Programplaner og emneplaner - Student
G1NOR3200 Norsk 2, Spring Term Course description
- Course name in Norwegian
- Norsk 2, vår
- Study programme
-
Norwegian 2 for Grades 1-7Teacher Education 1.-7. grade
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Fagplan for Norsk 2 (30 studiepoeng) vart godkjend av fakultetsstyret 20. mars 2012. Redaksjonelle endringar lagt inn 16. juni 2014. Pensum oppdatert 19. mai 2015. Revisjon godkjend på fullmakt av leiar i studieutvalet 30. juni 2015. Redaksjonelle endringar lagt inn 7. april 2016. Pensum oppdatert 9. juni 2017.
Fagplanen byggjer på forskrift om rammeplan for grunnskolelærarutdanningane for 1. - 7. trinn og 5. - 10. trinn, fastsett av Kunnskapsdepartementet 1. mars 2010, nasjonale retningsliner for grunnskolelærarutdanninga 1. - 7. trinn og programplan for grunnskolelærarutdanning for 1. - 7. trinn ved Høgskolen i Oslo og Akershus, fastsett av avdelingsstyret 6. mai 2010.
Norsk er det største skolefaget og berande for læringa også i andre fag. Språk er grunnleggjande for tenking, forståing, oppleving og kommunikasjon. Formålet med norskfaget er å gi studentane høve til å vidareutvikle eit fagleg og didaktisk grunnlag for norskopplæring i grunnskolen. Studentane får ei utvida, forskingsbasert innsikt i norsk språk-, tekst- og litteraturvitskap. Arbeidet har også eit allmenndannande siktemål. Studiet skal sikre eit vekselspel mellom teoretisk kunnskap, praksiserfaring, studentane sitt eige arbeid med språk og tekstar og didaktisk refleksjon. Studentane møter kulturarven og moderne tekstar i form av skjønnlitteratur og sakprosa, og dei blir utfordra til å drøfte og reflektere omkring identitet og fellesskap, etikk og verdiformidling i eit fleirkulturelt samfunn. Der det er naturleg, kan studentane ta del i utviklingsarbeidet til lærarane.
Studiet Norsk 2 (30 studiepoeng) byggjer vidare på Norsk 1 i grunnskolelærarutdanninga (eller samsvarande kompetanse) og kan veljast av tredje- eller fjerdeårsstudentar, og av eksterne søkjarar. Studiet er retta mot studentar som vil spesialisere seg for arbeid som norsklærar på barnetrinnet.
Required preliminary courses
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can sit the exam:
- Individual exercises. Takes about 1.5 hours to finish.
Learning outcomes
Individual written exam under supervision. 3 hours.
The exam results can be appealed.
In the event of a new and postponed examination, oral examination form can be used.
If oral examination is used for a new and postponed examination, this cannot be appealed.
Content
Faglege hovudemne
- Norsk som identitets- og danningsfag.
- Litteratur, særleg barne- og ungdomslitteratur.
- Litteratur-, tekst- og biletanalyse.
- Lesing og skriving.
- Vurdering og kartlegging.
- Språkhistorie.
- Språkkunnskap.
- Munnlegheit.
Teaching and learning methods
Aids enclosed with the exam question paper, printed and written aids and a handheld calculator that cannot be used for wireless communication or to perform symbolic calculations. If the calculator’s internal memory can store data, the memory must be deleted before the exam. Random checks may be carried out.
Course requirements
Haust
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende for å få gå opp til individuell skriftleg samansett heimeeksamen.
- Arbeidskrav knytta til fleirfagleg arbeid.
- Didaktisk presentasjon i gruppe med felles notat og individuell refleksjon etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Målform: bokmål.
- Digital multimodal bildebok i gruppe etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Målform: valfri.
- Analyse og vurdering av elevtekst etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Målform: nynorsk.
Vår
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende for å få gå opp til munnleg individuell eksamen med presentasjon.
- Arbeidskrav knytta til fleirfagleg arbeid.
- Adaptasjon med munnleg forteljing av klassisk verk for vaksne, tilpassa elevar på barnetrinnet. Gruppevis presentasjon med respons etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Målform tilpassa forteljinga.
- Utforming av informasjon til føresette om fagleg emne etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Individuelt arbeid, respons og felles publisering. Målform: bokmål.
- Utvikling av didaktisk læremiddel i gruppe med presentasjon etter nærare retningslinjer i undervisningsplanane. Valfri målform.
Det vil i tillegg vere arbeidskrav i haust- og vårsemesteret som er knytte til fleirfaglege tema.
Arbeidskrava skal vere utførte innan fristar som går fram av undervisningsplanane for norskfaget.
Fråvere dokumentert med til dømes sjukemelding fritek ikkje for å innfri arbeidskrav. Studentar som på grunn av sjukdom eller anna dokumentert gyldig årsak ikkje leverer/utfører arbeidskrav innan fristen, kan få forlengd frist. I kvart einskilt høve må ein avtale med læraren ny frist for å innfri arbeidskravet.
Arbeidskrav blir vurderte til "Godkjent" eller "Ikkje godkjent". Studentar som leverer/utfører arbeidskrav innan fristen, men som får vurderinga "Ikkje godkjent", har høve til maksimum to nye innleveringar/utføringar. Studentane må då sjølve avtale ny vurdering av arbeidskravet med faglærar.
Fagleg aktivitet med krav om deltaking
Det er krav om deltaking i undervisninga fordi det inngår aktivitetar som krev samhandling, drøfting og refleksjon i direkte tilknyting til aktivitetar, oppgåver og anna undervisning. Manglande deltaking i faglege aktivitetar nemnde over, medfører at studentar ikkje får avleggje eksamen. Sjukdom fritek ikkje frå kravet om deltaking. For å avleggje eksamen krevst minimum 80 % deltaking. I særs spesielle høve kan studenten bli pålagt å gjennomføre eit alternativt arbeidskrav som erstatning for manglande frammøte.
Skikkavurdering
Lærarutdanningsinstitusjonar har ansvar for å vurdere om studentar er skikka for læraryrket. Slik vurdering går føre seg gjennom heile studiet og inngår i ei heilskapleg vurdering av studentens faglege og personlege føresetnader for å kunne fungere som lærar. Ein student som utgjer ein mogleg fare for elevars liv, fysiske og psykiske helse, rettar og tryggleik, er ikkje skikka for yrket. Studentar som viser lita evne til å meistre læraryrket, skal så tidleg som mogeleg i utdanninga bli informerte om dette. Dei skal eventuelt få råd og rettleiing slik at dei kan forbetre seg, eller få råd om å avslutte utdanninga. Konkrete vedtak om studenten er skikka som lærar, kan fattast gjennom heile studiet.
Assessment
Eksamen Haust (15 studiepoeng). Kode: G1NOR3100
Skriftleg individuell samansett heimeeksamen i bokmål og nynorsk. Studenten får ei todelt oppgåve, éi knytt til litteratur, éi til språk. Studenten skal nytte éi målform på kvar oppgåve, og vel sjølv fordelinga mellom bokmål og nynorsk. Innlevering 9 dagar etter oppgåva er gitt, inga rettleiing frå faglærar i perioden. Omfanget på dei to delane skal vere ca. 1200 ord på kvar, totalt ca. 2400 ord. Det blir nytta to interne sensorar og ekstern sensor. Det blir gitt gradert karakter.
Vår (15 studiepoeng). Kode: G1NOR3200
Munnleg individuell eksamen med presentasjon. Studenten får tre dagar før eksamenstidspunktet eit tema innan anten litteratur eller språk. Studenten skal førebu ein fagleg og didaktisk presentasjon med sjølvformulert problemstilling og val av fokus. I vurderinga vil ein vektleggje fagleg og didaktisk innhald, presentasjonsform og munnleg framstillingsevne. For studentar som har hatt utanlandspraksis blir fordjupingsoppgåva ein del av grunnlaget for presentasjonsdelen. Etter presentasjonen trekkjer studenten eit emne innan den andre delen (litteratur eller språk). Munnleg høyring. Det blir nytta intern sensor og ekstern sensor. Det blir gitt gradert karakter.
Samla karakter i faget blir sett ut frå karakterane på individuell skriftleg heimeeksamen og individuell munnleg eksamen med presentasjon. Vekting 50:50.
Vurderingskriterium
- A: Framifrå: Arbeidet er ein framifrå prestasjon som klart utmerkjer seg. Det vitnar om svært god fagkunnskap, stor grad av sjølvstendig tenking og har svært godt språk, munnleg og skriftleg. Arbeidet viser svært høgt fagleg refleksjonsnivå rundt problemstillingar knytte til norskopplæring på barnetrinnet.
- B: Mykje god: Arbeidet er ein mykje god prestasjon som ligg over gjennomsnittet. Det vitnar om mykje god fagkunnskap, sjølvstendig tenking og har mykje godt språk, munnleg og skriftleg. Arbeidet viser høgt fagleg refleksjonsnivå rundt problemstillingar knytte til norskopplæring på barnetrinnet.
- C: God: Arbeidet er ein jamt god prestasjon som har innslag av sjølvstendig tenking og er tilfredsstillande når det gjeld fagkunnskap og språk, munnleg og skriftleg. Arbeidet viser eit godt fagleg refleksjonsnivå rundt problemstillingar knytte til norskopplæring på barnetrinnet.
- D: Nokså god: Arbeidet har manglar i fagkunnskap og språk, munnleg og skriftleg. Arbeidet viser avgrensa fagleg refleksjon rundt problemstillingar knytte til norskopplæring på barnetrinnet.
- E: Tilstrekkeleg: Arbeidet har klare manglar i fagkunnskap og språk, munnleg og skriftleg, men tilfredsstiller minimumskrava. Arbeidet viser svært avgrensa fagleg refleksjon rundt problemstillingar knytte til norskopplæring på barnetrinnet.
- F: Ikkje bestått: Arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til fagkunnskap eller språk, munnleg og skriftleg. Det manglar fagleg refleksjon rundt problemstillingar knytte til norskopplæring på barnetrinnet.
Ny/utsett eksamen blir gjennomført innan rimeleg tid etter ordinær eksamen.
Vilkåra for å gå opp til ny/utsett eksamen er handsama i forskrift om studium og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Studentar er sjølv ansvarlege for å melde seg opp til ny/utsett eksamen.
Permitted exam materials and equipment
Sjå under vurdering/eksamen.
Grading scale
Sjå under vurdering/eksamen.
Examiners
Sjå under vurdering/eksamen.
Admission requirements
Eksterne søkjarar må ha bestått lærarutdanning som kvalifiserer for arbeid i skolen. I tillegg er det krav om bestått Norsk 1 (30 studiepoeng) i grunnskolelærarutdanning for 1.-7. trinn (ev. Norsk 1 frå allmennlærerutdanninga).