EPN-V2

INTENPRA10 Clinical Studies in Intensive and Critical Care Nursing, Level 1 Course description

Course name in Norwegian
Praksisstudier i intensivsykepleierens funksjons- og ansvarsområder, trinn 1
Study programme
Advanced Programme in Intensive Care Nursing
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Course history

Introduction

Practical training takes place at intensive care units where ventilator treatment is performed, medical intensive care units, postoperative/recovery units, anaesthesia/surgical departments and/or accident and emergency departments. Under supervision, the students will attend to the functions and areas of responsibility of an intensive care nurse in connection with medical treatment and intensive care nursing of acutely and/or critically ill patients. The students are expected to demonstrate clear progress, take responsibility and, to an increasing extent, demonstrate the ability to make independent assessments in intensive care nursing practice.

Required preliminary courses

Kunnskap

Studenten

  • har grunnleggende kunnskap om hvordan drama/teater kan anvendes i skolens arbeid med tverrfaglige temaer
  • har innsikt i hvordan drama/teater kan skape aktive medborgere i et demokratisk interkulturelt samfunn
  • har kunnskap om drama/teater som en bærekraftig læringsform.
  • har grunnleggende kunnskap om kommunikasjon og kollektivt skapende prosesser for barn og unge
  • har kunnskap om drama/teater i arbeidet med folkehelse og livsmestring

Ferdigheter

Studenten

  • kan anvende teater- og dramapedagogiske metoder for å fremme aktiv elevmedvirkning og legge til rette for demokratiske og estetiske læreprosesser med barn og unge
  • kan tilrettelegge for improvisasjon og utforskning på de unges premisser
  • kan reflektere over estetiske og etiske problemstillinger knyttet til drama/teater-arbeid med tverrfaglige temaer
  • kan anvende drama/teater-metoder i arbeid med identitetsutvikling, følelser og livslæring.
  • kan legge til rette for rolletaking, perspektivskifte og meningsutveksling i dramatiske prosesser.
  • kan utforske tematikk unge er opptatt av ved bruk av kropp, stemme, rom, relasjon, koreografi, kreativitet og samspill

Generell kompetanse

Studenten

  • kan utøve rollen sin som lærer og veileder i dramafaglig arbeid.
  • kan planlegge for undervisning i drama/teater og reflektere didaktisk og etisk over eget arbeid.
  • kan selvstendig utvikle dramaforløp og legge til rette for estetisk kommunikasjon i skolen.
  • har innsikt i hvordan dramaarbeid kan bidra til relasjonsbygging, identitet og inkludering i mangfoldige og flerkulturelle læringsmiljøer.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge:

The student

  • has knowledge of complications in connection with acute and/or critical illness, advanced medical treatment and intensive care nursing

Skills:

The student

  • is capable, under supervision, of analysing and taking a critical approach to existing theories and methods in intensive care nursing
  • is capable, under supervision, of observing, assessing and identifying a patient's general and special needs, resources and problems through communication and cooperation with the patient and his/her next of kin
  • is capable, under supervision, of preventing complications in connection with acute and/or critical illness, advanced medical treatment and intensive care nursing
  • is capable, under supervision, of reducing stress, pain and discomfort in connection with advanced medical treatment and intensive care nursing
  • is capable, under supervision, of applying knowledge of nutrition in connection with acute and/or critical illness
  • is capable, under supervision, of work on practical and theoretical problem-solving relating to the intensive care nurse¿s functions and areas of responsibility:
  • is capable of carrying out wholly or partly compensatory intensive care nursing in the event of serious self-care deficits in relation to a patient's fundamental needs
  • is capable of administering and evaluating sedation of intensive care patients
  • is capable of practising intensive care nursing with respect for patients¿ autonomy, integrity and dignity
  • is capable of cooperating with patients¿ next of kin, showing respect and care, and safeguarding their rights
  • is capable of critical reflection when making choices and acting in an ethically and legally satisfactory manner
  • is capable of ensuring continuity in patient treatment through written and oral documentation

Competence:

The student

  • is capable, under supervision, of analysing relevant ethical issues in intensive care nursing based on relevant discipline knowledge, research, experience and patient knowledge
  • is capable, under supervision, of applying intensive care nursing knowledge and skills to carry out wholly or partly compensatory nursing in the event of serious self-care deficits in relation to a patient's fundamental needs
  • is capable of cooperating with members of his/her own profession and across professions in patient treatment

Content

  • Observations and clinical assessments in connection with serious self-care deficits in relation to a patient's fundamental needs
  • Preventing complications in connection with acute and/or critical illness, advanced medical treatment and intensive care nursing
  • Reducing stress and alleviating pain and discomfort in connection with advanced medical treatment and intensive care nursing
  • Communication and interaction with intensive care patients and their next of kin
  • Nutrition in connection with acute and critical illness
  • Preventing and treating intensive care delirium
  • Medical equipment
  • Administration of medical gases, electromedical equipment and medical gas equipment

Teaching and learning methods

Arbeidskrav må være innfridd og være vurdert til godkjent før studentene kan fremstille seg til eksamen.

  • Mappearbeid hvor følgende må være gjennomført:
    1. Planlegge, gjennomføre og evaluere et drama/teaterforløp i gruppe rettet mot en spesifikk målgruppe. Forløpet utprøves på medstudenter. Prosjektet blir kommentert av medstudenter og vurdert av lærer.
    2. Presentasjon av en fagtekst i gruppe
  • Gjennomført undervisningspraksis, fortrinnsvis i grupper. Omfang: 15 dager.
  • Muntlig praksisfremlegg
  • Studenten kan ikke ha mer enn 20 prosent fravær i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse

Course requirements

Eksamen i emnet består av to deler (deleksamen):

1. Muntlig-praktisk gruppeeksamen (3-5 studenter)

Studentene utvikler og gjennomfører i fellesskap et didaktisk og interaktivt drama-/teaterforløp rettet mot en valgt målgruppe, etterfulgt av en muntlig samtale i gruppe.

Gruppeeksamen vurderes samlet og teller 60 prosent av den samlede karakteren. Eksamensresultat kan ikke påklages.

2. Skriftlig individuell oppgave med fagdidaktisk refleksjon

Innlevering av et skriftlig refleksjonsnotat hvor studenten tar utgangspunkt i en fagdidaktisk problemstilling. Omfang: 2000-2500 ord.

Skriftlig eksamen teller 40% teller av den samlede karakteren og kan påklages.

Begge eksamensdeler må være vurdert til E eller bedre for at emnet skal være bestått.

Assessment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Permitted exam materials and equipment

Gradert skala A-F.

Grading scale

To interne sensorer ved begge eksamenene. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Examiners

Emnet bygger på emnet MLEST3110

Overlapping courses

INTENPRA10 and MINTPRA10 overlap 100%.

Academic content is overlapping with INTENPRA1 and MINTPRA1.