Programplaner og emneplaner - Student
FYB2300 Health and Participation Throughout the Life Span - II Course description
- Course name in Norwegian
- Helse og deltakelse gjennom livsløpet - II
- Study programme
-
Physiotherapy Programme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
SPRING 2023
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Like FYB2100, this course focuses on public health and health in a life course perspective. Promoting health and participation for individuals with various levels of functioning and health is an important part of professional physiotherapy practice. Physiotherapists must be able to obtain information about the physical, psychosocial and organisational factors that characterise the arenas where people live their lives. The key arenas are the home, workplace, schools and kindergartens, and these can be relevant arenas for rehabilitation, habilitation and health-promoting work. Physiotherapists must also be able to safeguard the rights of people who are excluded from various arenas in life, for example from the labour market. Supervision and treatment of individuals in group activities are important skills for physiotherapists, and the practical training in this course gives students experience of supervising and leading groups.
The students will also participate in the interdisciplinary teaching initiative INTER1200.
INTER1200: ‘Communication with Children, Young People and their Families’ (1.5 credits) makes up the second module of the university's teaching project INTERACT. INTER1200 increases students' knowledge about communication and interaction with children and young people. As in INTER1100, the students receive training in cooperating with students from other programmes of professional study on topics relating to the everyday lives of children and young people.
Required preliminary courses
Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Undervisningen er organisert med forelesninger og seminarundervisning. Studentene skal løse både gruppeoppgaver og individuelle oppgaver, med gjennomganger og presentasjon.
Learning outcomes
Studentene skal gjennomføre et gruppeprosjekt. Gruppeprosjektet skal resultere i en medieproduksjon, som er et journalistisk gravearbeid. Det er tre arbeidskrav i tilknytning til gruppeprosjektet. For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Arbeidskrav 1: Prosjektskisse, der hensikten er at studentene viser at de har forstått hva undersøkende journalistikk er, samt at de kan anvende denne kunnskapen i et konkret graveprosjekt. Omfang: ca 4 A4-sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5. Gruppeoppgave.
- Arbeidskrav 2: Teori-/analyseoppgave, der hensikten er at studentene skal analysere strukturer og økonomiske forhold på feltet de planlegger å undersøke i graveprosjektet. Omfang: ca 5 A4-sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5. Individuell oppgave.
- Arbeidskrav 3: En muntlig presentasjon av metodene bak prosjektet, der hensikten er å få praktisk trening i gruppepresentasjon. Omfang: ca 10 minutter. Gruppeoppgave.
Arbeidskravene må være innlevert/gjennomført innen fastsatt frist og godkjent for at studentene skal kunne gå opp til eksamen. Studenter som ikke får oppgaven godkjent på første forsøk, kan levere omarbeidet versjon en gang. Ved sykdom eller annen dokumentert tvingende grunn kan studenten avtale en egen frist med faglærer.
De journalistiske arbeidene skal kunne publiseres i nettavisa Journalen. Informasjon om innhold og tidsfrister for oppgavene framgår av emnebeskrivelsen, som gjøres elektronisk tilgjengelig for studentene ved emnestart.
I tillegg er det et obligatorisk arbeidskrav i form av en gruppepresentasjon knyttet til undervisning om forskning og eksperter i journalistikken. Dersom denne undervisningen gis i tilknytning til emnet JB2900, skal arbeidskravet løses da. Hensikten med dette arbeidskravet er å bevisstgjøre studentene på bruken av slike kilder.
Teaching and learning methods
The work and teaching methods include self-study, assignments, seminars, skills training, lectures and practical training.
Students will have a period of experiences-based practical training. During this period, 12 hours will be set aside for experience-based practical training relating to movement- and activity groups, and 18 hours is set aside for preparation for practical training/follow up of practical training. There will be a total of 30 hours.
Other practical training in the course is experience-based practical training relating to important arenas for ‘upbringing’ and ‘working life’.See INTERACT’s website for a more detailed description of the content of INTER1200
Course requirements
Vurderingsformen er en tredagers hjemmeeksamen, som består av tre deler.
Del 1 er den undersøkende reportasjen som er laget i løpet av emnet (gruppeprosjekt). Grunnstammen i den undersøkende dokumentarreportasjen/temaartikkelen er tekst. Tekstdelen skal ha en lengde på anslagsvis mellom 10.000 og 20.000 tegn, men her er det prosjektets innhold og form som bestemmer lengden. For denne produksjonsoppgaven vil omfanget derfor variere ut fra hvilke medietyper eller kombinasjoner av disse som benyttes, og avtales nærmere med faglærer.
Del 2 er en individuell metoderapport, der studenten reflekterer over arbeidet med graveprosjektet i lys av pensum.
Del 3 er en individuell teoretisk refleksjonsoppgave knyttet til pensum.
Del 2 og 3 har et samlet omfang på ca. 8 sider, ikke inkludert referanselister. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.
Det gis en samlet karakter. Alle delene av hjemmeeksamen må være vurdert til bestått for at hele emnet skal være bestått. Kandidater som ikke består eksamen eller har gyldig fravær, kan levere en omarbeidet versjon av del 1 og 2 til ny/utsatt eksamen. For del 3 vil det bli gitt en ny oppgave til ny/utsatt eksamen.
Assessment
Combined assessment:;
Part 1) Home exam in groups of 2-4 students: Written report on ‘upbringing and working life’ based on experience-based practical training of up to three days. Scope: 1,400 words (+/- 10%). The exam period takes place in parallel with teaching activities during the semester.
Part 2) Assessment of practical training: The assessment is based on the learning outcomes marked with three asterisks (***) and the continuous assessment that the student is subject to throughout the practical training period. Scope: supervising and leading participants in a movement and activity group make a total of 12 hours.;
The student’s practical training can only be assessed if their attendance is sufficiently high (90%). For more information, see the general part of the programme description about practical training assessment.
Parts 1 and 2 must both be approved to pass the course.
Resit assessment/exam: If a student fails one part of the exam, they must retake the part in question. If the student is awarded the grade F (fail) for part 1, the home exam, they will be given one opportunity to submit a reworked version. If the student fails part 2, they must normally retake the whole practical training period.
Students can appeal the grade awarded for part 1, the home exam.
Permitted exam materials and equipment
Part 1) All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Part 2) Not relevant
Grading scale
Part 1: A-F.
Part 2: Pass/fail
The grade scale will be stated on the diploma on the basis of part 1.
Examiners
Part 1: All exam papers are assessed by two examiners. At least 15% of the exams will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment should benefit all students
Part 2: The midway and final assessments are made by the practical training supervisor, and, if relevant, the contact lecturer. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.
Overlapping courses
Det benyttes to sensorer, og for minst 25 prosent av besvarelsene skal den ene sensoren være ekstern.