EPN-V2

FYB1300 Body, Movement and Activity Course description

Course name in Norwegian
Kropp, bevegelse og aktivitet
Study programme
Bachelor’s Programme in Physiotherapy
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2021/2022
Curriculum
SPRING 2022
Schedule
Course history

Introduction

Knowledge about the body, movement and activity is a key aspect of physiotherapy, and in order to promote activity and participation, physiotherapists must be able to use and integrate knowledge about the body and movement rooted in natural science and humanistic knowledge traditions. Physiotherapists must be able to obtain knowledge about the human body and human capacity for movement and activity through the use of quantitative measurements and their interpretation. Physiotherapists must also be able to exercise sensitivity in relation to body and movement as qualitative phenomena. Educational and cooperation skills are core competences in physiotherapy, and the students will practise these skills through supervision exercises and the use of manual techniques.

Physiotherapists also need basic skills in observing and talking to children and adolescents to understand their life and how work with children can be carried out in interprofessional person- and family-centred care. This topic is highlighted in the interdisciplinary teaching activity INTER1100 The Same Child - Different Arenas, 1.5 credits. For more information, see: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsprosjekter/interact

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the study programme.

Learning outcomes

I emnet «Psykososiale vansker» vil ulike forståelsesmåter av psykososiale vansker bli synliggjort og problematisert. Studentene skal få kunnskap om teoretiske perspektiver for å forstå utvikling, forebygging og avhjelping av ulike psykososiale vansker i individ- og systemperspektiv. Emnet skal belyse hvordan ulike utfordringer kan forebygges og avhjelpes, og det rettes søkelys mot ulike tilnærmingsmåter for å skape gode betingelser for utvikling og læring. Tidlig innsats og tiltak for å skape inkluderende praksiser i skolen vil være sentralt i emnet.

Teaching and learning methods

Arbeidskrav

For å kunne gå opp til eksamen i emnet må studentene gjennomføre og få godkjent følgende arbeidskrav:

Arbeidskrav 1: Individuell skriftlig oppgave i form av et refleksjonsnotat knyttet til likeverdig opplæring. Refleksjonsnotatet skal ha et omfang på 1500 ord +/- 10 %.

Arbeidskrav 2: Individudell oppgave knyttet til psykososiale vansker. Arbeidskravet dokumenteres i form av en podkast eller video på 3 - 5 minutter eller et skriftlig dokument på 1500 ord +/- 10%.

For utfyllende informasjon om arbeidskrav, se programplanen.

Faglig aktivitet med krav om deltakelse

Se informasjon om krav om deltakelse i programplanen.

Course requirements

Eksamen er en prosjektoppgave i gruppe (3-5 personer) basert på selvvalgt tema og problemstilling. Tema og problemstilling må godkjennes av faglærer. Eksamen gjennomføres som en gruppepresentasjon i videoform. Gruppen lager en presentasjon med varighet på 15-20 minutter, hvor alle medlemmene bidrar og deltar. Eksamenspresentasjonen skal deles med resten av kullet. Et kort skriftlig sammendrag (max. 1500 ord) og litteraturliste leveres i tillegg. Studentene står fritt til å arbeide med prosjektoppgaven gjennom hele semesteret.

Det er anledning til å gjennomføre eksamen i emnet som en individuell eksamen. Begrunnet søknad sendes emneansvarlig ved studiestart. Omfanget på prosjektoppgaven vil ikke variere etter gruppestørrelse.

Ny/utsatt eksamen

Ny og utsatt eksamen gjennomføres som ved ordinær eksamen. Ved første ny og utsatt eksamen kan omarbeidet versjon av prosjektoppgaven leveres. Ved senere forsøk må det utarbeides ny problemstilling og leveres ny eksamen. Dersom det ikke kan gjennomføres gruppeeksamen, arrangeres eksamen individuelt.

Assessment

None.

Permitted exam materials and equipment

Grade scale A-F

Grading scale

All papers are assessed by two examiners. A minimum of twenty per cent of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner's assessment shall benefit all the students.

Examiners

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge The student is capable of:

  • using linear algebra to determine eigenvalues and solving systems of differential equations and solving second order linear differential equations with constant coefficients
  • discussing functions of multiple variables and apply partial derivatives to various problems
  • explaining convergence and power series representations of functions
  • explaining key concepts in set theory, probability theory, parameter estimation, hypothesis testing and choice of model
  • explaining normal, binomial, Poisson and exponential probability distributions, as well as typical problems to which they can be applied

Skills

The student is capable of:

  • calculating eigenvectors and diagonalising matrices
  • applying diagonalisation of matrices to solve systems of differential equations
  • determining the convergence of series using the ratio test, and finding the Taylor series of known functions
  • describing and discussing functions of multiple variables using e.g. level curves and partial derivatives
  • determining and classifying critical points of functions of two variables
  • applying statistical principles and concepts from their own field
  • basic calculus of probability with discrete and continuous probability distributions and parameter estimation
  • calculating confidence intervals and testing hypotheses
  • applying mathematical tools to matrices and functions of two variables

General competence

The student is capable of:

  • identifying the connection between mathematics and their own field of engineering
  • transferring a practical problem from their own field into mathematical form, so it can be solved analytically or numerically
  • using mathematical methods and tools that are relevant to the field
  • using statistical ways of thinking to solve problems in engineering and communicating them orally and in writing
  • solving problems in engineering by use of probability calculations, statistical planning of trials, data collection and analysis

Overlapping courses

The course is taught through joint lectures and exercises. In the exercise sessions, the students work on assignments, both individually and in groups, under the supervision of a lecturer.