Programplaner og emneplaner - Student
KDK1400 Art and Dissemination in digital media Course description
- Course name in Norwegian
- Kunst og formidling i digitale medier
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Course history
-
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
Emnet gir en innføring i ulike digitale medier og programvare egnet for bruk i fagområdet kunst og formidling.
Digitale medier blir tatt i bruk som formidlingsverktøy, til utprøving og dokumentasjon, samt som selvstendig kunstnerisk uttrykk gjennom hele emnet.
Emnet har følgende innhold:
- Grafisk layout i kunst og formidling
- Digital bildeproduksjon
- Digital presentasjon
- Eksportering og utskriftsmuligheter i digitale uttrykksformer
-
Recommended preliminary courses
Pass/Fail
-
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har grunnleggende kunnskap om digitale medier og bruk av ulike programvarer i digital formidling
Ferdigheter
Studenten:
- kan benytte ulike digitale programmer i arbeid med kunst og formidling
- kan presentere og formidle et budskap digitalt
- kan håndtere eksportering og utskriftsbehandling av ulike digitale uttrykksformer til ulike digitale medier
Generell kompetanse
Studenten
- har kjennskap til problemstillinger knyttet til opphavsrett i forhold til digitale bildeuttrykk
-
Teaching and learning methods
I emnet brukes det arbeidsformer som forelesninger, seminarer og veiledning knyttet opp til emnets deler beskrevet under Innhold. Hensikten med emnet er å utvikle den enkeltes digitale kunnskaper, ferdigheter, og uttrykksevne.
Det forutsettes stor grad av tilstedeværelse og aktiv deltakelse i emnet (se også punktet Arbeidskrav) både munlig og skriftlig, og at studentene tilegner seg teoretiske- og praktiske ferdigheter gjennom diskusjoner, selvstudium og praktisk arbeid.
Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utover pensum, og det oppfordres til å bruke læringssentrene på OsloMet og de ressursene som tilbys der.
-
Course requirements
The course provides an introduction to various strategies in relation to presentation and art dissemination. Reflection, presentation and dissemination are central in this course.
-
Assessment
Learning outcomes:
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- has basic knowledge of art dissemination, art dissemination theory and exhibition design
- has basic knowledge of art theory and philosophical aesthetics
Skills
The student:
- can assess and discuss various artistic expressions as well as exhibition and dissemination design
- can design a portfolio that represents own artistic work
General competence
The student:
- can apply art dissemination theory and strategies orally, spatially, visually and in writing
-
Permitted exam materials and equipment
Practical and theoretical work are closely linked in the course. A high degree of attendance and active participation in the teaching is required. Teaching methods are lectures, seminars, guidance, excursions and professional debates.
The purpose is to develop the student's knowledge, ideas, practical skills, academic understanding and ability to express oneself. The student is expected to acquire relevant literature beyond the syllabus, and is encouraged to use the learning centers at OsloMet and the resources offered there.
-
Grading scale
Compulsory attendance at teaching activities: The student cannot be absent for more than 20% of the course.
-
Examiners
The exam consists of the following two parts:
- An exam of 1200 words (+/-10%). Counts 60% of final grade
- A portfolio that contains images and texts that disseminates own artistic work. Counts 40% of final grade
The exam result can be appealed.
Absence - Failed
Students who, due to a valid absence, do not take one or both of the partial exams, or who receive a grade of Fail can register for a new/postponed exam.
When preparing for a new/postponed exam, either a revised version of the same exam project can be submitted again, or a new exam answer can be submitted.
-
Course contact person
All aids are permitted as long as rules for citing sources are followed.
-
Overlapping courses
One sensor. External sensor is used regularly.