Programplaner og emneplaner - Student
KDK2110 Art, Space and Dissemination Course description
- Course name in Norwegian
- Kunst, rom og formidling
- Study programme
-
Bachelor Programme in Art and Design
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Recommended preliminary courses
KD2000 Entrepreneurship in art and design.
Required preliminary courses
Bacheloroppgaven vurderes av en intern og en ekstern sensorer.
Learning outcomes
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Teaching and learning methods
I bachelorperioden skal studenten videreutvikle kunnskaper om akademisk skriving, samt oppøve begynnende kunnskaper om vitenskapsteori, forskningsetikk og metode. Målet med bacheloroppgaven er at studenten skal dokumentere profesjonskunnskap. Emnets innhold defineres av en selvvalgt problemstilling som skal sees i sammenheng med fremtidig profesjonsutøvelse. Studenten velger selv tema, problemstilling og metode for oppgaven. Bacheloroppgaven skal være profesjonsrettet med tematisk forankring i kunnskapsområdene eller i fordypningen. Bacheloroppgaven kan ta utgangspunkt i temaer studenten har jobbet med i sin fordypning, men må være en videreutvikling av disse temaene. Prosjektskisse og oppgavens problemstilling skal godkjennes av veileder før studenten kan innhente empiri og gjennomføre en eventuell praktisk del av oppgaven.
Oppgaven kan dokumenteres og utføres på ulike måter. Alle studenter skal skrive en fagtekst om sitt arbeid. I enkelte temaer kan den skriftlige fagteksten kombineres med uttrykksformer som billedkunst og kunsthåndverk, musikk, dans, drama, språk, litteratur, film, arkitektur og design. Andre muligheter er utarbeidelse av opplegg sammen med barn knyttet til spesifikke fagdidaktiske utfordringer. Praktisk arbeid som ikke kan legges ved oppgaven, dokumenteres på annet vis og legges ved fagteksten. Dersom man velger å gjøre et praktisk arbeid, må fagteksten inneholde refleksjoner om ulike valg og pedagogiske perspektiver relatert til det praktiske arbeidet/prosessen man har utført.
Course requirements
Project 1: Art, space and installation (individual work):
- A work of installation art
- A exhibition text (maximum 200 words)
- An oral presentation
- Exhibition
Project 2: Mediation of art in practice (group work):
- A group report (the number of words depends on the project and will be specified in the project assignment).
- An oral and visual group presentation.
The coursework requirements are assessed as approved/not approved.
Mandatory attendance
Mandatory attendance of 80% is required. In order to sit the exam, the student's absence must not exceed 20%.
Assessment
The exam project is individual and comprises the following three interrelated parts
1. A three-dimensional work of art
2. An exhibition text (maximum 200 words)
3. An oral presentation
The exam is assessed as a whole as a portfolio.
The exam result cannot be appealed.
Valid absence - fail
Students who do not take the exam due to valid absence, or who are awarded an F grade, can register for a resit/rescheduled exam
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Grading scale
Grade: A-F
Examiners
Two internal examiner. External sensor is used regularly.
Course contact person
Ilmi G. Mathiesen