectures, group work, seminars and self-study.
Course requirements
In order for a student to be permitted to take the exam, the following assignment must have been approved:
Assignment 1: The cancer nurse's function and responsibility for addressing the needs of the patient during the treatment phase
- The assignment is written in groups of up to three or four students
- Maximum length: 2,000 words
- The syllabus selected by the students shall be used in the assignment
- Oral presentation
The students receive oral feedback from their fellow students and from the lecturer on their presentations and written feedback on the assignment from the lecturer.
Assessment
Supervised individual written exam, 6 hours.
Permitted exam materials and equipment
Emnet omhandler læringsstrategier, yrkeskvalifisering, yrkesforankring og dokumentasjon av yrkesfaglig bredde.
Emnet består av 30 studiepoeng fordelt med 10 studiepoeng i profejsonsfag og 20 studiepoeng i yrkesfag
Grading scale
Pass-fail.
Examiners
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om yrkespedagogisk utviklingsarbeid
- har kunnskap om opplæring, historisk opprinnelse, og utvikling i eget programområde, og har kunnskaper om de yrkespedagogiske prinsippene
- har kunnskap om sammenhengene mellom samfunnets behov i forhold til oppvekstmiljø, likestilling og et flerkulturelt samfunn
- har kunnskap om teknologisk utvikling innen eget programområde og hvordan dette påvirker yrkesutøvelsen eller yrkenes utøvelse
Ferdigheter
Studenten:
- kan bidra til et faglig samarbeid mellom ulike lærergrupper som har ansvar for elevenes/lærlingens opplæring
- kan med utgangspunkt i yrkesdidaktiske prinsipper involvere elever/lærlinger i å konkretisere mål, innhold, arbeidsmåter og vurderingsformer i forhold til den enkeltes læringsbehov
- kan anvende breddekompetanse gjennom å dokumentere og planlegge yrkesopplæring og yrkesorientering innenfor eget programområde
- kan planlegge, gjennomføre, dokumentere og vurdere sentrale yrkesoppgaver tilpasset elevenes læreforutsetninger
- kan bruke og henvise til relevante forskningsresultater for å treffe begrunnede valg og gjennomføre systematisk yrkesfaglig og pedagogisk utviklingsarbeid
Generell kompetanse
Studenten:
- kan dokumentere og praktisere kunnskapsgrunnlaget i programområde og bidra til didaktisk utvikling av egen praksis
- har et reflektert forhold til verdiforankring og yrkesetiske utfordringer i det daglige læringsarbeidet
- kan utvikle helhetlige læringsoppgaver som bygger på relevant kompetanse for å møte yrkenes bruk av teknologi innen eget programområde