EPN-V2

GLSM6200 Assessment and Customized Training in Mathematics and Norwegian Course description

Course name in Norwegian
Vurdering og tilpasset opplæring i matematikk og norsk
Study programme
Development of Elementary Skills in Reading, Writing and Mathematics
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history

Introduction

Det faglege innhaldet i emne 2 er delt inn i 5 studiepoeng i norsk og 10 studiepoeng i matematikk.

Required preliminary courses

Inga forkunnskapskrav

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte i faget definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • inngåande undervisningskunnskap om matematikken elevane arbeider med på 1.-4. trinn, særleg addisjon og subtraksjon, geometri og måling
  • kunnskap om sentrale trekk ved elevars utvikling av matematisk kunnskap på ulike alderstrinn både ut frå teori og forsking, mellom anna kunnskap om elevar med spesielle vanskar i faget
  • har kunnskap om lese- og skriveopplæring i ein mangfaldig skule

Ferdigheiter

Studenten kan

  • planleggje, gjennomføre og vurdere matematikk- og norskundervisning for alle elevar på trinn 1 ¿ 4 med fokus på variasjon og elevaktivitet, forankra i forsking, teori og praksis
  • bruke og vurdere kartleggingsprøver, diagnostiske prøver og ulike observasjons- og vurderingsmåtar, og kan ut frå resultata tilpasse opplæringa til elevanes ulike behov
  • vurdere og bruke ulike undervisningsmetodar i lese- og skriveopplæringa, for elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk
  • vurdere ulike typar norsk- og matematikkfaglege læremiddel ut frå ulike kriterium og med tanke på læringsutbyttet til elevane
  • kunnskap om kva for utfordringar og moglegheiter skulen står overfor når det gjeld elevar med særskilte behov for tilrettelagt opplæring

Generell kompetanse

Studenten

  • har innsikt i matematikkfagets rolle innafor andre fag og i samfunnet elles
  • er sikker munnleg språkbrukar og stø i skriftleg bokmål og nynorsk
  • forstår samanhengar mellom relevant forsking og moglegheiter i pedagogisk praksis

Teaching and learning methods

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper

Studenten

  • Har begynnende kunnskap om vitenskapsteori, forskningsmetode og forskningsetikk
  • Har utvidet kunnskap om og innsikt i bacheloroppgavens tema

Ferdigheter

Studenten

  • Har evne til å formulere og avgrense et pedagogisk og/eller fagdidaktisk problem
  • Kan anvende metodisk kunnskap til å formidle og dokumentere sentralt fagstoff innen det selvvalgte temaet
  • Kan planlegge og gjennomføre et selvstendig arbeid i tråd med faglige og metodiske krav og forskningsetiske retningslinjer
  • Viser ferdigheter i akademisk skriving og hvis aktuelt, fremstille et praktisk arbeid visuelt.

Generell kompetanse

Studenten

  • Diskuterer sammenhengen mellom det selvvalgte teamet og barnehagens samfunnsmandat og verdigrunnlag
  • Kan reflektere kritisk og etisk rundt oppgavens tema, metode og behandling av data

Course requirements

Retten til å ta eksamen føreset godkjente arbeidskrav og deltaking i bestemte faglege aktivitetar.

Arbeidskrav

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før ein kan ta eksamen i emne 2 (første studieår):

  • Skriftleg gruppeoppgåve med munnleg presentasjon om tilpassa opplæring i norsk og matematikk etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. Omfang om lag ti sider.
  • Matematikk: Individuell arbeidsmappe. Studentane leverer tre mappearbeid knytt til fagemna i matematikk etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. Studentane utfører eit av desse mappekrava i gruppe. Mappene skal leverast til faglærar, som gjev tilbakemelding til studenten. Omfang om lag seks sider kvar. Den munnlege eksamineringa i 2. studieår tar utgangspunkt i arbeidsmappa i matematikk, som inneheld tekstar studentane har arbeidd med i løpet av heile studiet, både 1. og 2. studieår.
  • Norsk: Kunnskapsprøve i nynorsk formverk. Presentasjon med vurdering av læremiddel, munnleg og skriftleg, etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen.

Faglege aktivitetar med krav om deltaking

  • Deltaking på munnleg presentasjon av fleirfagleg gruppeoppgåve og å gje vurdering til ei anna studentgruppe. Det er ikkje høve til fråvær. Det blir gitt ei moglegheit til å gjere arbeidskravet seinare; studenten har sjølv ansvar for å avtale dette med faglærar. Manglande frammøte og deltaking på munnleg framlegg kan føre til at studenten ikkje får avleggje eksamen i emne 2.
  • Deltaking på presentasjon med vurdering av læremiddel. Det er ikkje høve til fråvær. Det blir gitt ei moglegheit til å gjere arbeidskravet seinare; studenten har sjølv ansvar for å avtale dette med faglærar. Manglande frammøte og deltaking på munnlege framlegg kan føre til at studenten ikkje får avleggje eksamen i emne 2.

Sjukdom fritar ikkje for kravet om deltaking.

Assessment

Eksamen er ein individuell heimeeksamen over to veker om tilpassa opplæring i norsk og matematikk. Omfanget på oppgåva skal vere på 5000 ord.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler tillatt

Grading scale

Alle hjelpemidler er tillatte.

Examiners

Emneplanen bygger på Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning (180 studiepoeng), fastsatt av Kunnskapsdepartementet 4. juni 2012.

Fordypning

Fordypningsemnet utgjør 30 studiepoeng i det siste studieåret og skal bygge på kunnskapsområdet natur, helse og bevegelse (NHB). I fordypningen skal studenten videreutvikle kunnskaper, ferdigheter og kompetanser i ledelse relatert til kunnskapsområdet NHB. Fordypingen skal være relevant for barnehagelærerens yrkesutøving og skal inneholde praksisstudier.

Barnehagelærerprofesjonen omfatter ledelse av barn og personale, faglig og administrativt. Kvalifisering for personalledelse og foreldresamarbeid er en sentral del av fordypningen. Kunnskap og kompetanse om og med ledelse er nødvendig for å ivareta barnehagens samfunnsmandat og kunne skape et læringsmiljø der fagområdene er sentrale. Ledelse er tuftet på idealer om likeverd, demokrati og ivaretakelse av mangfold.