EPN-V2

ERGOB1000 Occupation and Participation in Everyday Life Course description

Course name in Norwegian
Aktivitet og deltakelse i hverdagslivet
Study programme
Bachelor's Degree in Occupational Therapy
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
FALL 2025
Schedule
Course history

Introduction

Foto og grafikk skal belyse hvordan ulike trykketeknikker og fotografiske arbeidsmetoder kan bidra til å utvikle visuell kompetanse. Fokus vil også være på grafiske uttrykksformer i et samfunnsperspektiv, samt etikk og visuell kultur.

Required preliminary courses

The student must have been admitted to the study programme.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student is capable of

  • explaining the aims of activity analysis in occupational therapy
  • explaining forms of activity and how they are influenced by their environment
  • explaining the occupational therapy field’s development and significance in society
  • describing the following occupational therapy models that elucidate the connections between persons, occupation and the environment
  • explaining how everyday activities, roles and culture influence health and occupational identity
  • explaining the connection between habits, occupational balance, health and quality of life
  • explaining principles for good communication and the significance of communication in occupational therapy practice

Skills

The student is capable of

  • carrying out analysis of forms of activity in a chosen context with a tool for activity analysis
  • using analysis of forms of activities to identify factors that promote and prevent occupational performance
  • discussing the material, physical, social and cultural importance of the environment for occupation and participation and applying the principles of universal design
  • using literature searches and of correct source referencing

General competence

The student

  • is process and goal oriented when cooperating on group assignments
  • is capable of applying a creative design process to solve in occupational therapy assignments

Teaching and learning methods

Work and teaching methods comprise skills training in activity analysis, project work on universal design, lectures and seminars with case-based teaching and creative design. The course also comprises a short introductory three-day period of practical training with an occupational therapist. The students work individually and in groups.

Course requirements

In order to be permitted to sit the exam, the following must have been approved:

  • a minimum of 80 per cent attendance in scheduled teaching
  • presentation of an analysis of forms of activity, in groups of 4-7 students

Assessment

Eksamen i emnet er todelt:

1 . Muntlig prosjektoppgave som kan gjennomføres i grupper eller individuelt. Prosjektoppgaven skal bestå av følgende to komponenter:

  • To grafiske arbeider i to ulike teknikker med dokumentasjon av prosessen fra idé til ferdig produkt. Skriftlig begrunnelse for de valg som er gjort underveis, basert på valgt målgruppe og målsetting for prosjektoppgaven.
  • En muntlig presentasjon av prosjektoppgaven for medstudenter og faglærer.

Muntlig prosjektoppgave teller 60 prosent av sluttkarakteren og kan ikke påklages.

2. En individuell skriftlig oppgave

I form av et refleksjonsnotat (om lag 2000 ord) basert på eget arbeid med prosjektoppgaven og læringsprosessen gjennom studiet.

Individuell skriftlig oppgave teller 40 prosent av sluttkarakteren og eksamensresultat kan påklages.

Begge eksamensdeler må være vurdert til karakter E eller bedre for at studenten skal kunne få bestått emne. De to eksamensdelene i avsluttende eksamen gir én sammenlagt sluttkarakter.

Permitted exam materials and equipment

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Grading scale

Gradert skala A-F.

Examiners

Del 1: To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Del 2: Én intern og én ekstern sensor