EPN-V2

KDK1400 Art and Dissemination in digital media Course description

Course name in Norwegian
Kunst og formidling i digitale medier
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Course history
Curriculum
FALL 2024
Schedule
  • Introduction

    Emnet gir en innføring i ulike digitale medier og programvare egnet for bruk i fagområdet kunst og formidling.

    Digitale medier blir tatt i bruk som formidlingsverktøy, til utprøving og dokumentasjon, samt som selvstendig kunstnerisk uttrykk gjennom hele emnet.

    Emnet har følgende innhold:

    • Grafisk layout i kunst og formidling
    • Digital bildeproduksjon
    • Digital presentasjon
    • Eksportering og utskriftsmuligheter i digitale uttrykksformer
  • Recommended preliminary courses

    Pass/Fail

  • Learning outcomes

    Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har grunnleggende kunnskap om digitale medier og bruk av ulike programvarer i digital formidling

    Ferdigheter

    Studenten:

    • kan benytte ulike digitale programmer i arbeid med kunst og formidling
    • kan presentere og formidle et budskap digitalt
    • kan håndtere eksportering og utskriftsbehandling av ulike digitale uttrykksformer til ulike digitale medier

    Generell kompetanse

    Studenten

    • har kjennskap til problemstillinger knyttet til opphavsrett i forhold til digitale bildeuttrykk
  • Teaching and learning methods

    I emnet brukes det arbeidsformer som forelesninger, seminarer og veiledning knyttet opp til emnets deler beskrevet under Innhold. Hensikten med emnet er å utvikle den enkeltes digitale kunnskaper, ferdigheter, og uttrykksevne.

    Det forutsettes stor grad av tilstedeværelse og aktiv deltakelse i emnet (se også punktet Arbeidskrav) både munlig og skriftlig, og at studentene tilegner seg teoretiske- og praktiske ferdigheter gjennom diskusjoner, selvstudium og praktisk arbeid.

    Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utover pensum, og det oppfordres til å bruke læringssentrene på OsloMet og de ressursene som tilbys der.

  • Course requirements

    The course provides an introduction to various strategies in relation to presentation and art dissemination. Reflection, presentation and dissemination are central in this course.

  • Assessment

    Learning outcomes:

    After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student:

    • has basic knowledge of art dissemination, art dissemination theory and exhibition design
    • has basic knowledge of art theory and philosophical aesthetics

    Skills

    The student:

    • can assess and discuss various artistic expressions as well as exhibition and dissemination design
    • can design a portfolio that represents own artistic work

    General competence

    The student:

    • can apply art dissemination theory and strategies orally, spatially, visually and in writing
  • Permitted exam materials and equipment

    Practical and theoretical work are closely linked in the course. A high degree of attendance and active participation in the teaching is required. Teaching methods are lectures, seminars, guidance, excursions and professional debates.

    The purpose is to develop the student's knowledge, ideas, practical skills, academic understanding and ability to express oneself. The student is expected to acquire relevant literature beyond the syllabus, and is encouraged to use the learning centers at OsloMet and the resources offered there.

  • Grading scale

    Compulsory attendance at teaching activities: The student cannot be absent for more than 20% of the course.

  • Examiners

    The exam consists of the following two parts:

    • An exam of 1200 words (+/-10%). Counts 60% of final grade
    • A portfolio that contains images and texts that disseminates own artistic work. Counts 40% of final grade

    The exam result can be appealed.

    Absence - Failed

    Students who, due to a valid absence, do not take one or both of the partial exams, or who receive a grade of Fail can register for a new/postponed exam.

    When preparing for a new/postponed exam, either a revised version of the same exam project can be submitted again, or a new exam answer can be submitted.

  • Course contact person

    All aids are permitted as long as rules for citing sources are followed.

  • Overlapping courses

    One sensor. External sensor is used regularly.