EPN-V2

KFKNU16100 Norwegian 1 Level 5-10, Subject 1 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 1 for trinn 5-10, emne 1
Study programme
Norwegian 1, grade 5-10
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Emne 1 ligg i haustsemesteret, og har avsluttande munnleg eksamen før jul. Skriving og vurdering har ein sentral plass saman med språklege emne og elevtekstanalyse. Studentane har arbeidskrav som føreset arbeid i eigne grunnskuleklassar.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har brei kunnskap om språket som system og språket i bruk
  • har kunnskap om metaspråk og språkleg medvit
  • har kunnskap om relevante teoriar om skriving, skriveopplæring og skrivestrategiar
  • har omfattande innsikt i korleis elever på mellomtrinnet og ungdomstrinnet kan vidareutvikle skrivinga si
  • har kunnskap om vurdering og vurderingsformer
  • har kunnskap om gjeldande læreplan for skulens norskfag
  • har kunnskap om bruk av digitale verktøy i norskfaget

Ferdigheter

Studenten

  • kan vurdere og bruke relevante undervisningsmetodar i skriveopplæring frå 5. til 10. trinn
  • kan legge til rette for at elevane får skrive sakprega tekster og fiksjonstekstar av ulike slag
  • kan rettleie og vurdere skriftleg tekstproduksjon hos elevar på på mellomtrinnet og ungdomstrinnet
  • kan bruke språk- og tekstkunnskap i arbeid med analyse, respons og vurdering av skriftlege elevtekster for å fremje læring
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget

Generell kompetanse

Studenten

  • er stødig i skriftleg bokmål og nynorsk
  • kan formidle norskfagleg innsikt og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan legge til rette for arbeid med språk og skriving og oppfordre elevane til aktiv deltaking i det offentlege liv

Content

Undervisningen er forskningsbasert, profesjonsrettet og praksisnær. Studiet benytter seg av ulike arbeidsformer (blant annet forelesninger, seminarer, selvstudium, skriftlig og muntlig arbeid, medstudentrespons, individuelt arbeid og gruppearbeid) og ulike læringsarenaer (universitet og barnehage) for å binde forskning og teori sammen med praksisfelt og aktivere studenten. Undervisningen vil basere seg på dialog, særlig gjennom seminarer, erfaringsdelinger, gruppearbeid og faglige diskusjoner.

Teaching and learning methods

Dialogen mellom student og lærar, oppgåveinnleveringar, faglege ressursar og individuell oppfølging frå lærar skjer i nettbasert forum. Arbeidet med sakprosaskriving i grunnskolen og analyse av elevtekstar føreset innlevering i OsloMets digitale læringsplattform, og studentane får rettleiing i dette arbeidet gjennom skriftleg dialog med faglærar på nettet. I tillegg til undervisning blir samlingane brukt til erfaringsdeling med utgangspunkt i praksisopplegg deltakarane gjennomfører i eigen klasse.

Deltakarane arbeider med didaktiske oppgåver til fagstoffet mellom samlingane.

Course requirements

Følgande arbeidskrav må vere godkjende før studentane kan gå opp til eksamen i emne 1:

  • Gruppeoppgåve (om lag 5000 ord): Utprøving og vurdering av sakprosaskriving i i eigen klasse i grunnskulen. Oppgåva føreset deltaking på første og andre samling, erfaringsutveksling og samskriving på nettet. Arbeidskravet inneber og samarbeid og kunnskapsdeling i eige kollegium. Faglærar på OsloMet gir digital respons på gruppeoppgåva før endeleg innlevering. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: nynorsk.
  • Individuell oppgåve (om lag 2000 ord): Elevtekstanalyse på makro- og mikronivå. Innlevering på universitetets digitale læringsplattform. Målform: bokmål.

Assessment

Eksamen vert gjennomført i haustsemesteret. Den avsluttande vurderinga på emne 1 er ein individuell munnleg eksamen i språklege emne med 20 minutt førebuing og om lag 20 minutt eksaminasjon. Eksamen blir halden på OsloMet.

Ny/utsett eksamen

Ny og utsett eksamen vert gjennomført på same måte som ved ordinær eksamen.

Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentar er sjølve ansvarlege for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Studentane vil ha tilgang til læreplan i norsk (NOR01-06) i førebuingsrommet.

Grading scale

Forsterkningen i kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk (STM) bygger videre på grunnleggende kunnskaper, ferdigheter og kompetanse studentene har fått i 2. studieår i kunnskapsområdet språk, tekst og matematikk. Emnet skal gi studentene fordypet kunnskap knyttet til kunnskapsområdet STM og skal utvikle studentenes ferdigheter når det gjelder pedagogisk arbeid med språk, tekst og matematikk i barnehagen, samt utvikle deres identitet som fremtidige ledere og yrkesutøvere. Barns og voksnes tekster i barnehagen vil være et gjennomgående perspektiv i emnet.

Emneplanen for forsterkning i STM bygger på forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanningen og nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning, og er en del av bachelorstudiet i barnehagelærerutdanning (heltid). Studiet gis i vårsemesteret i andre studieår.

Examiners

Ingen forkunnskapskrav.

Admission requirements

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper

Studenten

  • har fordypet kunnskap om barns språkutvikling og matematiske begrepsdanning og utforskning hos alle barn i barnehagen
  • har nyansert kunnskap om barns møte med skrift, litterære sjangre, fortellerkunst og moderne tekst- og mediekulturer
  • har nyansert og fordypet kunnskap om ulike dokumentasjonsformer for barns lek, læring og utvikling
  • har fordypet kunnskap om bruk av dokumentasjon i synliggjøring av barnehagens pedagogiske arbeid
  • har økt kunnskap om veiledningsmetoder
  • har fordypet kunnskap om hva som påvirker inkluderingsprosesser i barnehagens lek- og læringsmiljø

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende, dokumentere og reflektere kritisk over form og innhold i formidlingssituasjoner i barnehagen
  • kan ha meningsfullt samspill med barn om form og rom, bl.a. gjennom bruk av bøker, tegninger og/eller kart
  • kan anvende sin kunnskap om barns språkutvikling til å involvere eksterne samarbeidspartnere
  • kan lede og veilede barnehagens personale og foreldre i arbeid med språk, tekst og matematikk
  • kan bruke dokumentasjon knyttet til barns lek, samt reflektere kritisk rundt bruk av dette
  • kan veilede i gruppe, med fokus på en-til en veiledning

Generell kompetanse

Studenten

  • kan legge til rette for og anvende ulike dokumentasjonsformer i det pedagogiske arbeidet med barns språklige, litterære og matematiske utvikling
  • har kjennskap til hvordan man kommuniserer og drøfter faglige problemstillinger i profesjonssammenheng, både skriftlig og muntlig
  • kan bidra til gode samtaler og estetiske opplevelser for alle barn
  • kan gjøre etiske vurderinger knyttet til dokumentasjon av barn og barns lek