Programplaner og emneplaner - Student
KDK1200 Art dissemination and Visual expressions Course description
- Course name in Norwegian
- Kunstformidling og visuelle uttrykksformer
- Study programme
-
Bachelor Programme in Art and DesignSelective Courses, Bachelor Programme in Art and Design
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen ut over opptakskrav.
Recommended preliminary courses
Bygger på ELPE1300 elektriske kretser, ELPE1100 fysikk og kjemi, og ELFE1000 Matematikk 1000.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om:
- metoder for modellering av enkle fysiske systemer
- modellformer for dynamiske systemer ved hjelp av differensiallikninger, blokkdiagrammer, tilstandsrom og transferfunksjoner
- karakteristiske responser for 1. og 2. ordens systemer i tids- og frekvensplan
- metoder for stabilitetsanalyse av åpne og tilbakekoplete systemer
- Laplacetransformasjon og invers Laplacetransformasjon
- numerisk simulering av dynamiske systemer med bruk av MATLAB/Simuling eller lignende
Ferdigheter
Studenten kan:
- sette opp matematiske modeller av enkle fysiske systemer
- beskrive kontinuerlige, lineære dynamiske systemer av 1. og 2. orden ved hjelp av differensiallikninger, blokkdiagrammer, tilstandsrom og transferfunksjoner og konvertere mellom ulike modellformer
- identifisere 1. og 2. ordens systemer ut i fra deres respons i tids- og frekvensplan
- utføre stabilitetsanalyser av åpne og tilbakekoplete systemer
- utføre Laplacetransformasjon og invers Laplacetransformasjon
- anvende Laplacebaserte teknikker for frekvens- og transientanalyse av 1. og 2. ordens systemer
Generell kompetanse
Studenten kan:
- analysere et modelleringsproblem og spesifisere en løsningsmetodikk
- identifisere en eller flere matematiske modeller som kan brukes til å løse reguleringstekniske problemer
- drøfte og begrunne egne valg og prioriteringer innen modellering av kontinuerlige dynamiske systemer
- anvende kunnskapen innen automatisering og reguleringsteknikk.
Content
Project 1. Practical work and specialisation (approx. seven weeks - individual and group work)
The project gives students specialised knowledge in the use of tools, materials and techniques, and suitable work methods and aesthetic devices in students’ own work. The project concludes with an exhibition project, where the students plan and carry out a presentation or dissemination concept in groups.
Project 2. Presentation and art dissemination (approx. six weeks - individual and group work)
The project provides an introduction to different presentation and art dissemination strategies. The project period also provides an opportunity for specialisation in the application of theory in creative processes. The project concludes with an exhibition project, where the students plan and carry out a presentation or dissemination concept in groups.Project 3. Exam project (approx. six weeks, individual)
See below for more information about the exam.See the teaching plans for further information about the content of each project.
Teaching and learning methods
Undervisningen består av forelesninger kombinert med gruppearbeid, laboratoriearbeid og gjesteforelesninger.
Course requirements
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 5 laboratorieoppgaver med protokoll
- 4 (av 5) øvinger
Assessment
Del 1: Individuell skriftlig eksamen på 3 timer som teller 70%
Del 2: Prosjektoppgave, 5-20 sider, individuelt eller i gruppe som teller 30%
Begge eksamensdelene må være vurdert til E eller bedre for at studenten kan få bestått emne.
Eksamensresultat kan påklages.
Permitted exam materials and equipment
Del 1) Alle trykte og håndskrevne hjelpemidler.
Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas.
Del 2) Alle.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.