EPN-V2

HEL6210 The Health of the Family - Children (0-5 Years) Course description

Course name in Norwegian
Familiens helse - barn (0-5 år)
Study programme
Public Health Nursing Education
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history

Introduction

On completion of the course, the PhD candidate has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills, and competence:

Knowledge

The PhD candidate:;

  • has an outstanding insight into the most relevant methodologies for user involvement in decision-making processes for identifying relevant research questions
  • is at the forefront of knowledge about how to identify and verify evidence gap.;

Skills

The PhD candidate can:

  • identify, facilitate and use the most suitable methodology in which users/stakeholders suggest, discuss, prioritize and agree on research questions they consider important, in a given context/study
  • identify, verify and document evidence gaps by systematically searching the existing evidence, that is, conducting literature searches and selecting relevant and high-quality articles

General competence

The PhD candidate can:

  • utilize processes for user involvement, as well as identification and verification of evidence gaps, in order to identify relevant and unanswered research questions.
  • facilitate Needs Led Research in close collaboration with the relevant field of practice
  • develop project management and communication skills.

Required preliminary courses

Opptak til studiet

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om helsesøsters funksjon, ansvarsområder og arbeidsoppgaver overfor sped- og småbarn og deres familier
  • har avansert kunnskap om barns fysiske, psykiske og sosiale utvikling, samt om risiko- og beskyttelsesfaktorer
  • har avansert kunnskap om tilknytningsteorier og hvilke faktorer som påvirker samspillet mellom foreldre og barn
  • har avansert kunnskap om ulike sider ved foreldrerollen og foreldres behov for støtte
  • har inngående kunnskap om ulike veiledningsmetoder og hva som kan motivere til endring

Ferdigheter

Studenten

  • kan vurdere og anvende relevante metoder for helsefremmende og forebyggende arbeid i med barn 0-5 år og deres foreldre
  • kan analysere og vurdere barns generelle utvikling, faktorer som påvirker og behov for tiltak og henvisning til andre fagpersoner
  • kan vurdere barn og foreldres ressurser og evne til omsorg og mestring
  • kan vurdere og begrunne ulike kommunikasjonsformer og pedagogiske metoder i møte med barn og foreldre

Generell kompetanse

Studenten

  • kan vurdere familiers behov for støtte i ulike faser av livet
  • kan analysere og anvende forskningsbaserte kunnskaper innenfor helsestasjonsarbeidet
  • kan analysere og anvende etiske prinsipper i refleksjon over dilemmaer i fagutøvelsen
  • kan anvende kultursensitiv tilnærming til barn og deres familier

Teaching and learning methods

None

Course requirements

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • minimum 80 % tilstedeværelse på ferdighetstrening, seminarer og timeplanlagt gruppearbeid
  • skriftlig oppgave på inntil 1500 ord i gruppe på ca.2-4 studenter med muntlig gruppepresentasjon av oppgaven

Assessment

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen over 3 dager, inntil 2000 ord

Permitted exam materials and equipment

Alle

Grading scale

Pass / Fail

Examiners

One internal and one external examiner will assess the essays submitted by all candidates