Programplaner og emneplaner - Student
K2MB6100 Mathematics Level 1-7, Subject 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Matematikk 2 for trinn 1-7, emne 1
- Study programme
-
Mathematics for Grades 1-7, Course 2
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Medical technology has a different set of constraints than consumer technology, including needs for sterilization, higher reliability (& associated standards), and customization to varying anatomy. This class will provide an overview of the field of medical technology, with more in-depth explorations of specific domains of knowledge including medical imaging, image analysis, user interfaces and visualization for medical imaging technology.
Current technology and state-of-the-art research will be covered, and the course will examine the constraints of particular environments in the hospital, such as the operating rooms and emergency response vehicles. Additionally, methods of physical prototyping for early design ideas will be discussed. The course will also provide an in-depth exploration of medical image acquisition technologies (MRI, CT, ultrasound, etc.), and the analysis of medical images with an introduction in artificial intelligence (machine learning and deep learning) for diagnosis and treatment through segmentation and computer aided detection.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om matematikkdidaktisk forskning med relevans for utvikling av undervisningskunnskap i matematikk og elevers læring på barnetrinnet
- har inngående undervisningskunnskap knyttet til progresjon i matematikkopplæringen gjennom grunnskolen: overgangen fra barnehage til skole, begynneropplæringen og overgangen mellom trinnene
- har undervisningskunnskap i og om matematisk teoridannelse knyttet til den systematiske oppbygningen av;plangeometri
- har kunnskap om ulike typer matematiske bevis og;argumentasjonsformer, samt simulering og modellering;med relevans for undervisning på barnetrinnet
- har kunnskap om interaksjonsmønster og kommunikasjon knyttet til undervisning i matematikk
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og vurdere elevers tenkemåter, argumentasjon og løsningsmetoder fra ulike perspektiver på kunnskap og læring
- kan bidra i lokalt læreplanarbeid
- kan analysere og vurdere elevenes læring i faget som grunnlag for tilrettelegging av undervisning slik at;alle elever skal oppleve mestring og skal være utfordret
- kan vurdere uventete innspill fra elevene og ta begrunnede valg om respons på stående fot
- kan velge ut, vurdere og omforme oppgaver og aktiviteter, med begrunnelser forankret i nyere forskning
- kan bruke varierte undervisningsformer forankret i forskning og egen erfaring, inkludert undervisningsformer hvor digitale verktøy gir elevene ny innsikt i matematikk
Generell kompetanse
Studenten
- kan delta og bidra i samarbeidsprosjekter med tanke på å forbedre matematikkfagets praksis
- har erfaring med matematisk teoribygging generelt og betydningen av definisjoner og beviser i matematikk spesielt
- har innsikt i matematikkfagets rolle innenfor andre fag og i samfunnet for øvrig
Content
Alle besvarelser vurderes av to sensorer. Minimum 25 prosent vurderes av ekstern og intern sensor. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.
Teaching and learning methods
After completing this course the student should have the following learning outcome:
Knowledge
On successful completion of this course the student has knowledge of:
- current topics in medical technology
- medical image acquisition technologies (MRI, CT, ultrasound, etc.)
- the constraints of particular environments in hospitals and other healthcare settings
Skills
On successful completion of this course the student can:
- identify barriers and opportunities for the use of technology in health and healthcare
- evaluate the efficacy of health and medical technology from a human-centred design perspective
- critically analyse and evaluate user interfaces in medical imaging
- contribute to designing medical imaging technologies using universal design principles
General Competence
On successful completion of this course the student:
- can effectively use robotics in hospital and other healthcare settings
- can efficiently use imaging technologies
- understands the role of universal design in the design and evaluation of imaging technologies?
- can explain the usability barriers that clinicians and patients experience using imaging technology
Course requirements
Emnet har tre ukesamlinger. Det omfatter integrering av praktiske ferdigheter, teoretisk og empirisk kunnskap innen fagområdet psykomotorisk fysioterapi og ulike perspektiver på sykdom og helse. Veiledet praksis og gruppeveiledning i NPMF er en del av emnet.
Assessment
Studenten må være tatt opp på studiet.
Permitted exam materials and equipment
Examination system:
- Oral examination. An oral presentation of the project that the group has been working on during the summer school. The oral presentation has to be performed in person by all members of the group at the end of the summer school. It will last 20-30 minutes, including questions. The oral presentation counts for 50% of the final grade.
- Written project report. A 4,000 to 6,000 word project report written individually, which counts for 50% of the grade.
The oral examination cannot be appealed.
Each exam must be assed to E or better for the course as a whole to be given a final grade.
Grading scale
Arbeids- og undervisningsformer veksler mellom forelesninger, veiledet ferdighetstrening, gruppearbeid, seminarer og selvstudier.
Praksisstudier
Studentene skal ha klinisk praksis med pasienter som skal ha NPMF. Første del av praksisperiode 1 ligger i dette emnet. Studentene får gruppeveiledning. Deler av observasjonspraksis kan eventuelt gjennomføres i dette emnet.
Examiners
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å framstille seg til eksamen:
Obligatorisk tilstedeværelse
- 90 % tilstedeværelse i ferdighetstrening og veiledningsgruppe
- 80 % tilstedeværelse i timeplanfestet gruppearbeid
Admission requirements
Bestått/ ikke bestått.