EPN-V2

G1NOR1200 Norwegian 1 Course description

Course name in Norwegian
Norsk 1
Study programme
Teacher Education 1.-7. grade
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2015/2016
Course history

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:  

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om lese- og skriveteoriar med særleg vekt på vidareutvikling av lese- og skriveferdigheiter
  • har kunnskap om lese- og skrivestrategiar 
  • har kunnskap om dei ulike funksjonane lesing og skriving kan ha for elevars utvikling og læring
  • har kunnskap om lese- og skriveopplæring i ein andrespråkssituasjon
  • kjenner til sentrale og relevante litteraturteoretiske og litteraturdidaktiske omgrep og perspektiv
  • har gode kunnskapar om skjønnlitteratur og sakprosa for barn og god forståing for korleis denne litteraturen har utvikla seg over tid
  • har kunnskap om kva som kjenneteiknar munnlege, skriftlege og samansette tekstar; fiksjonstekstar og sakprosatekstar i ulike sjangrar, og tekstar frå eldre og nyare medium
  • har kunnskap om litteratur i eit fleirkulturelt samfunn
  • har kunnskap om litteratur frå nyare tid som rettar seg mot ungdom
  • har innsikt i hovuddraga i norsk barnelitteratur og kjennskap til nokre sentrale verk
  • kjenner til korleis barn utviklar seg som lesarar frå dei er små og gjennom heile grunnskolen
  • har kunnskap om kvifor og korleis tekstar kan fascinere og forføre oss
  • har kunnskap om lesing som ein refleksiv og metaspråkleg utviklingsprosess
  • kjenner til korleis litteraturen både kan invitere lesaren inn i ei anna verd og gjere lesaren meir kjent med seg sjølv
  • har kunnskap om den gjeldande læreplanen for skolens norskfag  

Ferdigheiter

Studenten

  • kan planlegge, gjennomføre og vurdere norskundervisning på ulike trinn og grunngi faglege val
  • kan vurdere og bruke ulike undervisningsmetodar i lese- og skriveopplæringa, for elevar med norsk som førstespråk og elevar med norsk som andrespråk, for elevar som skriv bokmål og elevar som skriv nynorsk
  • kan bruke læreplanen i faget til å formulere mål for norskopplæringa og relevante kriterium for vurdering
  • kan bruke ulike vurderingsmåtar i norskfaget
  • kan kartlegge lese- og skriveferdigheiter, sette i verk relevante tiltak for tilpassa opplæring og oppdage lese- og skrivevanskar
  • kan nytte retoriske kunnskapar i arbeid med munnlege og skriftlege tekstar
  • kan formidle norskfaglege innsikter og tilpasse form og innhald til ulike målgrupper
  • kan ta i bruk ulike digitale verktøy i norskopplæringa og vurdere digitale, samansette tekstar
  • kan reflektere over tekstars kvalitet og bruksområde og legge til rette for, gjennomføre og vurdere samtaler om litteratur
  • kan analysere og tolke ulike typar tekstar
  • kan formidle litteratur på varierte måtar, både munnleg og skriftleg, til dømes ved hjelp av digitale verktøy, filmatiserte og dramatiserte versjonar av litterære verk
  • kan legge til rette for møte med tekstar på dansk og svensk, både munnlege og skriftlege, og samiske og utanlandske tekstar i omsetjing
  • kan stimulere den estetiske sansen til elevane

Generell kompetanse

Studenten

  • kan arbeide med språk og tekst i fleirkulturelle klassemiljø og utvikle språk- og kulturforståing
  • kan nytte faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • kan arbeide sjølvstendig, og saman med andre, med elevars læring og utvikling i faget og på tvers av fag
  • kan legge til rette for at arbeidet med språk og litteratur kan styrke identiteten til elevane og oppmode dei til aktiv deltaking i det offentlege liv
  • kan nytte faglege kunnskapar til kritisk og konstruktiv refleksjon
  • er sikker munnleg språkbrukar og stø i skriftleg bokmål og nynorsk

Course requirements

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om psykologiske og kulturelle faktorer som virker inn på utviklingen av barns musikalitet, uttrykksformer, kreativitet og identitet
  • har grunnleggende kunnskap om norsk og internasjonal musikk fra ulike sjangrer og musikkhistoriske epoker, om norsk og samisk tradisjonsmusikk og om musikk fra ulike kulturer
  • har kunnskap om grunnleggende musikkteori og ulike former for musikkanalyse
  • har kunnskap om hvordan musikk blir brukt og integrert i ulike former for samfunnsuttrykk, for eksempel i film og media, og om hvordan musikk kan være et formende element i slike sammenhenger
  • har kunnskap om musikklæreren som leder og tilrettelegger for musikkopplæring på 1. ¿ 7. trinn

Ferdigheter

Studenten

  • kan synge og bruke stemmen på varierte måter, uttrykke seg musikalsk og meningsfullt på eget hovedinstrument og akkompagnere sang på piano, gitar eller annet akkordinstrument
  • kan leke og danse til og med musikk, og mestre et representativt utvalg av tradisjonelle og moderne musikkleker og danser fra ulike kulturer til bruk i musikkundervisning på 1. ¿ 7. trinn
  • kan lede og instruere sang-, samspill- og danseprosesser med kollegaer og med elever på 1.¿7. trinn
  • kan lytte aktivt og reflekterende til et representativt utvalg av musikk fra ulike sjangre, historiske perioder og ulike kulturer
  • kan skape musikk på varierte måter, improvisere med instrument og stemme og kunne lede improvisasjons- og komposisjonsprosesser for elever på 1. ¿ 7. trinn
  • kan bruke analoge og digitale musikkinstrumenter og tekniske og elektroniske hjelpemidler med tanke på musikalsk skaping, formidlingsvirksomhet og musikkopplæring
  • kan ta i bruk og vurdere varierte arbeidsformer, metoder og læringsmateriell for skolefaget musikk for 1. ¿ 7. trinn
  • kan mestre ulike innfallsvinkler til begynneropplæring i musikkfaget og være fortrolige med grunnleggende ferdigheter i skolefaget musikk
  • kan gjennomføre tilpasset opplæring for elever med ulik bakgrunn, ulike forutsetninger og interesser

Generell kompetanse

Studenten

  • kan initiere faglig samarbeid og bruke musikk både som regifag og som støttefag i flerfaglige tema- og prosjektarbeid
  • kan reflektere over sammenhengen mellom mål og innhold i musikkfaget, andre fagområder og læreplanverket for 1. ¿ 7. trinn
  • har innsikt i musikkens rolle som identitetsskaper, kommunikasjonsmedium og kulturuttrykk i skolehverdagen og i et flerkulturelt samfunn
  • kan aktivisere og stimulere elevenes evne til å skape, oppleve, uttrykke og reflektere