EPN-V2

KFKNU26100 Norwegian Level 2 for Years 5-10, subject 1 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 2 for trinn 5-10, emne 1
Study programme
Norwegian 2 for Lower Secondary School
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Norsk 2 bygger på norsk 1 og omfattar norskundervisning for trinn 5-10 med vekt på ungdomstrinnet. Emne 1 gir historisk oversikt og meir omfattande kunnskap om sentrale språklege og litterære emne, djupare innsikt i aktuelle fagdidaktiske spørsmål og eit betre grunnlag for arbeid med læringsfremjande vurdering og tilpassa norskopplæring for alle elevar. Gjennom arbeid med språk og tekstar får studentane gode høve til å vidareutvikle sine eigne språkferdigheiter og sin eigen tekstkompetanse og formidlingsevne.

Emne 1 ligg i haustsemesteret og har avsluttande skriftleg heimeeksamen før jul. Målforma er bokmål. Studentane må levere to arbeidskrav før dei kan gå opp til eksamen: eit fagnotat om eit litterært emne og eit fagnotat om eit språkleg emne (om lag 2500 ord på kvart notat). Det eine fagnotatet skal skrivast på nynorsk, det andre på bokmål.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheit og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om språklege endringsprosessar i fortid og samtid
  • har innsikt i talemålsvariasjon i norsk på historisk og dialektologisk grunnlag
  • har kunnskap om svensk, dansk og samiske språk, og kjennskap til nasjonale minoritetsspråk
  • har kunnskap om eldre nordisk skjønnlitteratur, litteraturhistorie og ulike tilnærmingar til didaktisk arbeid med litteratur
  • har kunnskap om fleirspråklegheit, fleirspråkleg praksis og om det å lære norsk som andrespråk
  • har kunnskap om den gjeldande læreplanen for skolens norskfag

Ferdigheit

Studenten

  • kan bruke kunnskap om talemål og skriftspråknormering i skriveopplæring frå 5. til 10. trinn
  • kan bruke didaktiske ferdigheiter i egen nynorskundervisning
  • kan gjennomføre god undervisning i fleirspråklege klasserom og bruke fleirspråklegheit som ressurs i undervisninga
  • kan lese, analysere, tolke og vurdere norske tekstar, sjå dei i eit historisk perspektiv og setje dei inn ein kulturell og offentleg samanheng
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering

Generell kompetanse

Studenten

  • er stødig i bokmål og nynorsk
  • kan formidle norskfagleg innsikt og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan arbeide med språk og tekst i fleirspråklege klassemiljø og utvikle språk- og kulturforståing som tar den fleirkulturelle røyndomen på alvor
  • kan vurdere norskfaget og eigen praksis som norsklærar og grunngi vurderingane

Content

Individuell skriftlig hjemmeeksamen på 3 timer.

Eksamensresultat kan påklages.

Ved eventuell ny og utsatt eksamen vil muntlig eksamensform bli benyttet. Ved bruk av muntlig eksamensform kan eksamensresultat ikke påklages.

Teaching and learning methods

Byggeprosessemnet er yrkesforberedende og forutsetter at studentene har ervervet seg en rekke byggfaglige kvalifikasjoner i løpet av studiet. Byggeprosessemnet skal trene studentene i å arbeide i en systemmessig helhet og gi studentene mulighet til bedre å bruke livsløpstankegang i vurderingene, der teknisk og funksjonell ytelse samt økonomiske, samfunnsmessige og miljømessige hensyn ivaretas.

Oppmøte på kursdagene er viktig for resultatet på eksamen.

Course requirements

Følgjande arbeidskrav må vere godkjente før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:

  • Eit fagnotat om eit litterært emne (omfang: 2000 ord +/-10%)
  • Eit fagnotat om eit språkleg emne (omfang: 2000 ord +/-10%)
  • Det eine arbeidskravet skal skrivast på nynorsk og det andre på bokmål

Assessment

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har:

  • forståelse for samhandling ved bruk av BIM
  • forståelsen av livsløpsanalyser, kostnader, tidsbruk, kvalitetssikringssystemer, HMS i byggebransjen, miljøsertifiseringssystemer og FDVU
  • kunnskap om fasene i et byggeprosjekt og de ulike aktørenes rolle og ansvar, med hovedvekt på integrert planlegging
  • kunnskap om ulike entrepriseformer og de forskjellige kontraktene i byggebransjen
  • kunnskap om krav gitt i lover og forskrifter knyttet til byggeprosessen og spesielt TEK.

Ferdigheter

Studenten kan:

  • utarbeide planer for framdrift, økonomi, produksjon, HMS og kvalitetssikring
  • utarbeide og bruke kontrakter og beskrivelser etter gjeldende standarder
  • bruke TEK i ulike sammenhenger
  • gjennomføre en enkel risikoanalyse

Generell kompetanse

Studenten:

  • har forståelse av samhandlingen mellom de ulike aktørene i byggeprosessen
  • har konsekvensforståelse
  • har evne til å formidle bygningsingeniørens roller i systemmessig kontekst
  • kan arbeide i team

Grading scale

Det blir nytta graderte karakterar (A-F). Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.

Examiners

Eksamen vert vurdert av interne sensorar. Ekstern sensor les eit uttrekk av eksamenssvara og sensurerer desse i lag med intern sensor. Samsensur dannar grunnlag for karaktersettinga.

Admission requirements

Sjå programplanen.