EPN-V2

FKH3002 Architecture Course description

Course name in Norwegian
Arkitektur
Study programme
Bachelor's Programme - Specialized Teacher Training in Design, Arts and Crafts
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history

Introduction

The course will use varied, student-active work methods. Work and teaching methods include lectures, seminars, and group-based and individual assignments. Two teaching sessions are organised, each running over a period of three to four days. Between the sessions, the students will work on a written assignment that will be commented and discussed at the last session. Digital platforms will also be used for work between the sessions on campus. Students are expected to work actively on the written assignment between the sessions.

Recommended preliminary courses

Summativ vurdering gjennomføres av 1 representant fra praksisstedet og 1 representant fra universitetet. Endelig vedtak om bestått-Ikke bestått fattes av universitetet.

Required preliminary courses

Studenten skal gjennomføre veiledede praksisstudier. Studiene organiseres slik at studenten primært har fokus på anestesi til pasienter klassifisert i ASA-gruppe 1 og 2, men med økende fokus på anestesi til pasienter klassifisert i ASA-gruppe 3 og 4. Det forventes at studenten viser faglig progresjon, tar ansvar og i økende grad gjør selvstendige vurderinger i utøvelsen av anestesisykepleie.

Learning outcomes

Project examination in the form of a written work that is developed during the course. The work is carried out individually with a scope of 2,000-2,500 words or in pairs with a scope of 3,500 - 4,000 words. The student can choose between two or more set research questions.

Resit examination: If the student is awarded the grade F (fails the written assignment), he/she will be given one (1) opportunity to submit a reworked version.

Teaching and learning methods

Grade scale A-F.

Course requirements

Simulering og praksisstudier med veiledning.

Assessment

For å kunne fremstille seg til vurdering i emnet må følgende være godkjent:

  • Studentens konkretisering av læringsutbyttet for emnet
  • Deltakelse i obligatoriske aktiviteter
    • Simulering

Permitted exam materials and equipment

Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av praksisperioden.

Det er obligatorisk tilstedeværelse i praksisstudier. For at et praksisemne skal kunne vurderes til bestått, må studenten ha vært til stede minimum 90 % av den planlagte tiden i hvert praksisemneemne. Fravær utover 10 % må tas igjen etter avtale med faglærer og praksisstedet. Fravær utover 20 % medfører at praksisemnet vurderes til ikke bestått. Ved ikke bestått skal hele praksisperioden tas om igjen.

Grading scale

Ikke relevant.

Examiners

Bestått-Ikke bestått.

Overlapping courses

  • Anestesi til ulike aldersgrupper
  • Observasjon, overvåkning og behandling for å forebygge alvorlig svikt i vitale funksjoner
  • Gjenopprettelse av vitale funksjoner etter anestesi og kirurgi
  • Postoperativ overvåking og sykepleie
  • Ansvarsforhold for medisinske rutiner og administrasjon av medikamenter
  • Arbeidsmiljø