Programplaner og emneplaner - Student
INTER1300 INTERACT3 Interprofessional Cooperation on and with Children and Young People Course description
- Course name in Norwegian
- INTERACT3 Tverrprofesjonelt samarbeid om og med barn og unge
- Study programme
-
Bachelor's Programme in Occupational TherapyInteractBachelor’s Programme in Prosthetics and Orthotics
- Weight
- 0.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Curriculum
-
SPRING 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Learning outcomes
Del 1 vurderes av to interne sensorer. Del 2 vurderes av to interne og én ekstern sensor.
Teaching and learning methods
Innholdet i fordypningen består av følgende tre hovedtemaer:
1. Dramatisk lek- læring og erkjennelse
- Lek i et historisk, kulturelt og samtidig perspektiv
- Dramatisk lek som et estetisk uttrykk
- Dramatisk lek i lys av læring, omsorg og erkjennelse
- Barns lekekultur
2. Drama og dramatisering som inspirasjon til dramatisk lek
- Ulike uttrykksformer i teater
- Dramafaglig egenutvikling
- Ulike dramapedagogiske arbeidsformer
- Vurdere teater for barn
3. Dramatisk lek i barnehagens hverdag
- Ledelse av det pedagogiske arbeidet på avdelingen for å fremme barns dramatiske lek i barnehagens hverdagsliv, inne og ute.
- Lede prosesser som beriker barns dramatiske lek
- Barnehagen som kulturarena
- Leketøy og rom som inspirasjon til dramatisk lek