Programplaner og emneplaner - Student
JUB6100 Child welfare services and partners Course description
- Course name in Norwegian
- Barneverntjenesten og samarbeidspartnere
- Study programme
-
Law in child welfare work
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
I emne 2 Barneverntjenesten og samarbeidspartnere rettes blikket mot sentrale instanser som barneverntjenesten samarbeider med og mot forholdet mellom barnevernloven og den lovgivingen som regulerer andre instansers ansvar for utsatte barn og tverretatlig samarbeid. Undervisningen vil ha et hovedfokus på taushetsplikt-regelverket. Det komplekse samspillet mellom taushetsplikt, opplysningsplikt, opplysningsrett og avvergeplikt i ulike deler av lovgivningen vil bli grundig gjennomgått. Videre skal forholdet mellom barnevernloven og barneloven bli adressert. Emnet tar også opp livssituasjonen til barn med tilknytning til flere land og barneverntjenestens ansvar og oppgaver her.
Required preliminary courses
The students shall acquire knowledge of and insight into relevant technologies and techniques used in business and industry for the development of advanced web applications. The course uses Microsoft.Net as the framework for highlighting important concepts in application development. The course will be a useful foundation for students who wish to work on web applications in connection with their bachelor’s thesis.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- avansert kunnskap om det materielle innholdet i regelverket om taushetsplikt, opplysningsrett og -plikt, samt avvergerett og -plikt
- inngående kunnskap om straffesakskjeden i saker med unge lovbrytere
- avansert kunnskap om barneverntjenestens rettslige kompetanse i saker der barnet har to hjem og/eller tilknytning til flere land
- inngående kunnskap om menneskerettigheter og deres betydning for barneverntjenestens arbeid
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende relevante bestemmelser i tverretatlig samarbeid
- bidra til å sikre forsvarlig oppfølging av unge lovbrytere
- identifisere og analysere barneverntjenestens muligheter og begrensninger i saker der barnet har to hjem og/eller tilknytning til flere land
- integrere menneskerettighetene på alle stadier i barneverntjenestens arbeid
Generell kompetanse
Studenten kan
- bidra til kritisk refleksjon og nytenkning på egen arbeidsplass knyttet til gjennomføring av tverretatlig samarbeid, håndtering av saker om barn med to hjem/med tilknytning til flere land, og når det gjelder implementering av menneskerettigheter
Teaching and learning methods
No requirements over and above the admission requirements.
Course requirements
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student is capable of:
- explaining application layers and the importance of good application architecture
- explaining the importance of testing applications
- explaining different design patterns
- explaining server-side authentication and sessions
- explaining how web services can be developed in web applications
;
Skills
The student is capable of:
- developing advanced web applications with database connectivity
- using the Model View Controller (MVC) framework
- setting up automatic unit tests
- developing rich user interfaces in Ajax
- developing applications that use database abstraction and SQL dialect neutrality
- developing security mechanisms in web applications
;
General competence
The student:
- has a general understanding of web application development in .NET, making it easy to become familiar with other equivalent frameworks
Assessment
Lectures and supervisory sessions. The students work both individually and in groups. The groups normally comprise 3 to 5 students.
Permitted exam materials and equipment
None.
Grading scale
The exam consist of two parts that counts 50 % each.
- Grouproject 1 (3-5 students, program code) counts 50 %
- Grouproject 2 (3-5 student, program code) counts 50 %
Both parts must be passed;in order to pass the course.
The exam result can be appealed. If a student fails, the student will be given another assignment that must be submitted within three weeks of receiving the fail grade.
Examiners
All.
Course contact person
Grade scale A-F.