Programplaner og emneplaner - Student
FILM6100 Film Art 1 - Creative Documentary Course description
- Course name in Norwegian
- Filmkunst 1 - Kreativ dokumentar
- Study programme
-
Film Art
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- can demonstrate broad knowledge of the pharmacist’s role in the core areas of the pharmacy
- can demonstrate broad knowledge of handling of drugs in the pharmacy
- can explain the pharmacy’s quality and internal control systems
- can describe and explain how requisition and the use of veterinary pharmaceuticals can contribute to ensuring good animal health and food safety
- can explain the use of relevant medical equipment
- can describe the national strategies for supply of medicinal products and medicinal product preparedness
Skills
The student
- can make independent assessments and dispense pharmaceuticals based on prescriptions or requisitions in accordance with laws and regulations
- masters guidance and professional advice that contributes to responsible and medically correct use of pharmaceuticals, based on evidence-based drug information
- can identify and solve problems related to pharmaceuticals
- can give advice about self-medication and inform users about the influence of lifestyle factors on health in dialogue with pharmacy users
- can carry out pharmaceutical services at a pharmacy
- can assess when self-care is sufficient and when a patient should be referred to other health personnel
- can use and follow up internal control systems, including the pharmacy’s procedures and non-conformity system
- can communicate pharmaceutical knowledge with confidence, both in writing and verbally, to all relevant groups of customers and health personnel
General competence
The student
- has insight into and an understanding of how medicine monitoring, quality systems and quality and preparatory work contribute to safe use of pharmaceuticals and increased patient safety
- has insight into and an understanding of his/her own limitations, can reflect on and be conscious of his/her own work and profession and the pharmacist’s role in the pharmacy, society and in cooperation with other health personnel
- has insight into and can identify, reflect on and handle ethical issues in pharmaceutical professional practice, showing respect for users of pharmaceutical services and providing guidance that safeguards the integrity and rights of users
- can reflect on the quality and validity of the information provided by different information sources
- has digital competence and can use digital tools and maintain digital security
Required preliminary courses
The course comprises a four-month placement in a pharmacy. The work and teaching methods also comprise lectures and seminars where students work on assignments. Digital learning resources will be made available for the students in advance.
Discussion between the programme lecturers, practical training supervisors and students is facilitated via digital tools. Students will be closely followed up by a supervisor at the pharmacy and have regular supervisory sessions. During the practical training period, students work individually on written assignments related to the practical training.
Learning outcomes
En student med fullført Filmkunst 1- dokumentar har følgende samlede læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om dokumentarfilmens fortellerformer og estetikk
- har kunnskap om hvordan et tema basert på personlig erfaring bearbeides frem til en dokumentarfilm for et større publikum
- har kunnskap om hvordan et lokalt tema kan løftes opp til et universelt nivå
- har kunnskap om ulike rammefaktorers betydning for en dokumentarfilms endelige utforming
Ferdigheter
Studenten
- har evne til å kommunisere en reflekterende holdning til filmfortellende kunnskap relatert til dokumentarfilm
- kan bearbeide og utvikle personlige erfaringer til et kreativt dokumentarfilm konsept med en tydelig fortellermessig identitet
- kan analysere, dokumentere og vurdere praktisk kunstnerisk arbeid
- kan bruke ulike søkeverktøy for å finne kilder/filmer til oppgaver og prosjektarbeid
- kan produsere en kortere kreativ dokumentarfilm
Generelle kompetanse
Studenten
- kan planlegge, gjennomføre og vurdere sitt arbeid med kreativ dokumentarfilm med en tydelig personlig fundert profil
- har en forståelse av seg selv som formidler av en historie og kilde til historiens tema
- har bevissthet om hvordan holdninger og kulturbakgrunn påvirker en som historieforteller
- har forståelse for hvordan teknikk brukes som kunstnerisk og kommunikativt grep i kreativ dokumentarfilm
- kan reflektere over hva produksjonene deres kommuniserer til publikum, løsrevet fra egne ønsker og intensjoner
- kjenner til nytenkning og innovasjonsprosesser innen dokumentarfilmområdet
Content
- Den kreative dokumentarfilmens historie og ulike uttrykk.
- Personlig erfaring og utforsking av livsspørsmål som utgangspunkt for filmproduksjon.
- Selvrefleksivitet, subjektivitet, moral og etikk i film- og fjernsynsproduksjon.
- Kamera, lyd, lys og redigering.
- Filmskisser og øvelser.
- Produksjon av ulike typer kreativ dokumentarfilm.
Teaching and learning methods
Filmkunst 1 - dokumentar er et deltidsstudium med undervisning organisert over to semestre. Undervisningen gjennomføres som samlinger.. Det blir utarbeidet undervisningsplaner med utgangspunkt i emneplanen. Undervisningsplanen angir mer detaljerte krav om tilstedeværelse i undervisning, filmvisninger og støttelitteratur. Disse blir utlevert ved studiestart.
En viktig del av studiet er å se og vurdere utvalgte filmer. Studiet er sterkt prosessorientert og bygger på studentenes egenaktivitet både praktisk og teoretisk. Læringen er i stor grad basert på praktiske filmøvelser i samarbeid med andre. Det legges vekt på helhetlige filmproduksjonsoppgaver der studentene prøver ut forskjellige kreative dokumentarfilmformer, samt foretar selvstendige valg i forhold til tema, konsept og medvirkende.
Studentene vil få veiledning, individuelt og i grupper, i hele produksjonsfasen, fra idé- og konseptutvikling, forproduksjon, produksjon, etterarbeid og frem til prosessevalueringen. I studiet blir det lagt vekt på sammenheng mellom læringsutbytte, innhold, arbeidsmåter og vurderingsformer. Studentene skal delta aktivt i vurderingen der egne og andres prosesser blir gjenstand for kritisk gjennomgang. Den løpende vurderingen av studentenes resultater og studieinnsats skal stimulere til videre faglig utvikling.
Forelesinger, workshops, egenproduksjon, produksjon i grupper, diskusjoner, visninger, vurdering og ekskursjoner knyttes til studentenes forståelse for faget og utvikling av egen praksis. Det kan arrangeres studietur til aktuelle filmfestivaler/miljøer.
Course requirements
Calculator.
Relevant online reference works.
Assessment
Part 1 Practical training
The midway and final assessments are carried out by the practical training supervisor and the person responsible for the course at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.
Part 2 Exam
All answers are assessed by two examiners. An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Permitted exam materials and equipment
The course consists of the following subject areas, specified below with the number of credits:
- Pharmacy pharmaceutics 20 credits
Grading scale
Det benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.
Examiners
Sluttfilmen vurderes av intern og ekstern sensor
Admission requirements
- Opptakskravet er to års utdannelse på høgskole- eller universitetsnivå, innen drama og teaterkommunikasjon, kunst, film, eller dokumentert tilsvarende realkompetanse.
- En idéskisse for en personlig dokumentarfilm. Skissen må være godkjent før endelig opptak til studiet. Skissen vurderes på grunnlag av den filmatiske og visuelle tenkning som ligger til grunn, og i hvilken grad det personlige fokus utnyttes og synliggjør dramaturgisk kunnskap. Skissens kvalitet har betydning både for søkere som oppfyller utdanningskravet og de som søker på grunnlag av realkompetanse.