Programplaner og emneplaner - Student
FYB3100 Digital Competence and Innovation in health Course description
- Course name in Norwegian
- Digital kompetanse og innovasjon i helse
- Study programme
-
Physiotherapy Programme
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Individuell skriftlig eksamen med tilsyn over 6 timer.
Required preliminary courses
Link til Helsepersonelloven og Pasient- og brukerrettighetsloven gjøres tilgjengelig i oppgavesettet. I tillegg kan godkjent ordbok tas med.
Learning outcomes
Gradert skala A-F.
Teaching and learning methods
Alle besvarelser vurderes av to sensorer.
Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 % av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.
Course requirements
Kari Dahl
Assessment
Hovedtemaene i emnet bygger på faget Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskolelærerutdanningen. Emnet er bygget opp av følgende tre temaer:
Tema 1: Lærerarbeid i et mangfoldig klasserom for alle 1
a) Klasseromsforskning
b) Fellesskap og ulikhet i klasserommet
c) Eleven og nye kompetanseområder
Tema 2: Sosialpedagogisk lærerarbeid 1
a) Oppvekst og sosialisering i dagens samfunn
b) Barn og unge i vanskelige livssituasjoner
c) Skolens arbeid med psykisk helse og livsmestring
Tema 3: Ledelse av forsknings- og utviklingsarbeid i skolen 1
a) Pedagogiske fenomener
b) Lærerrollen i endring
c) Praksisbaserte tilnærminger til forsknings- og utviklingsarbeid
Permitted exam materials and equipment
Emnet er noe overlappende i faglig innhold fra emnene SYBA/S1110, SYBA/S1200 og SYBA/S3000/3010.
Grading scale
Pass - Fail
Examiners
All answers are assessed by two examiners. An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. If selecting answers for external evaluation, the external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Overlapping courses
- 5 credits overlap with ERGOB1300 and ORI3200 Digital Competence and Innovation in Health
- 1.5 credits overlap with FYB1070 Technology and Society