EPN-V2

KDK3010 Art, Mediation and Context Course description

Course name in Norwegian
Kunst, formidling og kontekst
Study programme
Bachelor Programme in Art and Design
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Alle hjelpemidler tillatt

Recommended preliminary courses

Arbeids- og undervisningsformene i emnet omfatter seminarer, ferdighetstrening, forelesninger, digitale læringsressurser, gruppearbeid og selvstudier.

Learning outcomes

Gradert skala A-F.

Teaching and learning methods

Ekstern og intern sensor vurderer alle besvarelser.

Course requirements

In order to be permitted to sit the exam, the following compulsory coursework must have been completed and approved:

Coursework requirements, project 1: Practical work training (individual work)

  • Constructive participation in the practical training enterprise/institution’s activities
  • Weekly logs from the practical training period (submitted in Canvas)
  • A written report on the practical training (approx. 3000 to 3500 words,) describing the student’s experience seen in the context of the art field
  • An oral and visual presentation of the student’s experience from the practical training enterprise/institution (based on the written report)

The required coursework is assessed as approved/not approved

Compulsory attendance at teaching activities:

The student cannot be absent for more than 20% of the course.

Assessment

The exam (project 2) consists of the following two parts:

1. An artistic work with a dissemination text of 200 words (+/-10%)

2. An academic text of 2000 words (+/-10%)

The two parts are assessed together. The exam result can be appealed.

Absence - fail

Students who do not take the exam due to valid absence, or who are awarded an F grade for the bachelor’s thesis, can register for a resit/rescheduled exam.

If the student is taking the resit exam, the bachelor’s thesis that was given an F grade in the ordinary exam must be significantly reworked/improved. If the student is taking the rescheduled exam, the bachelor’s thesis must be submitted pursuant to agreement with the faculty administration.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted as long as rules for citing sources are followed.

Grading scale

Biomekanikk gir et viktig grunnlag for å forstå kroppens normale og patologiske bevegelsesmønster. I dette emnet vektlegges gange og bevegelse som er relevant for ortopediingeniørfaget. Sentrale temaer er observasjon av gange, kalkulasjon av krefter, krefters innvirkning på kroppen og bevegelsesmønsteret i de ulike kroppssegmentene. Emnet omfatter også analyse av normalgange som utføres i bevegelseslaboratorium.

Examiners

The exam will be assessed by two internal examiners. The course may be selected for grading by external examiners.

Course contact person

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • gjøre rede for grunnleggende statisk mekanikk
  • gjøre rede for kroppens normale og patologiske bevegelsesmønstre ut fra et biomekanisk perspektiv
  • gjøre rede for sammenhengen mellom statikk som inkluderer krefter, likevektsystemer, bøyemomenter, skjærekrefter og trykk i forhold til muskel- og skjelettsystemet
  • beskrive dynamikk med utgangspunkt i invers dynamikkteori, kraft, arbeid og energi

Ferdigheter

Studenten kan

  • gjennomføre en visuell ganganalyse
  • anvende biomekaniske prinsipper for å forklare bevegelsesmønster
  • kalkulere og analysere krefter og kraftmomenters virkning på muskel- og skjelettsystemet både i ro og ved bevegelse
  • kalkulere og analysere translasjons- og rotasjonsbevegelser og dynamisk likevekt
  • analysere numeriske og grafiske data fra bevegelseslaboratoriet

Generell kompetanse

Studenten kan

  • kommunisere og utveksle synspunkter basert på resultater fra visuell ganganalyse og data fra bevegelseslaboratoriet

Overlapping courses

Følgende arbeidskrav må være godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen:

  • minimum 80 % tilstedeværelse på seminarer og ferdighetstrening.