EPN-V2

FOTO1300 Photojournalism, Freelance and Entrepreneurship Course description

Course name in Norwegian
Fotojournalistikk, frilansarbeid og entreprenørskap
Study programme
Bachelor Programme in Photojournalism
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
SPRING 2021
Schedule
Course history

Introduction

Opptakskrav for eksterne søkere

Ved ledig plass, er emnet åpent for eksterne søkere. Opptakskravet er to års høyere utdanning i journalistikk eller mediefag, eller generell studiekompetanse og to års dokumentert redaksjonelt journalistisk arbeid.

Required preliminary courses

Bachelorstudiet i fotojournalistikk har generelle progresjonsbestemmelser: Normalt må hvert studieår være bestått for at studentene skal kunne fortsette studiet i neste studieår.​

Learning outcomes

Kunnskaper

Studenten har kunnskaper om

  • redaksjonelle funksjoner i lokale mediehus
  • frilansarbeid
  • entreprenørskap og innovasjon
  • idéutvikling og pitching
  • å planlegge, gjennomføre og presentere fotojournalistiske prosjekter
  • nyhetsreportasjen som sjanger
  • lover og regler som regulerer frilansvirksomhet

Ferdigheter

Studenten kan:

  • praktisk nyhetsarbeid
  • etablere en frilansvirksomhet
  • bidra i idé- og prosjektutvikling sammen med kollegaer
  • markedsføre og selge sine tjenester

Generell kompetanse

Studenten

  • kan bidra til samarbeid og relasjoner i et frilanskollektiv
  • er forberedt til en fremtidig yrkesidentitet

Teaching and learning methods

Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:

  • seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere
  • undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver
  • praktisk opplæring i journalistisk og fotojournalistisk metode og produksjon
  • gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum
  • individuell oppgaveløsning med tilbakemelding fra lærer og/eller medstudent

Course requirements

Studentene skal i løpet av emnet gjennomføre fire obligatoriske oppgaver: To oppgaver knyttet til praktisk nyhetsarbeid, lokalavishospitering og et større reportasjeprosjekt

Oppgavene skal leveres til fristen, og studenten får tilbakemeldinger fra faglærer og medstudenter. Studenter som ikke leverer til fristen får ikke godkjent arbeidskravet. Ikke godkjent arbeidskrav kan omarbeides en gang og leveres til ny godkjenning til frist avtalt med faglærer

Det er obligatorisk å delta i praktisk undervisning, introduksjonsforelesninger og gjennomganger i de fotojournalistiske emnene. Det er mulig å ha totalt fire fraværsdager fra de obligatoriske samlingene i emnet. Fravær, også det som skyldes sykdom, kompenseres etter avtale med faglærer.

Obligatoriske samlinger og leveringsfrister oppgis i undervisningsplanen ved studiestart.

Alle leverte arbeidskrav blir en del av studentens mappe.

Alle arbeidskravene i emnet må være gjennomført og vurdert som godkjent før studenten kan fremstille seg til eksamen.

Assessment

A real artificial intelligence project will be carried by a large team of students. A practical application will be targeted using state-of-the-art methods and tools. The students will construct a working system from scratch, implementing machine learning components as well as using existing tools. The students are involved in the entire process, starting from earlier design choices to the AI system completion. Examples of tasks may include speech processing and image recognition, robots or drones navigation, self-driving vehicles, chatbots, etc.

Through this course, the students will gain an in-depth understanding of "AI in practice", as opposed to "AI in theory" or "AI on toy problems".

Permitted exam materials and equipment

No formal requirements over and above the admission requirements.

Grading scale

Upon successful completion of the course:

Knowledge

  • Students will gain valuable insights into why, when and how to use AI methods in realistic problems that they may encounter in their technical careers, as well as the necessary expertise to produce necessary documentation and project management.

Skills

  • The students learn to work in a large group with a vaguely defined problem statement.
  • The students learn to assess different frameworks and tools for artificial intelligence in given contexts.
  • The students will build systems that realises aspects of intelligent behaviour.
  • The students will gain hands-on experience designing and implementing a relatively large AI project.
  • The students learn debugging their applications and bug correction at a system level (integration).

General competence

  • The students learn to work in a project within their specific expertise. This includes making decisions based on limited information, tolerating these decisions when they turn out to be suboptimal and evaluating them when better information becomes available.

Examiners

The project work will be carried out in groups of a size suited for the assignment and focused around the relevant laboratories at OsloMet. The groups are relatively large, with 5-20 students.