Programplaner og emneplaner - Student
KJVE3510 Analytical Chemistry II Course description
- Course name in Norwegian
- Analytisk kjemi II
- Study programme
-
Bachelor's Degree Programme in Biotechnology and Applied Chemistry
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2023/2024
- Curriculum
-
FALL 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Læringsutbyttet er nærmere beskrevet i emneplanene.
Recommended preliminary courses
The course builds on KJPE1300 General Chemistry, KJFP1400 Organic Chemistry, KJM1500 Physical Chemistry, and KJM2300 Analytical Chemistry I. It is recommended that students taking the course have passed the exam in KJM2300 Analytical Chemistry I.
Required preliminary courses
Se emneplanene.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student is capable of explaining:
- theoretical and practical principles for the use of chromatographic techniques, with the emphasis on gas chromatography and liquid chromatography
- the theory and functioning of mass spectrometry, basic interpretation of mass spectra
- general sampling principles and practical techniques for sampling gas, liquid and solids
- important sample preparation techniques for chromatographic analysis, including extraction, preparative chromatography and concentration techniques
- principles for method development, optimization and method validation for chromatography
- principles for quality control and quality assurance in a chemical laboratory
- the importance of planning and preparing laboratory work.
- data processing and analysis of large data sets in analytical chemistry
Skills
The student is capable of:
- performing quantitative analyses in accordance with standardized operating procedures
- calibrating and adjusting common measurement instruments
- choosing the appropriate laboratory equipment and using it correctly
- making their own assessment in the choice of sample preparation and analysis techniques
- preparing calibration standards and generating calibration curves that meet the necessary quality requirements
- reading scientific articles and searching in journal databases to find relevant literature in connection with method development and implementation
- using statistical methods and relevant software for data extraction, data analysis and interpretation and quality assurance in analytical chemistry
- determining the identity of unknown analytes based on chromatographic and mass spectrometry analyses
General competence
The student:
- has insight into the application and limitations of common chromatographic and mass spectrometry analysis techniques
- has insight into requirements for good laboratory practice
- has knowledge of the principles for developing new analysis methods, including sampling, sample preparation, qualitative and quantitative analysis
- has knowledge of how accuracy and precision in measurement results are affected by sources of error and uncertainty in instrumentation, procedures and work techniques
- has a background for understanding developments and future perspectives in the field
- is capable of communicating their own results orally and in writing
Teaching and learning methods
Se emneplanene.
Course requirements
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav. Arbeidskrav skal være levert/utført innen fastsatt(e) frist(er). Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med den aktuelle læreren.
Arbeidskrav vurderes til ”Godkjent” eller ”Ikke godkjent”. Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen ”Ikke godkjent”, har anledning til maksimum to nye innleveringer/utførelser. Studenter må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer.
For nærmere informasjon om arbeidskrav, se emneplanene.
Assessment
Nærmere informasjon om eksamensformer og sensorordninger, se emneplanene.
Karakterskala
Ved gradert karakter gis det bokstavkarakterer med A som beste og E som dårligste karakter på bestått eksamen. Karakteren F brukes ved ikke bestått eksamen.
Vurderingskriterier
A: Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Klar, konsis fremstilling. Ingen betydelige faglige feil. Stor kreativitet og refleksjon.
B: Meget god prestasjon som ligger over gjennomsnittet. Viser evne til selvstendighet. En del kreativitet og refleksjon. Meget god fremstilling. Ingen store faglige feil. Viser gjennomgående meget god forståelse
C: Gjennomsnittlig prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Fremstillingen kan ha svakheter, men ikke store. Viser god forståelse og refleksjon.
D: Prestasjon under gjennomsnittet. Har vist en del kunnskaper. Viser faglige svakheter ved fremstillingen og resultatene. Viser noe forståelse og refleksjon.
E: Prestasjon som tilfredsstiller minimumskravene. Viser noe kunnskap både matematisk og didaktisk. Viser liten selvstendig bruk av kunnskap og liten evne til forståelse og refleksjon.
F (Ikke bestått): Prestasjon som ikke tilfredsstiller minimumskravene.
Permitted exam materials and equipment
A handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator's internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.
Grading scale
Programplan for matematikk 2 for trinn 5–10 – oppdrag
Mathematics for Grades 5–10, Course 2
30 studiepoeng
Samlings- og nettbasert videreutdanning
Studieprogramkode KFKMU2
Emnekoder:KFKMU26100KFKMU26200
Godkjent av fakultetets studieutvalg 7. mai 2012
Siste revisjon godkjent 04.12.2015
Redaksjonell endring 01.12.2020
Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier
Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning
Programplanen gjelder fra høst 2021
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Course contact person
Per Ola Rønning