EPN-V2

JHI6100 Judaism and Jewish History Course description

Course name in Norwegian
Jødedom og jødisk historie
Study programme
Judaism and Jewish History
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • has knowledge of the historical emergence of different types of labour organisations
  • is familiar with the main characteristics of the Norwegian labour market
  • has knowledge of internationalisation and globalisation of the labour market
  • has knowledge of different perspectives on organised work
  • has knowledge of what is meant by organisational structures and organisational forms and various perspectives on organisational cultures
  • knowledge of what is meant by learning organisations, knowledge organisations and organisational change
  • has knowledge of group processes, conflicts, power and communication in organisations
  • has knowledge of values and ethical conduct in organisations

Skills

The student is capable of

  • analysing, discussing and presenting key knowledge in the course
  • reflecting on the results gained from group work as a work method

Competence

The student is capable of

  • reflecting on how knowledge work and learning takes place in organisations and working life
  • making his/her own assessments and developing lines of reasoning relating to these

Recommended preliminary courses

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • minimum 80 % tilstedeværelse på seminarer
  • muntlig presentasjon av bachelorprosjekt i gruppe på 3-4 studenter, inntil 30 minutter

Required preliminary courses

Work and teaching methods used in the course are lectures, self-study and group work. The groups will work independently on different issues related to the course. The students will present their group’s work at compulsory seminars, encourage discussion and receive guidance for further work.

Learning outcomes

  • Participation in group work and presentations (80%)
  • Submission of three group assignments (max. 3,000 words)

The required coursework must be approved before the students can take the written home exam.

Content

Alle hjelpemidler tillatt.

Teaching and learning methods

Individual written home exam over four days, maximum 3,000 words.

Course requirements

All

Assessment

Emnet er en introduksjon til bioingeniørfaglig FoU-virksomhet. Bacheloroppgaven skal gi studentene anledning til å fordype seg i et selvvalgt tema som er relevant for bioingeniørfaget. Vitenskapelige metoder er et gjennomgående tema under arbeidet med oppgaven. Studentene skal utvikle en forståelse for viktigheten av å fornye og utvikle bioingeniørfaglig praksis.

Emnet er sammensatt av følgende fagområder, angitt i studiepoeng:

  • Vitenskapsteori og forskningsmetode 2
  • Bioingeniørfaglige emner 13
  • Sum 15

Permitted exam materials and equipment

Bestått første og andre studieår.

Grading scale

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om forsknings- og utviklingsarbeid innen et bioingeniørfaglig område
  • kjenner til styrker og svakheter ved forskningsmetoder anvendt i eget prosjekt
  • kjenner til forskningsetiske aspekter relatert til eget prosjekt
  • har kunnskap om vitenskapsteori og forskningsmetoder

Ferdigheter

Studenten

  • kan innhente, kritisk vurdere og integrere relevant fagstoff i eget prosjektarbeid
  • kan formidle og reflektere over eget prosjekt muntlig og skriftlig
  • kan anvende relevante vitenskapelige metoder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og formidle et faglig prosjekt i forpliktende samarbeid med andre
  • viser selvstendig faglig refleksjon innenfor bioingeniørfaglige områder, særlig i forhold til å tolke og bedømme de resultater som oppnås i arbeidet med oppgaven

Examiners

Bacheloroppgaven gjennomføres som veiledet prosjektarbeid i grupper på 3-4 studenter. Det gis undervisning i form av forelesninger og seminarer. Prosjektet skal presenteres muntlig for faglærer(e), veileder og medstudenter før oppgaven leveres inn. Studentene bør være aktive i selv å få forslag til oppgaver fra praksisfeltet og faglærere.

Admission requirements

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamensform: Skriftlig oppgave i gruppe på 3-4 studenter over 10 uker. Oppgavens omfang skal være inntil 10 000 ord.