Programplaner og emneplaner - Student
FOTO1300 Photojournalism, Freelance and Entrepreneurship Course description
- Course name in Norwegian
- Fotojournalistikk, frilansarbeid og entreprenørskap
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Course history
-
- Curriculum
-
SPRING 2026
- Schedule
- Programme description
-
Introduction
I dette emnet skal studenten videreutvikle ferdighetene sine slik at de kan arbeide med de vanligste emnene innenfor fotojournalistikken og fungere som frilanser i et redaksjonelt miljø.
-
Required preliminary courses
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can give an account of different theories and models about disabilities and disability
- can give an account of living conditions for people with intellectual disabilities and for people with other disabilities
- can give an account of welfare policy guidelines in the past and now and what consequences they have for the social educator's service provision
- can give an account of central legislation for the welfare services and legislation that regulates the services for people with disabilities
- can describe the theoretical basis for the subject areas included in the social educator education
- can give an account of scientific theory and research methods and the significance this has for the social educator's service
- can describe the basic features of quantitative and qualitative research methods
- can apply the PICO model (Population, Interest, Comparison, Outcome) to formulate a research question for searching for a research question, searching databases and critically assessing with the help of checklists in relation to a chosen source
Skills
The student
- can demonstrate skills in groups that promote cooperation
General competence
The student
- can discuss political goals, policy instruments and welfare schemes that regulate services for people with disabilities
- can discuss strategies for inclusion of people with disabilities
-
Learning outcomes
The teaching and learning methods include lectures, self-study, group work and project work. The students will be divided into project groups where the syllabus, as well as articles, will be used to shed light on a given case that will be handed out at the start of the course. The project group's case work is discussed and guided in seminars consisting of several groups with the same case. Finally, the project group will present its project work to the fellow students.
-
Teaching and learning methods
Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:
- seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere
- undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver
- praktisk opplæring i journalistisk og fotojournalistisk metode
- gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum
- individuell oppgaveløsning med tilbakemelding fra lærer og/eller medstudent
- hospiteringsperiode i et lokalt mediehus
Undervisningen foregår fysisk, på campus.
-
Course requirements
Studentene skal i løpet av emnet gjennomføre fire obligatoriske oppgaver: To oppgaver knyttet til praktisk fotojournalistikk, lokalavishospitering og et større reportasjeprosjekt. Hensikten med arbeidskravene er å sikre oppnåelse av læringsutbyttene.
Arbeidskravene i emnet er flere praktiske produksjoner. I slike oppgaver vil omfanget variere ut fra hvilke medietyper eller kombinasjoner av disse som benyttes. Omfang vil derfor spesifiseres/avtales i oppgaveteksten eller individuelt i samarbeid med faglærer.
Oppgavene skal leveres til fristen, og studenten får tilbakemeldinger fra faglærer og medstudenter. Studenter som ikke leverer til fristen får ikke godkjent arbeidskravet. Ikke godkjent arbeidskrav kan omarbeides en gang og leveres til ny godkjenning til frist avtalt med faglærer
Det er obligatorisk å delta i praktisk undervisning, introduksjonsforelesninger og gjennomganger i de fotojournalistiske emnene. Det er mulig å ha totalt fire fraværsdager fra de obligatoriske samlingene i emnet. Fravær, også det som skyldes sykdom, kompenseres etter avtale med faglærer.
Obligatoriske samlinger og leveringsfrister oppgis i undervisningsplanen ved studiestart.
Alle leverte arbeidskrav blir en del av studentens mappe.
Alle arbeidskravene i emnet må være gjennomført og vurdert som godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.
-
Assessment
None
-
Permitted exam materials and equipment
Grade scale A-F
-
Grading scale
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
-
Examiners
10 credits overlap with VERN1210/VERNL1210/VERN1210/VERB1200