Programplaner og emneplaner - Student
FKH3200 Study of professions 3 Course description
- Course name in Norwegian
- Profesjonsfag 3
- Study programme
-
Bachelor's Programme - Specialized Teacher Training in Design, Arts and Crafts
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Programme description
- Course history
-
Required preliminary courses
Bestått alle emner og praksisopplæring fra 2. studieår.
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte - definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om estetiske teorier
- har kunnskap om design og designprosesser
- har kunnskap om vitenskapelige teorier og metoder med relevans for fagområdet
- har kunnskap om innovasjon, entreprenørskap og entreprenørielle metoder
- har kunnskap om konsum, bærekraft og miljøproblematikk i et fagdidaktisk perspektiv
- har kunnskap om hvordan virkemidler brukes i visuelt språk og hvordan ungdom og voksne kan bruke og påvirkes av visuelle budskap
- har kunnskap om reformer og læreplaner og undervisningsplanlegging knyttet til arbeidet i videregående skole, folkehøgskole og andre voksenpedagogiske arenaer
Ferdigheter
Studenten
- kan tilrettelegge undervisning, veilede og vurdere elever i utvikling av visuell kompetanse
- kan anvende læreplaner og tilpasse mål til ulik undervisning og elevers læreforutsetninger
- kan anvende vitenskapelig metoder og teorier i forskning og utviklingsarbeid
- kan anvende entreprenørskap og entreprenørielle metoder
- kan reflekterer over og drøfte konsum, bærekraft og miljøproblematikk i et fagdidaktisk perspektiv
- kan utforme lokale arbeidsplaner og oppgavetekster
Generell kompetanse
Studenten
- har evne til analytisk refleksjon over og drøfting av egen undervisningspraksis ut fra læreplaner og skolens verdigrunnlag
- kan reflektere over betydningen av visuell og materiell kultur i et utdanningsperspektiv
- har evne til å tilrettelegge, undervise, lede og vurdere læringsprosesser
Teaching and learning methods
Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, selvstudium og ulike former for gruppearbeid. Bacheloroppgaven er forankret i profesjonsfaget. Profesjonsfaget integreres i verkstedsperiodene. Arbeidsmåtene omfatter øvelse i ulike veilednings- og vurderingsformer.
Course requirements
Det knyttes arbeidskrav for profesjonsfag til alle verkstedsperiodene. Alle arbeidskrav og obligatorisk tilstedeværelse må være innfridd og være vurdert til godkjent før studentene kan utføre bacheloroppgaven.
Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen
Det kreves minimum 80 prosent frammøte i undervisnings- og veiledningssituasjoner der det er obligatorisk krav om tilstedeværelse og aktiv deltakelse. Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om obligatorisk undervisning.
Assessment
Ny eksamen våren 2020:
En to-dagers individuell hjemmeeksamen etter praksisopplæringen (1500-1700 ord).
Eksamensresultatet kan påklages.
[Tidligere:
En to-dagers hjemmeeksamen i gruppe etter praksisopplæringen. Oppgaven skal være en skriftlig praksisoppgave med en individuell profesjonsfaglig komponent (ca.1500-1700 ord).
Eksamensresultatet kan påklages.]
Permitted exam materials and equipment
The master's thesis is an independent work worth 45 credits. It is an advantage if students begin to reflect on the topic and research question for their master's thesis as early as possible.
The master's degree thesis should be an independent and analytical work with relevance to the subject areas in the programme. The students must choose a topic that will be highlighted through systematic use of qualitative and/or quantitative methodologies. The research question can be either of a theoretical or an empirical nature.
The master's thesis is submitted in the form of a monograph or an article manuscript.
Grading scale
All other courses included in the grade must be completed before the master's thesis can be submitted.
Examiners
Knowledge
The student has
- advanced knowledge of a specialised field in the area of child welfare
- in-depth knowledge of theories relevant to the topic of the master's thesis
- in-depth insight into a topic or phenomenon from several different perspectives
- knowledge of academic requirements for analysis and written production
Skills
The student is capable of
- synthesise and compress knowledge
- delimiting a large topic or phenomenon and turning it into a research object
- choosing and making use of one or several methods to explore the master's thesis research question
- developing a design for an empirical study
- analysing data material using theoretical perspectives and concepts
- carrying out a systematic and critical analysis, applying key research principles and giving a clear, academic presentation of the results
- evaluating research ethics issues related to his/her own project
Competence
The student is capable of
- reading research literature in a critical and reflective manner
- considering issues relating to academic, professional and research ethics
- communicating knowledge and own research results orally and in writing
- applying research-based knowledge and skills in areas relating to child welfare and the implementation of social policy measures
Course contact person
At the beginning of the second semester, a master's degree fair will be organised where the students will be presented with research projects they can join. In the second semester, the students will develop their own project descriptions, which is a coursework requirement. The project description forms the basis for being assigned a supervisor. The supervisor is assigned at the end of the second semester. In the course Master's Degree Thesis, two thesis seminars, a kick-off seminar and midway seminar, will also be held. The kick-off seminar will take place at the end of the second semester, and the midway seminar at the beginning of the fourth semester (for part-time students, the sixth semester). The midway seminar is compulsory. See the description under the coursework requirements section, and the separate section about the thesis seminars.
In the course Philosophy of Social Science in the second semester, the students will discuss their own master's projects from the perspectives of different research theory traditions.