Programplaner og emneplaner - Student
FLKM5000 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Master's Thesis
- Study programme
-
Master's Programme in International Development, Education, and Sustainabilities
- Weight
- 60.0 ECTS
- Year of study
- 2017/2018
- Curriculum
-
FALL 2017
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
For å fremstille seg til avsluttende vurdering må følgende være godkjent:
- Minimum 80 % tilstedeværelse i undervisning som er angitt som «obligatorisk tilstedeværelse» i timeplanen
- Fagnotat i gruppe med utgangspunkt i en faglig problemstilling utarbeidet etter gjeldende kriterier
Required preliminary courses
Individuell muntlig eksamen, inntil 30 minutter.
Learning outcomes
Ingen hjelpemidler tillatt.
Content
Masteroppgaven skal være et selvstendig vitenskapelig arbeid, der studenten må demonstrere innsikt i aktuell forskning og teorier, metoder og tilnærminger som er relevante i forhold til oppgavens fokus og fordypningens kunnskapsfelt.
Masteroppgaven bør faglig og forskningsmessig høre inn under studentens fordypning. Innenfor denne fordypningen står studenten fritt til å velge tema, metode og vinkling, men vitenskapsteori, forskningsmetode, oppgave og oppgavelitteratur skal sees i sammenheng.
Teaching and learning methods
Gradert skala A-F.
Course requirements
Alle besvarelser vurderes av to sensorer.
Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekk omfatte minimum 10 % av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurderinger komme alle studentene til gode.
Assessment
Alle hjelpemidler er tillatt på den skriftlige besvarelsen så lenge regler for kildehenvisning følges.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler er tillatte.
Grading scale
Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Examiners
For studenter som tar faget 1. og 2. studieår:
Begge eksamenskomponentene vurderes av en intern og en ekstern sensor.
For studenter som tar faget i 3. studieår:
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor. Normalt er veileder intern sensor.