Programplaner og emneplaner - Student
FYB2310 Public health, habilitation and rehabilitation in children and young people Course description
- Course name in Norwegian
- Folkehelse, habilitering og rehabilitering hos barn og unge
- Study programme
-
Physiotherapy Programme
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet vil gi studenten innblikk i helse og funksjon hos barn og unge, med vekt på arenaer for habilitering, rehabilitering og hverdagsliv. Tiltak rettet mot barn og unge krever i mange tilfeller samarbeid med aktører fra andre faggrupper, og slikt tverrprofesjonelt samarbeid vil bli belyst gjennom dette emnet. Emnet vil også rette søkelys mot tiltak for inkludering av barn og unge i utdanning, arbeid og samfunnsliv.
Required preliminary courses
Studenten kan kun gjenstå med ett ikke bestått emne fra første studieår.
Learning outcomes
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan
- redegjøre for rehabilitering og habilitering som kunnskapsområde
- redegjøre for målemetoder for kartlegging av barns aktivitet, deltakelse og livskvalitet
- redegjøre for faktorer av betydning for barn og unges deltakelse i utdanning, arbeid og samfunnsliv
Ferdigheter
Studenten kan
- planlegge og drøfte rehabiliterende og habiliterende tiltak for barn og unge
- identifisere behov for tverrprofesjonelt samarbeid rettet mot å inkludere barn og unge i utdanning, arbeid og samfunnsliv
Generell kompetanse
Studenten kan
- redegjøre for barn og unges rett til å medvirke i beslutningsprosesser
- reflektere over egen rolle i forbindelse med tverrprofesjonelt samarbeid
Teaching and learning methods
Language of instruction: Norwegian
This course focuses on legislation and health policy guidelines related to public health, empowerment and health-promoting work. Key areas include empowerment as a concept, process and result, as well as learning and coping. Students will work on concepts, theory and models related to public health work and public health science. Collaboration, interprofessional cooperation, and user participation and decision-making support will be highlighted and critically assessed.
Course requirements
The student must have been admitted to the Master’s Programme in Health Sciences.
Assessment
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- can analyse key academic and health policy guidelines and their consequences for practice
- can analyse the roles and functions of health personnel in the areas of public health, empowerment and health promotion
- can critically assess the meaning of social inequality and the relationship between health, power and society
Skills
The student:
- can analyse the meaning of the principles of empowerment thinking (the user as the expert on him/herself, participation and the redistribution of power)
General competence
The student:
- can analyse academic and ethical problems in the areas of public health, empowerment and health-promoting work
Permitted exam materials and equipment
The course will use varied, student-active work methods. Work and teaching methods include lectures, group work and self-study.
Grading scale
None.
Examiners
Individual home examination over two weeks based on a set question. Scope: 2,500 words (+/- 10%)
Overlapping courses
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.