Programplaner og emneplaner - Student
IFHB3300 Physical Activity Skills 3A Course description
- Course name in Norwegian
- Aktivitetslære 3A
- Study programme
-
Bachelor Programme in Athletic Sports, Outdoor Life and Health
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Course history
-
Introduction
Det undervises i plenumsforelesninger. Oppgaveløsing under veiledning av studentassistenter. Som en del av kurset inngår et større prosjektarbeid i gruppe. Stemplet og signert prosjektarbeid kan brukes som hjelpemiddel til eksamen, og er en forutsetning for å kunne besvare eksamen på en tilfredsstillende måte.Prosjektarbeidet kan brukes ved ordinær eksamen og ved påfølgende ny/utsatte eksamen. Ved neste ordinære eksamen vil det være et nytt case, og studenter som skal ta eksamen da, må levere et nytt prosjektarbeid for å kunne svare på eksamenskoppgaven. Ta kontakt med faglærer for informasjon om caset.
Required preliminary courses
Det er seks innleveringer i løpet av semesteret, og minst fire må være bestått for å ha rett til å gå opp til eksamen. Innleveringene skjer via Fronter, og varighet på hver innlevering vil være mellom 1 og 3 timer. Innleveringene er fordelt utover semesteret, og fra innleveringen gis, har studentene inntil én uke på å levere. Innenfor denne uken, har de 3 forsøk for å bestå, med tilbakemelding etter hvert forsøk. Faglærer vil opplyse om utlevering og innleveringsfrister.
Learning outcomes
Det avholdes individuell skriftlig eksamen under tilsyn på 4 timer i slutten av semesteret.
Content
In the BSCA specialisation, campus-based lectures and seminars are the main teaching methods. Students read selected texts in advance for each day of class, and everyone is expected to participate in class through questions and through joining in discussion. In the BSII specialisation, the main teaching method is digital course sequences, and feedback on details of course content, and supervised discussion groups will be available during pre-determined time periods. Feedback on written assignments is used in both specialisations.
Teaching and learning methods
Se egen hjelpemiddelliste som publiseres i god tid før eksamen.
Course requirements
Gradert skala A-F.
Assessment
Eksamen i høstsemesteret:
- Individuell praktisk-metodisk eksamen.
Eksamen gjennomføres som praktisk-metodisk eksamen ved undervisning av medstudenter. Grunnlag for sluttvurdering er planleggingsdokument, praktisk gjennomføring og muntlig eksaminasjon. Praktisk gjennomføring og muntlig eksamen varer i ca. 40 minutter.
Ny/utsatt eksamen foregår som ved ordinær eksamen. Det blir gjennomført praktisk-metodiske eksamener to ganger i året.
Permitted exam materials and equipment
Kurset bygger på Grunnleggende årsregnskap med IT.
Grading scale
Admission to the study program
Examiners
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge and skills:
Knowledge
The student can
- describe and discuss societal influences that support a complexity perspective
- describe and discuss complexity as a scientific approach
- describe and discuss dualism as a philosophical perspective, and the problems with dualism in applied settings
- describe concepts from complexity science such as reductionism; emergence; critical mass; consilience, and the unity of science
- give examples of analyses of the same phenomenon at different levels of reduction
- describe and discuss differences in antagonistic and complementary professional approaches to the same phenomenon
- describe and discuss the principle of selection at different levels of complexity
Skills
The student can
- analyze networks as the structure of complex adaptive systems
- identify nodes and hubs, assessing the robustness and vulnerability of Networks
- identify category mistakes and discuss mentalism and evolutionary approaches
- cite sources and arrange a reference list according to the current standard from APA
- use a digital reference manager for citations and references in written assignments