EPN-V2

KFKNU16200 Norwegian 1 Level 5-10, Subject 2 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 1 for trinn 5-10, emne 2
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
  • Introduction

    Emne 2 ligg i vårsemesteret og har avsluttande mappeeksamen før sommaren. Didaktisk arbeid med litteratur har ein sentral plass saman med nynorskdidaktikk samt vidareutvikling av elevane sine lese-, skrive- og munnlege ferdigheiter. Studentane har arbeidskrav som føreset utprøving av litteraturdidaktikk i eigne grunnskuleklassar.

  • Required preliminary courses

    Emne 2 bygger på emne 1.

  • Learning outcomes

    Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har kunnskap om leseforståing og lesestrategiar
    • kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
    • kjenner til barne-, ungdoms- og vaksenlitteratur i ulike sjangrar
    • har kunnskap om fleirspråklegheit
    • har kunnskap om skriftleg og munnleg språk som ungdom brukar
    • har innsikt i talemålsvariasjonen i moderne norsk
    • har kunnskap om norsk språkhistorie etter 1800 og om gjeldande normering av bokmål og nynorsk.

    Ferdigheiter

    Studenten

    • kan skrive godt på nynorsk og bokmål
    • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
    • kan lese, analysere og tolke tekstar
    • kan legge til rette for arbeid med litterære tekstar i eit historisk, fleirkulturelt og tverrestetisk perspektiv
    • kan samanlikne tekstar tematisk, estetisk og didaktisk
    • kan legge til rette for arbeid med munnlege ferdigheiter på ulike trinn fra 5. til 10. trinn og bruke retorisk kunnskap i dette arbeidet
    • kan bruke og vurdere ulike undervisningsmetodar i arbeidet med munnlege ferdigheiter
    • kan planlegge, gjennomføre og vurdere munnleg norskundervisning på ulike trinn
    • kan planlegge og gjennomføre samtalar om språk og litteratur i klasserommet.

    Generell kompetanse

    Studenten

    • er ein sikker munnleg språkbrukar og stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
    • kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
    • kan bruke faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
    • kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevar si læring og utvikling i faget og på tvers av fag
    • kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppfordre dei til aktiv deltaking i det offentlege liv.
  • Content

    • Barne- og ungdomslitteratur og litteratur for vaksne
    • Lesing, med vekt på litterære emne
    • Skjønnlitteratur, med vekt på novellar, romanar og drama
    • Lesestrategiar og vurdering
    • Litteraturteori og litteraturdidaktikk
    • Litterære samtalar
    • Drama som metode
    • Munnleg norsk og munnleg opplæring
    • Språkhistorie og normering
    • Nynorskdidaktikk
    • Talespråksvariasjonar i moderne norsk - sosiolektar, multietnolektar og dialektar
    • Mappe som arbeids- og vurderingsform i eiga skriving

  • Teaching and learning methods

    x

  • Course requirements

    Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 2:

    • Munnleg framlegg gruppevis i plenum. Framlegget skal vere knytt til barne- og ungdomslitteratur. Arbeidskravet føreset deltaking på tredje samling.
    • Innlevering av tekstar i digital arbeidsmappe. Arbeidsmappa skal innehalde inntil fire fagtekstar knytt til språklege og litterære emne i emne 2. Det blir gitt tilbakemelding på tekstane ved hjelp av digitale merknader frå lærar og/eller medstudentar. Studentane vel sjølve ut to av tekstane til ei vurderingsmappe og grunngir dette valet i eit refleksjonsnotat. Tekstane og refleksjonsnotatet blir vurdert i samband med avsluttande vurdering.
    • Mappetekst 1: Fagnotat om nynorsk - historisk og didaktisk. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
    • Mappetekst 2: Fagnotat om litterære samtalar. Arbeidet med litterære samtalar inneber utprøving i eigen grunnskuleklasse og kunnskapsdeling i eige kollegium. Omfang 1500 ord +/- 10%.
    • Mappetekst 3: Omtale av ei barne- eller ungdomsbok ein vaksensroman eller eit drama. Omfang: 1500 ord +/- 10%.
    • Mappetekst 4: Refleksjon over mottatt medstudentrespons. Omfang: 750 ord +/- 10%.

    Alle tekstane skal skrivast på nynorsk.

    Innleveringsmappe blir oppretta med faste tidsfristar for kvar oppgåve. Godkjenning av tekstane er ein føresetnad for å kunne gå opp til eksamen i emne 2.

  • Assessment

    Eksamen vert gjennomført i vårsemesteret. Den avsluttande vurderinga er ein mappeeksamen. Vurdering av mappe med to tekstar valt frå arbeidsmappa, samt refleksjonsnotat (omfang: 1000 ord +/- 10%). Målform: nynorsk.

    Dato for innlevering til mappeeksamen er i mai/juni.

    Ny/utsett eksamen

    Ny/utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ordinær eksamen. Ved første ny og utsett eksamen kan det leverast inn reviderte tekstar med utgangspunkt i opphaveleg arbeidsmappe. Det blir ikkje gitt ny rettleiing frå lærar. Ved seinare forsøk må nye tekstar leverast.

    Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

  • Permitted exam materials and equipment

    Alle hjelpemidel er tillatne så lenge reglar for kjeldetilvising vert følgde.

  • Grading scale

    Det blir nytta gradert skala A-F. Sjå forklaringar om graderte karakterar i programplanen.

  • Examiners

    Det blir nytta intern og ekstern sensor. Ekstern sensor tar stikkprøver av eksamenssvara sensurert av intern sensor. Samsensur gir grunnlag for karaktersettinga for alle studentar.

  • Target group and admission

    Sjå programplanen.