EPN-V2

KDK1700 Art or design Course description

Course name in Norwegian
Kunst eller design
Study programme
Bachelor Programme in Art and Design
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
SPRING 2025
Schedule
Course history

Introduction

Dette er et emne der grensene mellom kunst og design undersøkes. Studentene velger seg et allerede eksisterende tredimensjonalt objekt, for eksempel en gjenstand, fra design- eller kunsthistorien. Denne gjenstanden undersøkes gjennom tegning ved bruk av digital programvare. Videre skal studenten finne frem til relevant teori om objektet som er valgt.

Recommended preliminary courses

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills, and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe the historical development of nursing and what characterises nursing as a profession
  • can describe the human being’s fundamental needs and resources
  • can describe the human being’s psychological development and needs
  • can describe basic concepts in ethics in the health service
  • can explain the duty of confidentiality and documentation
  • can describe characteristics of communication and cooperation and how this is applied to nursing practice also towards people with different cultural backgrounds
  • can explain basic infection control procedures in the health services
  • can describe the content of the Act Relating to the Control of Communicable Diseases and relevant regulations
  • is capable of describing steps in evidence-based practice (EBP)
  • can explain the contents and what makes up assessment, action and decision-making processes (the nursing process)

Skills

The student

  • can apply four central principles of health ethics
  • has basic communication skills
  • can participate actively in group cooperation and receive supervision and reflecting on his/her own role
  • masters the principles of academic writing,
  • can perform and justify relevant procedures related to the care of basic physiological needs, including cardiopulmonary resuscitation with the use of a defibrillatorcan
  • can break the chain of infection and preventing the spread of unwanted microbes
  • can use knowledge of basic infection control procedures in the health services

General competence

The student

  • can exchange views on the foundations of nursing
  • can reflect on the significance of own efforts in study groups and reflecting on challenges when group processes are used as learning methods
  • has a basic understanding of the nurse’s preventive function in infection control and hygiene in the health and care services

Learning outcomes

Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • skal ha innsikt i nyere tids design- og kunsthistorie

Ferdigheter

Studenten

  • kan orientere seg i kildeutvalg og vurdere kilder kritisk
  • kan reflektere over og drøfte ulike synspunkter på kunst og design
  • kan visualisere og formidle et valgt objekt ved bruk av digital programvare
  • kan presentere og formidle et budskap skriftlig og visuelt gjennom hensiktsmessig lay-out

Generell kompetanse

Studenten

  • har forståelse for samspillet mellom teori og praksis
  • skal kunne anvende relevant programvare

Teaching and learning methods

Praktisk- og teoretisk arbeid er nært knyttet sammen i emnet. Det forutsettes stor grad av tilstedeværelse i verksteder og aktiv deltakelse i undervisningen. I emnet benyttes undervisningsformer som forelesninger, seminarer, veiledning og faglige debatter.

Hensikten er å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter, faglige forståelse og uttrykksevne. Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utover pensum, og det oppfordres til å bruke læringssentrene på OsloMet og de ressursene som tilbys der.

Course requirements

For å fremstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være innfridd:

  • Deltakelse ved midtveisseminar der studenten gir en presentasjon av sitt prosjekt. Det legges vekt på god språkføring og oversiktlig fremstilling med digitalt verktøy.
  • Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen. Studenten kan ikke ha mer enn 20 prosent fravær fra undervisning i emnet.

Assessment

Eksamen er individuell og omfatter:

  • Et praktisk arbeid utført med digital programvare
  • En skriftlig refleksjon på om lag 1200 ord.

Gjennom en kunstfaglig prosess skal studenten utvikle en idé fram mot et praktisk-estetisk arbeid som skal leveres sammen med en skriftlig refleksjon på om lag 1200 ord.

Eksamensresultatet kan påklages.

Ved framstilling til ny/utsatt eksamen kan enten en bearbeidet versjon av samme eksamensprosjekt leveres på nytt, eller ny eksamensbesvarelse leveres.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Bestått-Ikke bestått

Examiners

In this course, students will learn about human beings’ fundamental physiological and psychosocial needs and resources and human psychological development. Factors that promote, impedes, and maintains balance in people's fundamental needs are central aspects of the course. You will study the infection chain and how measures can be taken to break each link in the chain to prevent infection. Furthermore, hygiene is studied in relation to the environment that surrounds the patients and how basic infection control routines can prevent contagion and infections. You must also familiarise yourself with the relevant laws and regulations. The purpose is to enable the nurse to carry out duties in the municipal and specialist health services. Knowledge of communication skills and ethics in nursing is emphasised.

A week of inspirational practice is carried out in the autumn semester and is made visible in the timetable. The actual approval is registered in the subject SYKK/SYKPPRA10 in the spring semester.

Course contact person

Admission to the programme.

Overlapping courses

Self-study, lectures, workshop, digital learning resources, group work, seminars with presentations, and simulation and skills training.

The flipped classroom is used as a teaching method for part of the course. Digital learning resources will be made available in advance.