EPN-V2

FKH2000 Art and Crafts 2 Course description

Course name in Norwegian
Kunst og håndverk 2
Study programme
Bachelor's Programme - Specialized Teacher Training in Design, Arts and Crafts
Weight
30.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

Bestått første studieår.

Required preliminary courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • gjøre rede for metode- og analyseprinsipper som benyttes på praksisstedet
  • gjøre rede for måleprinsippene til analyseinstrumentene som benyttes på praksisstedet
  • gjøre rede for vesentlige faktorer som kan påvirke målingene og analyseresultatet i pasientprøver
  • gjøre rede for feilkilder knyttet til metodene som benyttes på det enkelte praksissted
  • gjøre rede for kvalitetssikring i laboratorietjenesten og forklare hvordan og hvorfor kvalitetskontroller brukes i analysearbeidet i medisinsk biokjemi
  • vise innsikt i metodenes bruksområder og forklare hvordan laboratorieundersøkelsene kan bidra i pasientbehandlingen
  • gjøre rede for hvilke oppgaver laboratorier i medisinsk biokjemi har innen helsehelsetjenesten og drøfte bioingeniørens yrkesrolle
  • gjøre rede for etiske teorier som er relevante for bioingeniørfaglig praksis
  • gjøre rede for kommunikasjonsteori som er relevant for bioingeniørfaglig praksis

Ferdigheter

Studenten kan

  • følge laboratoriets daglige rutiner og analyseprosedyrer
  • planlegge og gjennomføre eget analysearbeid på praksisstedet
  • vurdere prøvematerialers egnethet
  • bruke og vedlikeholde utvalgte analyseautomater som benyttes på praksisstedet
  • vurdere prøveresultaters pålitelighet på grunnlag av biokjemisk, metodologisk og teknisk kunnskap
  • identifisere og korrigere avvik fra gjeldene prosedyrer og rutiner
  • ivareta pasienten i prøvetakingssituasjonen

Generell kompetanse

Studenten kan

  • ta ansvar og vise initiativ og selvstendighet i arbeidssituasjonen
  • samhandle med pasienter og helsearbeidere innen samme profesjon og på tvers av profesjoner
  • identifisere, reflektere over og drøfte faglige og etiske problemstillinger knyttet til praksis

Learning outcomes

Arbeids- og undervisningsformene er praksis, forelesninger og prosjektarbeid. Praksis omfatter 8 uker i et medisinsk biokjemi laboratorium der studentene utfører bioingeniørfaglig arbeid som er aktuelt på det enkelte praksisstedet. Studentene gjennomfører et prosjekt innen fagområdet kommunikasjon og etikk.

Teaching and learning methods

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å få sluttvurdering i praksis og fremstille seg til eksamen

  • minimum 90 % tilstedeværelse i praksis
  • minimum 80 % tilstedeværelse i timeplanfestet prosjektarbeid

Course requirements

Praksis:

  • Vurderingsinnhold: Kriterier for praksis
  • Vurderingsform: Midtveisvurdering og sluttvurdering

For å kunne fremstille seg til eksamen må praksis være bestått. Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamen:

Hjemmeeksamen i to deler: 1) Individuell skriftlig oppgave fra praksis, 2000-2500 ord Oppgaven utleveres ved emnestart og innleveres ved endt praksis 2) Skriftlig grupperapport fra prosjekt, 1500-2500 ord Rapporten innleveres ved prosjektets slutt.

Begge eksamensdeler må være bestått. Dersom studenten får "ikke bestått" i en av delene må denne delen tas på nytt.

Assessment

Alle hjelpemidler tillatt.

Permitted exam materials and equipment

Bestått/ikke bestått

Grading scale

Students who complete the course are expected to have the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

On successful completion of the course, the student:

  • has a deep understanding of how cloud computing, large services and infrastructures play a crucial role in todays digitised society;
  • has an interdisciplinary view on cloud computing due to its central role in the digitised society;
  • understands the fundamental principles of distributed computing and particularly cloud computing;
  • understands the importance of virtualisation in distributed computing and how this has enabled the development of cloud computing;
  • understands the business models that underlie cloud computing;
  • has an understanding of the architecture and concept of different cloud models: IaaS, PaaS, and SaaS;
  • is knowledgeable in the various methods available to monitor and evaluate cloud infrastructure;
  • has a deep knowledge of the common security issues in the field of cloud computing;
  • has an understanding of the concept of threat intelligence in the field of cloud computing;
  • understands the use of security policies as part of the overall security strategy of an organization;

Skills

On successful completion of the course, the student can:

  • design highly distributed digital systems.
  • create virtual machine images and deploy them on a cloud.
  • design and develop scalable cloud-based applications by creating and configuring virtual machines in the cloud.
  • analyse cloud infrastructures with regard to properties such as resilience, security, performance and manageability.
  • identify cloud security weaknesses by recognising and discovering threats and vulnerabilities to cloud computing.
  • implement cloud features to secure and harden the infrastructure.
  • use tools to monitor and evaluate cloud infrastructure.
  • use tools to analyse system logs to detect possible security or performance problems.

General competence

On successful completion of the course, the student:

  • can discuss his/her area of expertise with a non-expert audience by combining insights across disciplines.
  • can discuss and debate the impact of technological development on our society in the future

Examiners

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • Three individual oral presentations of assigned publications.
  • Participate as prepared discussant for three presentations by other group members.
  • Independently find and study publications relevant to the research discourse.
  • 80% attendance at seminars.