EPN-V2

FARMA1410 Pharmaceutical Technology Course description

Course name in Norwegian
Legemiddelfremstilling
Study programme
Pharmacy Programme
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Programme description
Course history

Introduction

CT er en bildediagnostisk undersøkelsesmetode som benytter ioniserende stråling til å produsere snittbilder, slik at kroppens strukturer kan fremstilles i ulike plan.

Emnet omfatter hovedtemaene:

1) Strålevern 2) CT-teknologi 3) Kontrastmidler 4) Kvalitetskontroll og bildekvalitetsparametere 5) Arbeidsstasjon og bildebehandling 6) Pasientdose, referanseverdier og protokollutvikling.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the study programme.

Learning outcomes

Etter fullført emne skal studenten ha følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har avansert kunnskap om CT-teknologi, herunder dens utvikling
  • har inngående kunnskap om kvalitetskontrollrutiner ved CT
  • har inngående kunnskap om bruk av kontrastmidler og CT
  • har inngående kunnskap om bildekvalitet og CT-teknologi
  • har avansert kunnskap om arbeidsstasjon, bildebehandling og lagringsmedier
  • har avansert kunnskap om doseberegning på CT
  • har kunnskap om lover, forskrifter og veiledere som omhandler strålevern knyttet til bruk av CT

Ferdigheter

Studenten

  • kan utføre postprosesseringer på de vanligste CT undersøkelsene
  • kan analysere rapporter fra kvalitetskontroller på CT, samt utføre dosemålinger ved hjelp av måleutstyr
  • kan selvstendig gjennomføre bildebehandling og vurdere bildekvalitet
  • kan optimalisere CT-protokoller, med spesielt fokus på tilpasset bildekvalitet og stråledose til undersøkelsen

Generell kompetanse

Studenten

  • kan formidle omfattende selvstendig arbeid og behersker fagområdets uttrykksformer
  • kan kommunisere om faglige problemstillinger, analyser og konklusjoner innen fagområdet CT i større og mindre fora
  • kan anvende sine kunnskaper og ferdigheter på nye områder for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter

Teaching and learning methods

Work and teaching methods include lectures, seminars, field trips/excursions, question sessions and laboratory work. The laboratory assignments elucidate physical chemical principles and provide practical training in the production of pharmaceuticals. A practical mock exam will be held and at which the students are given individual feedback.

Course requirements

The following required coursework must be approved before the student can take the exam:

  • minimum attendance requirement of 80% at seminars
  • minimum attendance requirement of 90 % at the laboratory course
  • laboratory reports in accordance with specified criteria

Assessment

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 8 individuelle skriftlige oppgaver. Omfanget på oppgavene varierer på mellom 1500 og 2200 ord

Studentene tilbys skriftlig veiledning i forkant av innlevering på alle oppgavene. Retten til skriftlig veiledning bortfaller om ikke studenten leverer innen angitt tidsfrist.

Permitted exam materials and equipment

The course gives an in-depth understanding of behaviour. The course provides a detailed account of the theoretical basis for using behaviour analysis in solving various challenges.

Grading scale

The student must have passed PSYK1420 and PSYK2200.

Examiners

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge;

The student can

  • describe the relationship between applied, experimental, and conceptual behaviour analysis
  • define the term summary label and explain how category mistakes can occur in the description and explanation of behaviour
  • describe how complex phenomena such as memory, verbal behaviour, private behaviour, and cognition can be understood in a behaviour analytic framework

Skills;

The student can

  • discuss arguments for and against a behaviour analytic approach to understanding human behaviour
  • define and provide examples of behaviour analytic principles

General competence;

The student can

  • discuss how the concepts of description, prediction, and control are part of the science of behaviour
  • describe considerations that need to be taken into account when developing unit of analysis in a science of behaviour