Programplaner og emneplaner - Student
IDE6100 Design and idea development Course description
- Course name in Norwegian
- Design og idéutvikling
- Study programme
-
Design and Idea DevelopmentFurther education for teachers in design, arts and crafts
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The final exams are assessed by internal examiners.
Required preliminary courses
None.
Learning outcomes
Admission
International exchange students, who are admitted to the study programmes at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences (HiOA) for the current term, will be given priority over other applicants. Other categories of international students who currently follow study programmes at HiOA, may be admitted to the course provided that there will be available places. Trainees through the 'Akademisk dugnad' at HiOA must be approved by the Section for Internationalisation and must meet the general admission requirements for Higher Education Entrance Qualification.
Admission to the intermediate course requires a passing grade from the beginner's level course or A1- level language competencies in Norwegian. When applying for admission to the intermediate course, such competencies must be affirmed either by a diploma/course certificate from an A1-level language course or through an interview with the academic coordinator. On the basis of this interview students can either be granted admission to the intermediate course or denied such admission. Applicants who wish to be evaluated on basis of an interview have to contact the academic coordinator within the application deadline. The result of the interview cannot be appealed.
Applicants with equivalent or higher language competence will not be able to apply for this course. Other categories of applicants, who are not international students at HiOA, will not be able to apply. Students with ordinary admission to HiOA are not entitled to attend the course.
Ranking
- Erasmus+ students and trainees.
- Exchange students from other exchange programmes.
- Trainees through the 'Akademisk dugnad' at HiOA and have been recommended by the Section for Internationalisation.
- Master's degree programme students.
Applicants in each category will be ranked according to drawing of lots principle.
Target Group
The target group of the course is international exchange students who are admitted to the study programmes at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences for the current term.
Content
Studiet består av følgende to deler:
Del 1: Design og idéutvikling (10 studiepoeng)
Omhandler ulike problemstillinger knyttet til forskjellige designperspektiv og arbeidsmetoder.
Del 2: Fagdidaktikk (5 studiepoeng)
Omhandler ulike problemstillinger knyttet til design og idéutvikling som undervisningsområde i skolen.
Teaching and learning methods
Approved by the Study Board 30 June 2014. Minor revision approved by Head of the Academic Affairs Committee, Faculty of Education and International Studies 16.11.2017.
Course plan valid from spring semester 2018.
Course requirements
The course comprises 40 hours of language instruction (4 hours * 10 weeks) organized as whole class instruction.
- Learning and Teaching Forms
- Reading comprehension practice
- Listening comprehension practice
- Conversation practice
- Grammar exercises
- Written assignments
Assessment
Bestemmelser om eksamen er gitt i lov om universiteter og høgskoler og forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.
Eksamen i emnet er todelt:
1. Muntlig prosjektoppgave som kan gjennomføres i grupper eller individuelt. Prosjektoppgaven skal bestå av følgende to komponenter:
- En modell/prototyp i valgfritt modellmateriale, basert på et eget utviklet konsept, samt dokumentasjon av designutviklingsprosessen. Skriftlig begrunnelse for de valg som er gjort underveis, basert på valgt målgruppe og målsetting for oppgaven.
- En muntlig presentasjon av prosjektoppgaven for medstudenter og faglærer.
Muntlig prosjektoppgave teller 60 prosent av sluttkarakteren.
Muntlig eksamen kan ikke påklages.
2. En individuell skriftlig oppgave
I form av et refleksjonsnotat (om lag 2000 ord sider) basert på eget arbeid med prosjektoppgaven og læringsprosessen gjennom studiet.
Individuell skriftlig oppgave teller 40 prosent av sluttkarakteren.
Eksamensdelen kan påklages.
Begge eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emne. De to eksamensdelene i avsluttende eksamen gir én sluttkarakter.
Ny/utsatt eksamen
Oppmelding til ny/utsatt eksamen gjøres av studenten selv. Ny/utsatt eksamen arrangeres normalt sammen, tidlig i påfølgende semester. Ny eksamen - for studenter som har levert eksamen og ikke fått bestått. Utsatt eksamen - for studenter som ikke fikk avlagt ordinær eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
1. Muntlig prosjektoppgave
To interne sensorer.
2. En individuell skriftlig oppgave
Vurderes av intern og ekstern sensor.
Admission requirements
Målgruppe
Målgruppe for studiet er lærere i videregående opplæring, folkehøgskole og grunnskolen.
Opptakskrav
Bestått faglærerutdanning eller bachelorgrad innen visuelle kunstfag, design, arkitektur eller tilsvarende. Det kreves til sammen 60 studiepoeng innen disse fagene. Annen relevant utdanning tilsvarende bachelorgrad med til sammen 60 studiepoeng, innen kunstfaglige emner, kan gi grunnlag for opptak etter nærmere vurdering.