EPN-V2

KDK1300 Introduction to artistic processes Course description

Course name in Norwegian
Innføring i kunstfaglige prosesser
Study programme
Bachelor Programme in Art and Design
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Det arbeides kunstnerisk og teoretisk med menneskekroppen.

Hvordan mennesket har sett på seg selv og fremstilt seg selv, står i fokus. Det undervises i menneskekroppens anatomi og dynamikk, men en vid forståelse av menneskekroppens muligheter til uttrykk ivaretas.

Emnet gir en innføring i idéutvikling knyttet til ulike teknikker, materialer og redskap i kunstneriske prosesser. Gjennom ulike format får studenten øving i å vurdere, dokumentere og formidle eget arbeid.

Recommended preliminary courses

A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has advanced knowledge of

  • research designs relevant to the investigation of a particular research question
  • a particular area of social or health policy of relevance to their degree
  • relevant research literature on the subject matter of the master-s thesis
  • theories and methodological approaches relevant for the chosen subject matter
  • basic conceptual tools needed to understand an critically examine relevant social research

Skills

The student can

  • conduct a review of the state of scientific knowledge related to a research question in social policy
  • conduct a limited, independent research project under supervision
  • choose a methodology that is relevant for a specific welfare research question
  • apply research methods in a reflective manner
  • critically evaluate relevant quantitative or qualitative methods used in reports, books or articles investigating a particular welfare policy problem

General Competence

The student can

  • read and critically assess academic literature
  • present specialised knowledge and research findings in the form of academic writing
  • apply advanced skills and knowledge in the field of social welfare policy
  • evaluate issues related to the academic, professional and research ethics

Learning outcomes

Etter å ha gjennomført dette emnet, har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har oversikt over hvordan menneskekroppen omtales i kunsthistorisk litteratur
  • har grunnleggende kunnskap om begreper knyttet til fagområdet kunst og kunsthistorie
  • har kunnskap om materialer som brukes i undervisningen

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke ulike metoder for idéutvikling
  • kan benytte egnede redskaper, materialer og teknikker for å visualisere menneskekroppen
  • kan anvende egnede arbeidsmetoder og visuelle virkemidler i eget arbeid

Generell kompetanse

Studenten

  • kan begrunne egne valg knyttet til kunstfaglige prosesser
  • kan arbeide selvstendig ut fra valgt problemformulering
  • kan praktisere HMS-tiltak i materialbearbeiding og verkstedarbeid

Teaching and learning methods

Praktisk- og teoretisk arbeid er nært knyttet sammen i emnet, og det benyttes undervisningsformer som forelesninger, seminarer, veiledning og faglige debatter. Det forutsettes stor grad av tilstedeværelse i verksteder og aktiv deltakelse i undervisningen.

Hensikten er å utvikle studentens kunnskaper, idéer, praktiske ferdigheter, faglige forståelse og uttrykksevne.

Det forventes at studenten selv innhenter relevant fagstoff utover pensum, og det oppfordres til å bruke læringssentrene på OsloMet og de ressursene som tilbys der.

Course requirements

For å fremstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være innfridd:

  • Deltakelse ved midtveisseminar der studenten gir en presentasjon av sitt prosjekt. Det legges vekt på god språkføring og oversiktlig fremstilling.
  • Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen. Studenten kan ikke ha mer enn 20 prosent fravær fra undervisning i emnet.

Assessment

Individuell eksamen med utarbeidelse av kunstnerisk verk og skriftlig refleksjon.

Gjennom en kunstfaglig prosess skal studenten utvikle en idé fram mot et kunstnerisk arbeid som skal leveres sammen med en skriftlig refleksjon på om lag 1200 ord.

Eksamensresultatet kan påklages.

Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Bestått- Ikke bestått

Examiners

The student submits a thesis that investigates a research question using one or several relevant research methodologies.

Course contact person

All other courses within the master's degree must be passed before submitting the master's thesis.

Overlapping courses

At the end of the second semester, a two page project description must be submitted and approved before the student gets a supervisor. A master's thesis preparation seminar will help the student to produce the two page project description.

A supervisor will be appointed by the programme director. Supervision is a crucial component in the preparation of the thesis. The supervisor is to assist the student when he or she is acquiring the necessary and relevant knowledge, as well as, when collecting and analysing data. The supervisor must ensure that the student-s research activity comply with accepted ethical standards within social research, including standards defined by the Norwegian Data Protection Official and the National Committees for Research Ethics in the Social Sciences and the Humanities

Every student is entitled to approximately 10 hours of face-to-face consultation, individually or in groups, or the equivalent if part of the supervision is conducted via email. Two students co-writing will together receive 15 hours of face-to-face consulation.

An agreement between the student and the supervisor must be signed by both parties to ensure that rights and obligations are understood. The student and the supervisor may request a substitute if either party fails to meet the obligations outlined in the agreement.

The research work (analysis of qualitative and/or quantitative data or a literature review) is conducted during the fourth semester. Students are encouraged to carry out their data collection abroad.