EPN-V2

INPE6000 Innovation Education and management of learning in Vocational subjects Course description

Course name in Norwegian
Innovasjonspedagogikk og læringsledelse i yrkesfag
Study programme
Innovation Education and Management of Learning in Worklife
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history

Introduction

Type of assessment:

1) Pitch presentation on the selected project of 20 minutes delivered in groups of 2-5 students, weighted 30%

2) Written reflection, collaboratively prepared by the same group as in 1), on improvements in and challenges to the pitch presentation based on the discussion following each presentation 20%

3) Project report collaboratively prepared by the same group as in 1), approx. 20 pages appendixes included, weighted 50%.

The pitch presentation should be delivered at the early stage of the course: dates will be communicated on Canvas. Individual pitch presentations or project reports are not accepted. To pass the course, a minimum grade of E is required in all assessment parts (1), (2) and (3). Only (2) and (3) grades could be appealed. In the event of a resit or rescheduled exam, oral examination may be used instead. If oral exams are used for resit and rescheduled exams, the result cannot be appealed.

Recommended preliminary courses

Opptak til studiet

Learning outcomes

1, 2, 3) All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with

Content

Sentrale temaer i studiet:

  • Entreprenørielle verktøy
  • Ledelse av entreprenørielle læreprosesser
  • Innovasjon i faglig opplæring
  • Ungdomskultur og flerkulturell forståelse
  • Multimodale presentasjoner

Teaching and learning methods

Grade scale A-F

Course requirements

Arbeidskravene skal bidra til refleksjon og læring, samt sikre at studenten er aktive og medansvarlige for studieprogresjonen. Arbeidskravene skal være levert/utført innen fastsatt(e) frist(er). Arbeidskravene må være godkjent før eksamen kan avlegges.

Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slike læringsferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om 80 % tilstedeværelse. Fravær ut over 20 % må kompenseres ved et ekstra arbeidskrav etter avtale med faglærer.

 

Arbeidskrav:

1. Studentene skal i grupper på 3-5 studenter utforme utviklingsmål knyttet til innovasjonspedagogikk og læringsledelse på egen eller annen egnet arbeidsplass og lage en plan for hvordan de skal arbeide med dette gjennom studieperioden. Arbeidskravet dokumenteres med en digital presentasjon. Omfang avtales med faglærer.

 

2. I grupper på 3-5 studenter skal studentene dele erfaringer fra arbeidet med entreprenørielle metoder og læringsledelse, og drøfte ny innsikt og oppdagelser som kan være nyttige å dele med arbeidstakere på egen eller annen egnet arbeidsplass. Deretter skal de presentere relevante erfaringer, ny innsikt og oppdagelser for medstudenter og aktuelle arbeidstakere. Arbeidskravet dokumenteres med en digital presentasjon. Omfang avtales med faglærer.

Assessment

Semesteroppgave i gruppe* på 3-5 studenter. Eksamensbesvarelsen leveres som en digital presentasjon. I besvarelsen skal studentene drøfte erfaringer av arbeid med utviklingsmålene i lys av teori og studiets læringsutbytte. Omfanget på presentasjonen avtales med faglærer.

Innlevering av eksamensoppgaven er ved avslutning av emnet.

*Det kan i særlige tilfeller søkes om å levere eksamen individuelt.

Ny og utsatt eksamen

  • Til ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av oppgaven.
  • Studentenes rettigheter og plikter ved evt ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentene er selv ansvarlig for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt

Grading scale

Eksamen vurderes til bestått/ikke bestått. Alle i gruppen gis samme karakter

Examiners

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsform og vurderingsprosess i studieprogrammet.