Programplaner og emneplaner - Student
FARMA3100 Social Pharmacy and Epidemiology Course description
- Course name in Norwegian
- Samfunnsfarmasi og epidemiologi
- Study programme
-
Pharmacy Programme
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course covers the role of pharmaceuticals in the prevention and treatment of illness from an individual and societal perspective. Emphasis is placed on subjects in the field of social pharmacy and medicine epidemiology. The course focuses on users of pharmaceuticals in different phases of life and with different illnesses, particularly on individually adapted follow-up and information on correct use of pharmaceuticals. The general subject matter is examined in a societal perspective in relation to medication and medicalisation of different life situations and groups of illnesses.
Listed below are the subjects covered by the course, with credits specified:
- Social pharmacy, 4 credits
- Epidemiology, 3 credits
- Statistics, 3 credits
Required preliminary courses
Passed the second year of the programme.
Learning outcomes
Det stilles krav om 80 % tilstedeværelse i undervisningen. Dette kravet er begrunnet i studiets vektlegging av studentmedvirkning, samarbeidslæring, dialog og diskusjoner. Viktig læring skjer i samhandling med andre, blant annet gjennom å høre og forholde seg til andres kunnskaper og erfaringer og gjennom å måtte resonnere og forklare for andre, en avgjørende kompetanse for kommende-RLE lærere. Uten studentenes tilstedeværelse faller læring av en slik kompetanse bort, både for den enkelte student og for læringsfellesskapet. I spesielle tilfeller kan det etter søknad gjøres unntak fra deler av disse kravene, eventuelt stilles krav om tilsvarende aktiviteter.
Muligheten for å gjøre kompensatoriske aktiviteter når fraværet overstiger 20 %, gjelder fram til 40 % fravær fra undervisningen på hvert emne. Dersom fraværet overskrider 40 % av undervisningen på de respektive emnene, har studenten ikke oppfylt kravene for å gå opp til eksamen og må ta emnet på nytt. Dette gjelder uavhengig av årsaken til fraværet.
- Deltakelse i to fagdidaktiske verksteder: fortellingsverksted og digitale læremidler i RLE-undervisningen.
- Individuell veiledning i forbindelse med fordypningsoppgaven.
- Deltakelse på ekskursjon til Den norske kirke, synagoge og moské. Krav om deltakelse har sammenheng med at det faglige innholdet i ekskursjonen er en kompetanse som ikke kan tilegnes gjennom et teoretisk selvstudium. Fravær på enkelte ekskursjoner kan etter avtale med faglærer tas igjen ved at studenten oppsøker ekskursjonsmålet på egen hånd, får en bekreftelse på oppmøtet og skriver om lag én A4-side fra besøket.
Teaching and learning methods
Eksamen består av en individuell, faglig fordypningsoppgave. Omfang: ca. 5000 ord. Studenten velger tema for oppgaven i samråd med faglærer. Temaet skal være knyttet til et av de faglige områdene på emne 1. Oppgaven skal også inneholde et fagdidaktisk perspektiv. Det er et arbeidskrav å motta individuell veiledning.
Dersom en student har fått karakteren F ved ordinær eksamen, skal det ved ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av oppgaven. Dersom en student ikke leverer ved ordinær eksamen på grunn av sykdom (sykmelding kreves), skal oppgaven ferdigstilles til ny/utsatt eksamen. Ved ønske om forbedring av oppgaven, må ny oppgave leveres.
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- a minimum attendance requirement of 80% at scheduled and supervised group work, and at seminars with oral presentations
- digital storytelling about the student's own challenges relating to medication adherence
- participation at Innovation Camp
Assessment
Exam content: The learning outcomes
Exam form: Combined exam
1) Individual oral exam, up to 20 minutes
2) Individual portfolio exam, consisting of two assignments, up to 2,000 words for each assignment
One grade is awarded based on the following weighting of the parts of the exam: Oral exam 60 %, portfolio exam 40 %. Students must be awarded a pass grade A-E for both parts of the exam in order to pass the course. When awarding a grade for the portfolio, each assignment counts equally, but the overall grade will be an F if an F is awarded for one of the assigments.
Students can appeal the grade awarded for the written part (portfolio) of the exam.
Resit exam: If the student is awarded an F in one part of the exam, this part of the exam must be retaken. If the portfolio exam is awarded an F, the student must rework the assignment(s) for which an F was awarded.
Permitted exam materials and equipment
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
Grading scale
Oppgaven bedømmes av en intern og en ekstern sensor.
Examiners
Oral exam: One external and one internal examiner will assess all the candidates.
Portfolio exam: One external and one internal examiner will assess at least 30 % of the assigments. Two internal examiners will assess the remaining assignments. The external examiner¿s assessment shall benefit all the students.