EPN-V2

G1RLE3150 Religious and Cultural Studies, Religion and Didactics Course description

Course name in Norwegian
Kultur- og religionsforståelse, med religion og fagdidaktikk
Study programme
Religion, Philosophies of Life and Ethics for Teachers 1, Grade 1-7
Comparative religion
Teacher Education 1.-7. grade
Bachelor - Bilingual Specialist Teacher
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Knowledge

On successful completion of the course, the student:

  • is at the forefront of knowledge about smart energy systems, both at the system level and at the specific component/application level.
  • understands what different technologies can be used at what level in energy generation, transmission, distribution and consumption networks.
  • knows about communication technologies and their performance limits for enabling energy intelligence in smart energy systems.

Skills

On successful completion of the course, the student can:

  • solve resource optimisation problems for the energy information network.
  • apply optimisation techniques and machine learning-based approaches for residential demand response management and vehicle-to-grid.

General competence

On successful completion of the course, the student can:

  • communicate and collaborate with experts from other disciplines on larger interdisciplinary and multidisciplinary research projects.
  • Recognise and assess a project's potential and value
  • participate in debates and communicate results through recognised international channels, such as academic conferences.
  • can construct and develop relevant models and discuss the model's validity.
  • Disseminate knowledge to broader audiences

Required preliminary courses

Module 1 and 2 will take the form of a series of lectures. Module 3 will be a combination of hands-on sessions along with the project assignment.

Practical training

The students will solve specific problems using optimisation or machine learning techniques. The students will submit a brief report with results for the problem in the assignment, also describing the process they used for solving the assignment, including the code.

Learning outcomes

I dette emnet arbeides det med utviklingen av tallbegrepet fra heltall til rasjonale og reelle tall med tilhørende utvikling av varierte strategier i arbeid med tall og regneoperasjoner. Det arbeides også grundig med ulike aspekter ved algebra og funksjonslære og med ulike tilnærminger til matematikkundervisning.

Content

Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Teaching and learning methods

The results for the project assignment, process description, and the code will be assessed by the course leader. The exam can be appealed.

Course requirements

All aids are permitted.

Assessment

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har dybdekunnskap om matematikken elevene arbeider med på trinn 5-10
  • har kunnskap om matematiske læring- og utviklingsprosesser og hvordan legge til rette for at elever kan ta del i slike prosesser
  • har kunnskap om interaksjonsmønster, kommunikasjon og språkets rolle for læring av matematikk og ulike syn på læring av matematikk
  • har kunnskap om ulike representasjoner og betydningen bruk av og overganger mellom representasjoner kan ha for elevers læring
  • har kunnskap om hvordan grunnleggende ferdigheter medvirker til utviklingen av matematisk kompetanse
  • har kunnskap om bruk av ulike læremidler, både digitale og andre, og muligheter og begrensninger ved slike læremidler
  • har kunnskap om matematikkens historiske utvikling, spesielt utviklingen av tallbegrep og tallsystemer
  • har kunnskap om matematikkfagets innhold på de ulike trinnene i grunnskolen og i videregående skole og om overgangene fra barnetrinn til ungdomstrinn og fra ungdomstrinn til videregående skole

Ferdigheter

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere matematikkundervisning for alle elever på trinn 5–10, med fokus på variasjon og elevaktivitet
  • kan bruke arbeidsmåter som fremmer elevenes undring, kreativitet og evne til å arbeide systematisk med utforskende aktiviteter, resonnering og argumentasjon.
  • kan kommunisere med elever, lytte til, vurdere, gjøre bruk av elevers innspill og stimulere elevenes matematiske tenking
  • kan analysere og vurdere elevers tenkemåter, argumentasjon og løsningsmetoder ut fra ulike perspektiv på kunnskap og læring

Generell Kompetanse

Studenten

  • har innsikt i matematikkfagets betydning som allmenndannende fag og dets samspill med andre fag, kultur, filosofi og samfunnsutvikling
  • har innsikt i matematikkfagets betydning for utvikling av kritisk demokratisk kompetanse

Permitted exam materials and equipment

Se fagplanen.

Grading scale

One examiner. External examiner is used periodically.

Examiners

Bachelor's or master's degree in engineering or science.

Admission requirements

The course is divided into three modules.

The first module covers lectures on economic interactions for the energy market, focusing mainly on applications such as demand response management (DRM), and vehicle-to-grid (V2G), etc.

The second module consists of lectures on current and emerging approaches such as machine learning and blockchain for energy intelligence and network security.

The third module will be a seminar which will include a hands-on session on tools such as optimisation and machine learning for solving specific problems in future energy information networks, and will conclude with a project assignment to be submitted by a given deadline.