Programplaner og emneplaner - Student
FOTO2200 Documentary Norway Course description
- Course name in Norwegian
- Dokumentar Norge
- Study programme
-
Bachelor Programme in Photojournalism
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
SPRING 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Kunnskaper
Studenten har
- kunnskap om grunnleggende forskningsmetoder knyttet til journalistikk- og medieforskning
- kunnskap om et fotojournalistfaglig emne som de ønsker å gå i dybden på
Ferdigheter
Studenten kan
- begrunne hvorfor et emne er interessant
- utvikle en problemstilling
- velge relevant metode
- gjennomføre en undersøkelse innen et valgt tema
- diskutere relevans og gyldighet av egen undersøkelse og funn
Generell kompetanse
Studenten
- har en reflekterende og kritisk holdning til vitenskapelig kunnskap
- evner å gå i dybden og å strukturere et større materiale
Required preliminary courses
Arbeidsformene veksler mellom forelesning, seminar og arbeidsoppgaver. Sentrale begreper diskuteres i forelesninger og seminarer. I tillegg må studentene studere pensumlitteraturen nøye for å bli fortrolig med de relevante teoriene og metodene.;
Learning outcomes
Bokmål
Fordypningsoppgaven skal inneholde en redegjørelse for formål med arbeidet, problemstillinger og metodespørsmål, særlig valg og vurdering av kilder. Den skal ha en innholdsfortegnelse og en samlet kildeoversikt. Det kreves utførlige kildehenvisninger. Intervjukilder og andre informanter skal som hovedregel anonymiseres.
Fordypningsoppgaven legges fram i form av en skriftlig oppgave innen en fastsatt frist. Oppgaven bør være på minst 20 sider og helst ikke over 30. Dersom to skriver sammen, bør oppgaven være ca. 40 sider lang. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial eller Calibri 12 pkt. Linjeavstand 1,5. Eventuelle vedlegg kommer i tillegg til disse sidenormene.
De som eventuelt jobber sammen om oppgaven, får én vurdering og samme karakter. Studenter som har gyldig fravær eller ikke består ved ordinær eksamen, kan ved ny/utsatt eksamen levere en omarbeidet besvarelse. Studenter som ikke består har da krav på veiledning. Ved levering av en helt ny besvarelse tilbys ikke veiledning.
Studenter som ønsker å forbedre karakteren, må levere en helt ny besvarelse basert på en ny problemstilling ved neste ordinære eksamen. Det gis ingen veiledning ved forbedring av karakteren.
Teaching and learning methods
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Course requirements
Gradert skala A-F. De som eventuelt jobber sammen om oppgaven, får én vurdering og samme karakter.
Assessment
Fordypningsoppgaven vurderes av en kommisjon som består av veilederen og en ekstern sensor.
Permitted exam materials and equipment
Det benyttes gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Grading scale
Eksamen bedømmes av to interne sensorer. Emnet er underlagt tilsynssensur, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer.
Examiners
Ingen.