Programplaner og emneplaner - Student
FOTO1200 Photojournalism and News - Theory and Methods Course description
- Course name in Norwegian
- Fotojournalistikk og nyhetsarbeid
- Study programme
-
Bachelor Programme in Photojournalism
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2018/2019
- Curriculum
-
SPRING 2019
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Passed first year of the programme or equivalent.
Required preliminary courses
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence.
Knowledge
The student can
- describe pathological processes relating to diseases and injuries of the musculoskeletal system, rheumatic diseases, cancer and mental health disorders, and describe causal mechanisms and risk factors
- describe different perspectives on pain and pain mechanisms, and compare neurological, physiological and phenomenological pain theories
- describe challenges encountered by individuals who have undergone treatment of cancer or other serious disease or injury
Skills
The student can
- discuss how disease and injuries of the musculoskeletal system and different pain conditions may affect and be affected by movement, activity and participation across the life span
- evaluate research-based knowledge using the levels in the S-pyramid, interpret the results of single studies and metanalyses reporting on treatment effects, and discuss their value for clinical practice
- give reasons for the methods of examination and use of standardized assessment tools for people with injuries or disorders of the musculoskeletal system
- reflect on the challenges experienced by people with long-term and progressive diseases and discuss the implications for their own role as a physiotherapist
Learning outcomes
Kunnskaper
Studenten har kunnskaper om
- fotojournalistiske metoder i nyhetsrapportering
- dramaturgi og fortellerteknikk
- fotohistorie
- hvordan redaksjonen i et lokalt mediehus fungerer
Ferdigheter
Studenten kan:
- avansert bruk av stillskamera til fotografering og videofilming
- etterbehandling og arbeidsflyt for fotografier og video
- visuell nyhetsrapportering
- portrettfotografering
Generell kompetanse
Studenten
- kan arbeid som en del av en redaksjon
- kan opptre profesjonelt i pakt med journalistisk etikk
- kan reflektere kritisk over eget arbeid
Teaching and learning methods
Det legges opp til stor grad av studentaktiv læring. Studentene arbeider på følgende måter:
- seminarer og forelesninger i plenum - faste lærere og aktuelle gjesteforelesere
- undervisning i grupper med gjennomgang av praktiske oppgaver
- praktisk opplæring i journalistisk og fotojournalistisk metode
- gruppearbeid med oppgavegjennomgang i plenum
- individuell oppgaveløsning med tilbakemelding fra lærer og/eller medstudent
Course requirements
Studentene skal i løpet av emnet gjennomføre fire obligatoriske oppgaver: Fotografens verktøy, video, portrett og produksjon/postproduksjon.
Oppgavene skal leveres til fristen, og studenten får tilbakemeldinger fra faglærer og medstudenter. Studenter som ikke leverer til fristen får ikke godkjent arbeidskravet. Studenten har inntil tre forsøk på å få oppgavene godkjent.
Det er obligatorisk å delta i praktisk undervisning, introduksjonsforelesninger og gjennomganger i de fotojournalistiske emnene. Det er mulig å ha totalt fire fraværsdager fra de obligatoriske samlingene i emnet. Fravær, også det som skyldes sykdom, kompenseres etter avtale med faglærer.
Leveringsfrister og obligatoriske samlinger og undervisning oppgis i undervisningsplanen ved studiestart.
Alle leverte arbeidskrav blir en del av studentens mappe.
Assessment
Combined assessment:
Part 1) Supervised individual written exam, (multiple choice questions), 2 hours
Part 2) Individual oral exam, up to 25 minutes.
Part 1 and part 2 will be assessed independently of each other, but the student must pass all parts in order to pass the course.
Weighting: One overall grade is awarded for part 1 and part 2 based on the following weighting: Part 1, individual written exam, is weighted 25 %. Part 2, oral exam, is weighted 75 %.
Resit assessment/exam: If a student fails one part of the exam, the student must retake the part in question.
Students can appeal the grade awarded for part 1, the written exam.
Permitted exam materials and equipment
No aids are permitted.
Grading scale
Parts 1 and 2: Grade scale A-F.
Examiners
Part 1: An external examiner contributes to the preparation of the exam questions and assessment criteria. The answers is quality assured by an internal examiner and automatically assessed.
Part 2, oral exam: The oral exam is assessed by two examiners. At least 15 % of the exams will be assessed by an external examiner.