EPN-V2

ERGOBPRA3 Occupational Therapy Practice Placement, Part 3 Course description

Course name in Norwegian
Ergoterapeutisk profesjonsutøvelse, del 3
Weight
20.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
  • Introduction

    Kunnskaper

    Studenten har kunnskap om

    • organisasjoners visjoner, mål og strategier
    • formell organisasjonsstruktur, organisasjonskultur og organisasjoners omgivelser
    • sammenhengen mellom de grunnleggende organisasjonsfaktorene og makt og atferd i organisasjoner
    • kjennetegn ved offentlige versus private organisasjoner
    • ledelse: trekk, ferdigheter og atferd
    • lederrollen, makt og innflytelse
    • ledelse som et samspill
    • ledelse og kjønn
    • kommunikasjonsteori
    • dialog som kommunikasjonsform
    • konflikthåndtering og etikk i praktisk arbeid

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • anvende faglig kunnskap på praktiske og teoretiske problemstillinger
    • nyttiggjøre seg relevante organisasjons- og ledelseskunnskaper
    • nyttiggjøre seg relevante kommunikative virkemidler
    • reflektere over makt og innflytelse i organisasjoner
    • bidra til konflikthåndtering i organisasjons- og arbeidsliv

    Generell kompetanse

    • Studenten kan reflektere over egne verdier, normer og ferdigheter
    • Studenten har innsikt i relevante faglige problemstillinger innenfor feltet organisasjon, ledelse og kommunikasjon
  • Required preliminary courses

    After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student has knowledge of:

    • methodologies for modelling simple physical systems (such as mechanical, electrical, physiological, thermal and fluid systems)
    • different dynamic systems models for linear systems (in particular 1st and 2nd order systems) with the help of differential equations, block diagrams, state spaces and transfer functions
    • Laplace transformation and transfer functions
    • Inverse Laplace transform and time responses
    • methods for performing stability analyses of open and feedback control systems
    • Bode diagram, Frequency analysis and frequency response
    • basic tools for stability analysis of open-loop and feedback systems
    • numerical simulation of dynamic systems using MATLAB/SIMULINK

    Skills

    The student is capable of:

    • setting up mathematical models of simple physical systems
    • describing continuous, linear dynamic first-order and second-order systems with the help of differential equations, block diagrams, state spaces and transfer functions, and converting between different models
    • identifying first-order and second-order systems based on their response in time and frequency domains
    • performing stability analyses of open and feedback control systems
    • performing a Laplace transform and an inverse Laplace transform
    • applying Laplace-based techniques to frequency and transient analyses of first-order and second-order systems

    General competence

    The student is capable of:

    • analyzing a modelling problem and specifying a solution method
    • finding mathematical models that can be used to solve control engineering problems
    • discussing and justifying their choices and priorities in the modelling of continuous dynamic systems
    • applying the knowledge to analyze and possibly control dynamic systems
    • conducting academic studies and written work in an honest and ethical way, without any form of plagiarism and inappropriate behavior in work assignments and project reports.
  • Learning outcomes

    Eksamen består av en skriftlig skoleeksamen på fem timer.

  • Teaching and learning methods

    Ingen hjelpemidler tillatt.

  • Course requirements

    Gradert skala A-F.

  • Assessment

    Intern sensor vurderer alle besvarelser. Et uttrekk på minst 25 prosent av besvarelsene sensureres av ekstern sensor. Ekstern sensor skal også benyttes ved tvil om besvarelser er bestått. Karakterene på besvarelsene som er vurdert av ekstern og intern sensor danner grunnlag for å fastsette nivå på alle besvarelsene.

  • Permitted exam materials and equipment

    One internal examiner. The course may be selected for grading by external examiners.

  • Grading scale

    Builds on ELPE1300 Electric Circuits, MEK1400 Physics, MEK1000 Mathematics 1000, and MEK1000 Mathematics 1000

  • Examiners

    The midway and final assessments are made by the practical training supervisor and the contact lecturer at the university. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university.