Programplaner og emneplaner - Student
G1SAM3600 International Studies with Regional Focus Course description
- Course name in Norwegian
- Det internasjonale samfunn med regionsfordypning
- Study programme
-
Teacher Education 1.-7. grade
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Ingen.
Learning outcomes
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om samfunnsfag som skolefag og nyere samfunnsfagdidaktikk
- kjenner til undervisningspraksis i samfunnsfag i grunnskolen
- har kjennskap til sentrale kilder i faget og til kritisk vurdering av disse
- har kunnskap om internasjonal politikk og internasjonale konflikt- og samarbeidslinjer
- har innsikt i FN-systemet og arbeid med menneskerettighetsspørsmål nasjonalt og internasjonalt.
- har innsikt i historiske, politiske, geografiske og/eller kulturelle forhold i en gitt region.
Ferdigheter
Studenten
- kan anvende faglige og fagdidaktiske kunnskaper og ferdigheter i geografi, historie og samfunnskunnskap i henhold til gjeldende læreplan og kritisk vurdere egen undervisning
- kan planlegge, lede og vurdere elevers læringsarbeid og gi læringsrettede tilbakemeldinger
- kan bruke samfunnsfaglige kilder og materiale i arbeidet med utvikling av elevenes grunnleggende ferdigheter
- kan arbeide med samfunnsverdier og holdninger i grunnskolens samfunnsfag
- kan kritisk vurdere lærebøker og andre læremidler til bruk i opplæringen
- kan legge til rette for opplæring om samfunnsforhold i et flerkulturelt perspektiv med vekt på menneskerettigheter og demokratiske prinsipper
Generell kompetanse
Studenten
- kan tilrettelegge for samarbeid og konfliktløsning i arbeid med elevene
- kan reflektere kritisk over samfunnsfaglige spørsmål og stimulere til kritisk tenkning
- kan forstå aktuelle samfunnsforhold i et historisk perspektiv
- kan reflektere over egen praksis og oppdatere seg faglig
- kan kommunisere og samarbeide med barn og foresatte med ulik sosial og kulturell bakgrunn
- har innsikt i barns og ungdoms forståelse av faget
Content
---
Teaching and learning methods
This course is primarily aimed at PhD candidates admitted to the PhD programme in Health Sciences and PhD students from Memorial University, Newfoundland. General terms for admission to the course is a completed master’s degree in molecular biology or equivalent qualification (e.g. completed MABIO4400). Priority will be given to PhD candidates from OsloMet and Memorial University, Newfoundland.
Note that all students must have a laptop not more than 2 years old (windows 7 or more recent or mac with OS X). The laptop must be able to connect to a wireless network.
The course can also be offered to students who have been admitted to the "Health Science Research Programme, 60 ECTS", by prior approval from the supervisor and based on given guidelines for the research programme.
Admission to the course may also be offered to master students attending the Master’s Programme in Biomedicine / Master in Health and Technology, by prior approval from the thesis supervisor and depending on course capacity. These students must have completed the first 60 ECTS credits of the Master’s programme including MABIO4400, and write a master’s project where this course is considered relevant.
Course requirements
On completion of the course, the PhD candidate has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The PhD candidate
- is able to conduct bioinformatics analysis projects in agreement with best practice (transparency and reproducibility) in the field of bioinformatic science’s philosophy
- is in the forefront of knowledge about the current high throughput sequencing (HTS) technologies and understands the differences, benefits and drawbacks of these HTS technologies
- can evaluate and make sound decisions on which platform and bioinformatic approach to use for different HTS projects.
- Can contribute to development of new knowledge and interpret results from various HTS applications
Skills
The PhD candidate can
- Plan a HTS research project and choose optimal sequencing platform
- Carry out the relevant bioinformatic analyses both on the command-line (unix) and R-studio, and utilize web-based resources like Galaxy server and Genbank E-utilities.
- Interpret the results of bioinformatics analysis of HTS (e.g. reliability, sensitivity and specificity) and judge their value for answering biological questions
- Disseminate the results of HTS based research
General competence
The PhD candidate can
- argue in favour of particular HTS technologies or bioinformatic approaches on the basis of current knowledge
- argue in favour of the kind of materials and the number of samples to select/include in different kinds of HTS projects
- can participate in discussions on HTS methodology
Assessment
---
Permitted exam materials and equipment
Felles for studieretning tolking og tegnspråkdidaktikk: Krav om tilstedeværelse. Det er krav om 80 % tilstedeværelse i praksisperioden for å få den godkjent. Kravet kan normalt ikke fravikes på grunn av sykdom eller andre grunner.
Grading scale
Felles for studieretning tolking og tegnspråkdidaktikk: Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må normalt studiet avbrytes (jf. forskrift om studier og eksamen ved OsloMet).
Examiners
---
Admission requirements
Felles for studieretning tolking og tegnspråkdidaktikk: Det benyttes bestått/Ikke bestått. Det er praksisveilederne som fastsetter den faglige vurderingen av praksisperioden.