Programplaner og emneplaner - Student
INTER1300 INTERACT3 Interprofessional Cooperation on and with Children and Young People Course description
- Course name in Norwegian
- INTERACT3 Tverrprofesjonelt samarbeid om og med barn og unge
- Study programme
-
Bachelor's Degree in Occupational TherapyInteractProsthetics and Orthotics Programme
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emne 1 i Pedagogisk veiledning i skolen skal gi faglig og didaktisk kunnskap om veiledning. Sentrale temaer er teorier om veiledning, veiledningsmetoder og læreres profesjonelle utvikling. Dialogiske prosesser og refleksjon er sentralt i veiledning og emnet legger opp til at studentene foruten å tilegne seg teoretisk kunnskap skal gjennomføre og delta i veiledningsøvelser. Emnet er særlig rettet inn mot veiledning av lærerstudenter og nyutdannede i skolen. Studiet bygger på nasjonale rammer for veiledning av studenter og nyutdannede, nytilsatte lærere i skolen og kan sees i sammenheng med Kunnskapsdepartementets strategi for lærerutdanning 2025.
Learning outcomes
Etter gjennomført INTER1300 har studentene følgende læringsutbytter definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for ulike tverrprofesjonelle samarbeidsmåter i praksisfeltet
- kan gjøre rede for utfordringer og muligheter i tverrprofesjonelle samarbeidsprosesser
Ferdigheter
Studenten kan
- med utgangspunkt i eksempler fra egen praksis analysere og vurdere tverrprofesjonelle samarbeidsprosesser om og med barn og unge med utfordringer
- etablere et tverrprofesjonelt samarbeid for og med barn, unge og deres foresatte
Generell kompetanse
Studenten har
- en forståelse av grunnlaget for, og nødvendigheten av, tverrprofesjonelt samarbeid om og med barn, unge og deres foresatte, og av eget profesjonelt bidrag i samarbeidet
Teaching and learning methods
Digital samhandling er sentralt i undervisningen. Studentene jobber i tverprofesjonelle grupper over to seminardager. Studentgruppene skal samtale, reflektere, diskutere utvalgte case og gi hverandre tilbakemeldinger på arbeider.
Universitetets læringsplattform brukes for kommunikasjon, informasjon, kunnskapsinnhenting og kunnskapsutvikling. Studentene får tilgang til faglige tekster og/eller interaktive oppgaver, informasjon, pensum og caser på læringsplattformen.
Studentene forventes å sette seg inn i ressursportalen for INTER1300 i forkant av de to seminardagene.
Gruppene blir tildelt en veileder som enten er vitenskapelig ansatte, masterstudenter fra aktuelle fagmiljøer ved universitetet, eller profesjonsutøvere fra praksisfeltet.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Innlevert individuell logg. Omfang: 500 ord +/- 10%. For å kunne skrive loggen, må studenten først ha deltatt på seminar over to dager.