Programplaner og emneplaner - Student
KFKNU26100 Norwegian Level 2 for Years 5-10, subject 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk 2 for trinn 5-10, emne 1
- Study programme
-
Norwegian 2 for Lower Secondary School
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Se programplanen.
Learning outcomes
Emne 2 er delt inn i fire hovedtemaer:
- Naturfagdidaktikk 2b
- Utdanning for bærekraftig utvikling
- Fysikk 2
- Teknologi i skolen 2
Naturfagdidaktikk 2b
Emnet ivaretar kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse som er nødvendig for å være naturfaglærer på 5.-10. trinn i grunnskolen. Emnet undervises både som eget tema, som del av de andre hovedtemaene og i flerfaglige sammenhenger.
- Varierte arbeidsformer
- bruk av ulike læringsarenaer
- elever som forskere i naturfag
- progresjon og dybde, kritisk tenkning
- Vurdering
- diagnostisk vurdering og underveisvurdering
- sluttvurdering
Utdanning for bærekraftig utvikling
Emnet omfatter kunnskap om lokale og globale miljøutfordringer og miljøundervisning i skolen. Det er organisert tverrfaglig med særlig vekt på innfallsvinkler fra biologi og fysikk.
- jordas klima
- den normale drivhuseffekten, endring i drivhuseffekten og klimaendringer, årsaker, konsekvenser og tiltak
- energikilder
- «bærekraftig utvikling» og miljøutfordringer knyttet til tap av biologisk mangfold
- vær og værfenomener
Fysikk 2
Emnet omfatter grunnleggende fysiske begreper og fenomener og belyser didaktiske utfordringer knyttet til fysikkundervisning på grunnskolens 5.-10. trinn
- Fysikk i skolen og fysikkdidaktikk
- Undervisning og læring av begreper knyttet til
- elektrisitet, magnetisme og elektronikk
- energibevaring, energikvalitet, fornybare og ikke-fornybare energikilder
- atom- og kjernefysikk
- universet og universets utvikling
- kraft og bevegelse
- Samfunnsmessige og etiske problemstillinger knyttet til utnyttelse ulike energiformer
- Praktisk arbeid i fysikk
Teknologi i skolen 2
Emnet omfatter teknologi og teknologibegreper til skolebruk.
- Teknologi og teknologididaktikk.
- Planlegging, gjennomføring og vurdering av teknologi- og designprosjekter innen elektrisitet, elektronikk, programmering og elektroniske kommunikasjonssystemer. Prosjektene skal diskuteres i et flerfaglig perspektiv.
Content
- Norsk litteratur frå norrøn tid til 1900-talet - didaktiske tilnærmingar i dagens skole
- Språkendringar i talemålet - historisk og i dag
- Språknormering - historisk og i dag
- Nabospråk, samisk og nasjonale minoritetsspråk
- Nynorskdidaktikk
- Fleirspråklegheit på individnivå, samfunnsnivå og i klasserommet
Teaching and learning methods
Kvart emne har tre samlingar og avsluttande eksamen. Kvar samling går over to dagar. Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar og individuell oppfølgjing frå lærar skjer i hovudsak digitalt. Deltakarane arbeider med skriftlege oppgåver knytt til pensumstoff og eiga undervisning mellom samlingane. Desse vert leverte som arbeidskrav i høgskulens digitale læringsplattform til fastsette fristar.
Course requirements
Følgjande arbeidskrav må vere godkjente før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:
- Eit fagnotat om eit litterært emne (omfang om lag 2500 ord)
- Eit fagnotat om eit språkleg emne (omfang om lag 2500 ord)
Studentane vel sjølve rekkefølgda når det gjeld språkleg og litterært emne. Det eine fagnotatet skal skrivast på nynorsk, det andre på bokmål.
Assessment
Avsluttande eksamen vert gjennomført i haustsemesteret.
Den avsluttande vurderinga i emne 1 er ein individuell skriftleg heimeeksamen med oppgåver som kombinerer språklege og litterære emne. Omfang er om lag 5000 ord. Målform er bokmål.
Ny/utsett eksamen
Ny og utsett eksamen blir arrangert på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast ein omarbeidd versjon av ordinær eksamen. Ved seinare forsøk må ny heimeeksamen leverast.
Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.
Grading scale
Det blir nytta graderte karakterar (A-F). Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.
Examiners
Eksamen vert vurdert av interne sensorar. Ekstern sensor les eit uttrekk av eksamenssvara og sensurerer desse i lag med intern sensor. Samsensur dannar grunnlag for karaktersettinga.
Admission requirements
Sjå programplanen.