EPN-V2

HETEK4000 Interactions in Health and Technology Course description

  • Introduction

    Innholdet i CORO7200 rettes mot utvikling av kompetanse i å planlegge, begrunne, gjennomføre og vurdere coaching og relasjonsledelse i praksis, med spesiell vekt på ledelsesbasert teamcoaching. Studentene blir kjent med gruppepsykologi, gruppedynamikk og utviklingsfaser i grupper. Ulike modeller for ledelsesbasert teamcoaching prøves ut og evalueres.

  • Required preliminary courses

    CORO7100 eller tilsvarende må være bestått for å avlegge eksamen på emne CORO7200

  • Learning outcomes

    After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student

    • can account for key concepts related to technological development, service design and innovation
    • has knowledge of different stakeholders and their role in the health service and in health related research
    • can describe suitable professional tools and methods for identifying user needs through user-oriented thinking
    • is familiar with some relevant technological solutions e.g. artificial intelligence, used in diagnostic tools, therapy, health promotion or rehabilitation work

    Skills

    The student

    • can assess user needs with some established and new relevant user-oriented methods related to health and technology
    • can reflect on ethical issues relating to cases from a health and technology perspective
    • can actively engage in interdisciplinary discussions and collaborative group work
    • can discuss technological developments in their own field both nationally and internationally

    General competence

    The student

    • can reflect upon opportunities and illustrate ideas for future innovations within the field of health and technology, e.g. new sustainable solutions, working methods, services or products, with the help of user orientation and critical thinking
    • can identify and reflect upon disciplinary differences, possible barriers, and ways of integrating their own professional background and competence in an interdisciplinary collaboration
  • Teaching and learning methods

    Se punkt om Arbeids- og undervisningsformer programplanen.

  • Course requirements

    Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

    1. Planlegge og gjennomføre et utviklingsprosjekt knyttet til ledelsesbasert coaching av team eller grupper. Prosjektet skal gjennomføres individuelt eller i gruppe på 2-4 studenter, og inneholde minst to coachingsamtaler pr student. Arbeidskravet dokumenteres individuelt ved refleksjonsnotat på 1.500-2.000 ord.
    2. Presentere relevante erfaringer, innsikt og oppdagelser fra utviklingsprosjektet for medstudenter og/eller kollegaer. Oppgaven gjennomføres individuelt eller i gruppe på 2-4 studenter. Dokumentasjon gjøres i form av en oppsummering fra presentasjonen, inkludert en refleksjon over arbeidskravets læringsutbytte. Oppsummeringen er en digital presentasjon på 3-5 minutter, med et tillegg på 2-3 minutter dersom presentasjonen er fra gruppe.

    Krav til deltakelse framgår av punktet om arbeidskrav i programplanen.

  • Assessment

    Skriftlig prosjekteksamen i gruppe. I eksamensbesvarelsen skal studentene i gruppe på 2-4 studenter analysere og drøfte coachingforløp de har gjennomført med ei gruppe eller et team på egen eller annen egnet arbeidsplass. Eksamensbesvarelsen skal vise planlegging, gjennomføring og refleksjon over coachingforløpet, og være knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 4200-5000 ord.

    Arbeidet med prosjekteksamen foregår gjennom hele emnet og innlevering av eksamensoppgaven er ved avslutning av emnet. Det kan skriftlig søkes faglærer om å levere eksamen individuelt.

    Ny og utsatt eksamen

    Ved ny og utsatt eksamen kan det leveres en bearbeidet versjon av prosjektoppgaven.

  • Permitted exam materials and equipment

    Alle tilgjengelige hjelpemidler er tillatt til eksamen.

  • Grading scale

    Eksamen vurderes etter karakterskalaen A-F. Alle i gruppen får samme karakter.

  • Examiners

    Eksamen vurderes av to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

  • Overlapping courses

    • Coaching som metode i ledelse
    • Prinsipper, muligheter og utfordringer i ledelsesbasert teamcoaching
    • Gruppen/teamet som læringsarena
    • Gruppepsykologi og gruppedynamikk
    • Samspillprosesser, konflikter og motstand i coaching
    • Etikk i coaching og relasjonsledelse