EPN-V2

FORSK8900 Health Science Research Project Course description

Course name in Norwegian
Forskerlinjeprosjekt
Study programme
Health Science Research Programme
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Forskerlinjeprosjektet, 30 stp. består av et selvstendig, avgrenset forskningsarbeid som munner ut i et manuskript som er klart til innsending som artikkel til et vitenskapelig, engelskspråklig tidsskrift, samt en sluttrapport for prosjektet. I dette emnet skal studenten gjennomføre et selvstendig arbeid som fortrinnsvis vil være en del av et større forskningsprosjekt i forskningsgruppen han/hun tilhører. Dersom forskerlinjeprosjektet er innenfor samme tematikk som studentens masterprosjekt må det tydeliggjøres hvilke problemstillinger som utdypes for forskerlinjeprosjektet.

Required preliminary courses

Alle emner i forskerlinjen samt masteroppgaven må være bestått før studenten kan levere artikkelen til godkjenning og sluttrapporten til sensur.

Learning outcomes

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan kritisk vurdere kunnskapsfronten innenfor sitt spesielle forskningsfelt
  • kan vurdere alle trinn i forskningsprosessen

Ferdigheter

Studenten

  • kan formulere problemstillinger og planlegge et forskningsprosjekt
  • kan begrunne valg av relevante design og metoder
  • kan anvende metodiske verktøy på en selvstendig måte
  • kan reflektere over komplekse faglige spørsmål innenfor sitt prosjekt
  • kan tolke helsevitenskapelige data og anvende vitenskapelig litteratur
  • kan utøve sin forskning i tråd med forskningsetiske retningslinjer

Generell kompetanse

Studenten

  • kan gjennomføre et forskningsprosjekt basert på anerkjente vitenskapelige prinsipp
  • kan drøfte relevante etiske problemstillinger i sitt forskningsprosjekt
  • kan formidle egne forskningsprosjekter og forskningsresultat i relevante formidlingskanaler

Teaching and learning methods

Arbeids- og undervisningsformer er deltakelse på 2 seminar med tilhørende presentasjoner, deltakelse i forskningsgruppens møter, midtveisevaluering av studentens forskerlinjeprosjekt, veiledning og selvstudier. Studenten har rett til samlet 18 timer veiledning i løpet av forskerlinjeprosjektet.

Course requirements

Approved by the Doctoral Committee 24 May 2018. Minor changes approved 27.04.2020.

This PhD-course is open for candidates at the PhD Program in Educational Sciences for Teacher Education, other PhD candidates and academic employees.

Language: English (and Norwegian, dependent on the language of participants).

This course introduces Cultural-Historical Activity Theory (CHAT) as an epistemological and methodological framework for conducting action research in social, work-based and/or educational settings. Action research is broadly defined as research and development work in which researchers and practitioners jointly investigate work activities and analyze empirical data in order to design a new or improved model of the activity.

Assessment

Organized tuition is given in the form of digital lectures and seminars. Candidates are expected to actively participate in all the teaching activities.

Permitted exam materials and equipment

Students are expected to read the syllabus before the course to be able to participate actively in discussions.

Grading scale

The candidate prepares a fifteen minutes oral presentation of aspects of Activity theoretical action research that the candidate finds particularly interesting and relevant. The presentation can be in Norwegian, Swedish, Danish or English. Following the presentation there will be a 10 minutes sequence in which the candidate responds to questions from the examiners.

New and postponed examination

In case of failed exam/legal absence, the student can have a new exam under the same conditions when a new/postponed exam is arranged.

Regulations

Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet. Students must register for a new or postponed examination. More detailed information about registration and times for new or postponed examinations is available on the web site.

Examiners

The learning outcomes serve as criteria for assessments. The grades are "pass" or "fail".