Programplaner og emneplaner - Student
FYB2300 Health and Participation Throughout the Life Span - II Course description
- Course name in Norwegian
- Helse og deltakelse gjennom livsløpet - II
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Physiotherapy
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Like FYB2100, this course focuses on public health and health in a life course perspective. Promoting health and participation for individuals with various levels of functioning and health is an important part of professional physiotherapy practice. Physiotherapists must be able to obtain information about the physical, psychosocial and organisational factors that characterise the arenas where people live their lives. The key arenas are the home, workplace, schools and kindergartens, and these can be relevant arenas for rehabilitation, habilitation and health-promoting work. Physiotherapists must also take care of health challenges of people who are excluded from various arenas in life as the labour market or participating in the society, for example addicts, homeless people or people with disablements.
The students will also participate in the interdisciplinary teaching initiative INTER1200. See https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interactfor a more detailed description of INTERACT.
INTER1200: ‘Communication with Children, Young People and their Families’ (1.5 credits) makes up the second module of the university's teaching project INTERACT. INTER1200 increases students' knowledge about communication and interaction with children and young people. As in INTER1100, the students receive training in cooperating with students from other programmes of professional study on topics relating to the everyday lives of children and young people.
Required preliminary courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om et avgrenset området innenfor kroppsøving og idrettsfag
- har avansert kunnskap om forskningsmetode og -etikk
Ferdigheter
Studenten
- kan planlegge og gjennomføre et selvstendig forskningsprosjekt
- kan skrive en lengre vitenskapelig fagtekst
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere over masterprosjektets relevans for fremtidig utøvelse av lærerrollen
Learning outcomes
Se programplanen.
Teaching and learning methods
The work and teaching methods include self-study, assignments, seminars, skills training, lectures and practical training.
Students will have a project based practical training period of a total of 30 hours. The project based practical training is carried out on an arena where physiotherapists can contribute with competence and measures within health promotion and illness prevention. Examples are community centres, health clinics, nurseries, schools, and arenas where the occupational health service can be represented. The intention of this project based practical training is that the student will gain a deeper understanding of which factors influence health and function, as well as plan and propose health promoting/illness preventing measures on a group - and society level. The project based practical training period will result in a project assignment which is part of the final exam for this course.
"INTER1200 The Same Child - Different Arenas": Digital interaction is central to teaching. The students work in interprofessional groups over two seminar days. The student groups will talk, reflect, discuss selected cases and give each other feedback. See https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interactfor a more detailed description of INTERACT.
Course requirements
Følgende arbeidskrav må være oppfylt for å få levere inn masteroppgaven. Arbeidskravene skal utføres individuelt eller i grupper på inntil tre avhengig av om studentene har valgt å skrive masteroppgaven alene eller i gruppe.
- Levere veiledningsgrunnlag og delta i en veiledning til forberedelse av datainnsamling.
- Levere veiledningsgrunnlag og delta i en veiledning til forberedelse av dataanalyse.
Se programplanen for mer informasjon om arbeidskrav og krav til deltakelse i undervisningen.
Assessment
Masteroppgaven kan skrives individuelt eller i gruppe på inntil tre studenter. Ved individuell innlevering skal omfanget av oppgaven normalt skal være mellom 25000 og 32000 ord. Dersom to studenter skriver sammen, skal omfanget normalt være mellom 30000 og 37500 ord, og når tre studenter skriver sammen, skal omfanget normalt være mellom 35000 og 42500 ord.
Ny/utsatt eksamen
Det er ikke adgang til å få vurdert en ny masteroppgave i samme studieprogram når studenten tidligere har fått vurdert sin oppgave med bestått resultat. Dersom masteroppgaven vurderes til ikke bestått, kan studenten(e) levere revidert oppgave én gang, jf. § 5-6 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. I særskilte tilfeller kan det etter søknad til studieadministrasjonen vurderes om oppgaver skrevet i gruppe skal kunne leveres individuelt.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt.
Grading scale
A-F.
Examiners
Gradert skala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Overlapping courses
Intern og ekstern sensor.