EPN-V2

FOTO2000 Reportage Course description

Course name in Norwegian
Reportasje
Study programme
Bachelor Programme in Photojournalism
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
FALL 2023
Schedule
Course history

Introduction

Emnets fokus er fotojournalistisk reportasje som sjanger. Studentene skaffer seg innsikt i de fotojournalistiske arbeidsmetodene knyttet til reportasje. Studentene skal videreutvikle sin evne til å arbeide som fotojournalist i redaksjon gjennom en praksisperiode.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav, men vi gjør oppmerksom på at bachelorstudiet i fotojournalistikk har generelle progresjonsbestemmelser:

Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår.​

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • sjangeren bildereportasje med bruk av videoelementer
  • flermedial fortellerteknikk og presentasjon
  • journalistikkens etiske grenser for fotografier og tekst i magasinjournalistikk
  • redaksjonelle funksjoner i regionale mediehus

Ferdigheter

Studenten

  • behersker idé, research og pitching for reportasje
  • kan fotografere og redigere journalistiske reportasjer
  • kan arbeide med tekst og lyd
  • behersker presentasjonsformer for magasin
  • kan reflektere over metodiske, fortellermessige og etiske trekk ved flermediale produksjoner
  • kan arbeide og samarbeide i redaksjon som fotojournalist

Generell kompetanse

Studenten

  • har et sjangerrepertoar og evner å skille mellom og respektere sjangre
  • har utviklet selvstendighet i idearbeid, research og evnen til å planlegge kompleks fotojournalistisk produksjon
  • har utviklet sin fotojournalistiske fortellerevne
  • kan reflektere kritisk over arbeid med reportasje 
  • har evnen til samarbeid og mellommenneskelig kommunikasjon i reportasjearbeidet

Teaching and learning methods

Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:

  • seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere
  • undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver
  • praktisk opplæring i journalistisk og fotojournalistisk metode
  • gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum
  • individuell oppgaveløsning med tilbakemelding fra lærer og/eller medstudent
  • hospiteringsperiode i et regionalt mediehus

Course requirements

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge and skills:

Knowledge

The student is capable of

  • describing the basic principles of methods used in medical biochemistry
  • describing the principles of analysis for a selection of biochemical analyses
  • describing the principles of measurement for a selection of automated analytical devices
  • describing analytical processes and estimating results
  • describing factors that can affect measurements and analysis results in general
  • describing analytical monitoring of the quality of biochemical analyses
  • describing how systematic quality assurance work can be safeguarded in medical laboratories
  • describing a selection of diseases, disease processes and causes of disease
  • explaining the relevance and significance of laboratory investigations for preventing, diagnosing and treating disease

Skills

The student is capable of

  • using relevant documents such as procedures, product information and method applications
  • assessing the quality of sample material
  • planning and carrying out his or her own laboratory work
  • assessing the reliability of analysis results based on biochemical, methodological and technical knowledge
  • using and maintaining a selection of analytical automated devices
  • performing manual laboratory analyses
  • following procedures for manual analysis and automated analysis processes

Assessment

Work and teaching methods used are lectures and laboratory work combined with student work carried out individually and in groups. Student work includes group assignments with case studies that are presented and discussed at seminars. The students carry out manual analysis, and analysis and maintenance work on automated analytical devices. Students will write individual logs during laboratory work in order to focus on their own work processes and write assignments that support their learning process.

Permitted exam materials and equipment

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • a minimum of 90% attendance in practical laboratory work
  • a minimum of 80% attendance in scheduled group work and seminars
  • laboratory reports in accordance with specified criteria

Grading scale

Exam content: The learning outcomes

Exam form: Individual written exam, 4 hours

Examiners

Calculator