Programplaner og emneplaner - Student
HEL6210 The Health of the Family - Children (0-5 Years) Course description
- Course name in Norwegian
- Familiens helse - barn (0-5 år)
- Study programme
-
Public Health Nursing Education
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Programme description
- Course history
-
Introduction
On completion of the course, the PhD candidate has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills, and competence:
Knowledge
The PhD candidate:;
- has an outstanding insight into the most relevant methodologies for user involvement in decision-making processes for identifying relevant research questions
- is at the forefront of knowledge about how to identify and verify evidence gap.;
Skills
The PhD candidate can:
- identify, facilitate and use the most suitable methodology in which users/stakeholders suggest, discuss, prioritize and agree on research questions they consider important, in a given context/study
- identify, verify and document evidence gaps by systematically searching the existing evidence, that is, conducting literature searches and selecting relevant and high-quality articles
General competence
The PhD candidate can:
- utilize processes for user involvement, as well as identification and verification of evidence gaps, in order to identify relevant and unanswered research questions.
- facilitate Needs Led Research in close collaboration with the relevant field of practice
- develop project management and communication skills.
Required preliminary courses
Opptak til studiet
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om helsesøsters funksjon, ansvarsområder og arbeidsoppgaver overfor sped- og småbarn og deres familier
- har avansert kunnskap om barns fysiske, psykiske og sosiale utvikling, samt om risiko- og beskyttelsesfaktorer
- har avansert kunnskap om tilknytningsteorier og hvilke faktorer som påvirker samspillet mellom foreldre og barn
- har avansert kunnskap om ulike sider ved foreldrerollen og foreldres behov for støtte
- har inngående kunnskap om ulike veiledningsmetoder og hva som kan motivere til endring
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere og anvende relevante metoder for helsefremmende og forebyggende arbeid i med barn 0-5 år og deres foreldre
- kan analysere og vurdere barns generelle utvikling, faktorer som påvirker og behov for tiltak og henvisning til andre fagpersoner
- kan vurdere barn og foreldres ressurser og evne til omsorg og mestring
- kan vurdere og begrunne ulike kommunikasjonsformer og pedagogiske metoder i møte med barn og foreldre
Generell kompetanse
Studenten
- kan vurdere familiers behov for støtte i ulike faser av livet
- kan analysere og anvende forskningsbaserte kunnskaper innenfor helsestasjonsarbeidet
- kan analysere og anvende etiske prinsipper i refleksjon over dilemmaer i fagutøvelsen
- kan anvende kultursensitiv tilnærming til barn og deres familier
Teaching and learning methods
None
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- minimum 80 % tilstedeværelse på ferdighetstrening, seminarer og timeplanlagt gruppearbeid
- skriftlig oppgave på inntil 1500 ord i gruppe på ca.2-4 studenter med muntlig gruppepresentasjon av oppgaven
Assessment
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform: Individuell hjemmeeksamen over 3 dager, inntil 2000 ord
Permitted exam materials and equipment
Alle
Grading scale
Pass / Fail
Examiners
One internal and one external examiner will assess the essays submitted by all candidates