EPN-V2

KARO6100 Career Education and Counselling: basic principles Course description

Course name in Norwegian
Karriereveiledning og karrierelæring: Grunnlag og prinsipper
Study programme
Career Guidance and Counselling - Personal and Social Counselling
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Admission to the Master's programme.

Required preliminary courses

Generell studiekompetanse eller realkompetanse.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om sentrale begreper i karriereveiledningsfeltet
  • har kunnskap om ulike karriere- og veiledningsteorier
  • har kunnskap om rammer som regulerer karriereveiledningspraksis

Ferdigheter

Studenten

  • kan identifisere behov og anvende hensiktsmessige aktiviteter, metoder, verktøy (også digitale) og hjelpemidler for karriereveiledning
  • kan variere mellom kommunikasjonsformer for å vinne tillit, utvikle relasjoner og skape trygge rammer for aktiviteter i karriereveiledning og karrierelæring
  • kan organisere, gjennomføre og evaluere ulike aktiviteter i karriereveiledning og karrierelæring

Generell kompetanse

Studenten

  • bruker egen kompetanse for å legge til rette for karrierelæring, kompetanseutvikling og livslang læring for fokuspersonene
  • holder seg faglig oppdatert og bidrar til egen utvikling gjennom refleksiv praksis
  • bruker etiske retningslinjer og er bevisst egen rolle som karriereveileder

Content

Two internal. External examiner is used periodically.

Teaching and learning methods

The most important teaching and learning methods for this course are workshops in class, guest lectures, smaller assignments, peer group presentations, excursions, both individual and group project work. The course includes an individual reflection essay about own learning, contribution and group process.

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • One assignment in group or individual, orally presented or written submission
  • Individual reflection essay on learning process, downloaded assignment

Assessment

Group or individual written home examination, which consists of:

  • One written report. Describing an understanding of the theory, research and analyses approaches supporting a design practice for sustainability, as well as relevant design methodology and methods explored through a project of design practice. The report may vary according to the project and chosen format/layout, but between 10 and 40 pages are expected.

The examination result can be appealed.

Permitted exam materials and equipment

No restrictions on examination resources

Grading scale

Bestått/ ikke bestått.

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.