Programplaner og emneplaner - Student
ERGOPRA3 Placement - Occupational Therapy in Practice Course description
- Course name in Norwegian
- Praksis - ergoterapifaglig yrkesutøvelse
- Study programme
-
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har:
- inngående kunnskap om kvinners reproduktiv og seksuell helse i livsløpsperspektiv
- inngående kunnskap om prevensjon - midler, metoder og bruk
- inngående kunnskap om samfunnsmessige og kulturelle forhold som har betydning for seksuell og reproduktiv helse og rettigheter
- inngående kunnskap om brukers perspektiver, ungdoms seksuell og reproduktiv helse og variasjon i seksuelle forhold
- inngående kunnskap om kommunikasjon og veiledning
Ferdigheter
Studenten:
- kan rekvirere og administrere prevensjonsmiddel
Generell kompetanse
Studenten kan:
- analysere relevante faglige problemstillinger knyttet til seksuell og reproduktiv helse og rettigheter og reflektere over sammenhenger med og utfordringer for jordmoryrkets selvstendige og tverrfaglige utøvelse
- analysere jordmorfaglige problemstillinger knyttet til reproduktiv og seksuell helse og reflektere over sammenhenger og utfordringer for tverrkulturell og global profesjonsutøvelse
Required preliminary courses
Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent for å fremstille seg til eksamen:
Skriftlig oppgave i gruppe. Formålet er at studenten skal analysere sammenhenger og utfordringer når det gjelder globale og nasjonale problemstillinger knyttet til seksuell og reproduktiv helse og rettigheter. Det skal velges et tema innenfor nevnte område og utarbeides en problemstilling. Oppgaven kan løses som en skriftlig besvarelse eller en digital poster. Nyere aktuell forskning skal anvendes i oppgaven. Oppgaven skal ikke overskride 1500 ord.
Learning outcomes
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student is capable of
- explaining user participation and client-centred approaches in occupational therapy
- explaining organisational and structural factors with a bearing on professional practice at the practical training establishment
- explaining relevant laws and regulations
Skills
The student is capable of
- applying a client-centred approach to health promoting, preventative, therapeutic and rehabilitative and habilitative work
- defining goals based on people's wishes regarding, and the right to activity and social participation
- working in a knowledge based and independent manner with assessment, intervention, documentation and evaluation on an individual, group and/or system level
- applying resource-oriented, empowering and problem-solving work models to promote health, activity and participation
- identifying ethical dilemmas and make independent choices
- clinically reasoning and justifying the use of mapping and intervention
Competence
The student
- is capable of taking responsibility and initiative, demonstrating cooperation skills, independence and an ability to adapt, and treating users, partners and others with empathy and respect
- is capable of discussing and critically reflecting on ethical dilemmas and practising in accordance with professional ethical guidelines
- is capable of contributing to interprofessional and sectorial cooperation including communication of occupational therapy expertise
- is capable of discussing different professional approaches in interdisciplinary teams in order to develop good practices
Teaching and learning methods
Ingen hjelpemidler tillatt
Course requirements
Gradert skala A-F
Assessment
Alle besvarelser vurderes av to interne sensorer. Ekstern tilsynssensor deltar i utarbeidelsen av eksamensoppgaver og vurderingskriterier.
Grading scale
Hensikten med dette emnet er at studenten videreutvikler kunnskap, forståelse og mestring av ferdigheter fra de foregående emnene og får en fortrolighet med yrkesutøvelsen på et mer helhetlig og avansert nivå. Jordmorfaglig kompetanse omfatter forutsetninger for å utøve forsvarlig jordmoromsorg og inkluderer fagkunnskap, ferdigheter, erfaring, personlige egenskaper, holdninger og moral. I de foregående emnene har studenten stegvis blitt introdusert for jordmors kompetanseområder. I dette emnet skal studenten fokusere på å utvikle helhetlig kunnskap og mestring, slik at hun/han ved studiet slutt kan ta selvstendig ansvar for jordmorfaglig yrkesutøvelse. Kliniske studier i dette emnet har en varighet på 7 uker.
Examiners
The midway and final assessments are made by the practical training supervisor and in close cooperation with the contact lecturer at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.